En meget mærkelig historie
Fra : Martin Bak

Dato : 20-02-07 11:06

Tænk at det kan lade sig gøre... En britisk pianistinde skabte sig en
fantastisk karriere med mindst 119 pladeudgivelser. Der nu efter hendes død
viser sig at være fup. Tyvstjålne skæringer af andre kunstneres
indspilninger. Utroligt.

http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=864504

--
Martin

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-02-07 22:22

Martin Bak skrev:

> [...]
> en fantastisk karriere med mindst 119 pladeudgivelser. Der nu efter
> hendes død viser sig at være fup. Tyvstjålne skæringer af andre

Den klassiske musiks svar på sampling?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 23:13

> [...]
> fantastisk karriere med mindst 119 pladeudgivelser. Der nu efter hendes
> død viser sig at være fup. Tyvstjålne skæringer af andre kunstneres

Jeg forstår ikke helt hvordan det kan lade sig gøre, uden at blive opdaget
noget før..

MVH
Thomas

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-02-07 02:01

Thomas H. skrev:

> Jeg forstår ikke helt hvordan det kan lade sig gøre, uden at blive
> opdaget noget før..

Jeg har kigget lidt på sagen via Wikipedia og Google. Det ser ud til,
at der var skruet lidt på nogle knapper, så indspilningerne ikke altid
lød helt som originalerne. Og så var hun nok ikke helt så berømt, som
Berlingskes artikel giver indtryk af. F.eks. kender bibliotek.dk ikke
hendes navn. Et sted beskrives hendes sene berømmelse som i væsentlig
grad baseret på internethype, mens professionelle medier er hoppet på
på grund af den gode historie i de mange indspilninger.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-02-07 02:11

Peter Brandt Nielsen wrote:

> [...]
> grad baseret på internethype, mens professionelle medier er hoppet på
> på grund af den gode historie i de mange indspilninger.

Skulle man tro denne artikel (og flere andre) så kunne hun spille
http://www.concertartistrecordings.com/FeaturedArtists/joycehatto.htm

Flere af oplysningerne burde være til at efterprøve

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Holst

Dato : 22-02-07 08:36

Peter Lykkegaard wrote:

> Skulle man tro denne artikel (og flere andre) så kunne hun spille

Ja, så vidt jeg har forstået det, jeg har læst, så var hun en ganske
glimrende musiker. Det mærkelige er det formidable antal af 119
udgivelse inden for de seneste 10-15 år, efter at hun havde haft trukket
sig tilbage i en årrække.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 22-02-07 18:35

Peter Lykkegaard skrev:

> Skulle man tro denne artikel (og flere andre) så kunne hun spille

Jo, jo, det bestrider jeg ikke.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-02-07 20:37

Peter Brandt Nielsen wrote:

> Jo, jo, det bestrider jeg ikke.

Det var ment som en forklaring hvorfor fupperiet kunne lykkes :)

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!