Hvorfor ikke Tyrkiet + Sortehavet?
Fra : Bjarne

Dato : 21-02-07 15:33

Det undrer mig, at jeg ikke kan finde rejser til tyrkiet ved Sortehavet
op mod Bulgarien.
Fra grænsen i Bulgarien har man udsigt til skønne tyrkiske kyster, men
kan man ikke holde ferie der?

vh
Bjarne

Fra : Bjarne

Dato : 22-02-07 13:26

Bjarne skrev:
> Det undrer mig, at jeg ikke kan finde rejser til tyrkiet ved Sortehavet
> op mod Bulgarien.
> Fra grænsen i Bulgarien har man udsigt til skønne tyrkiske kyster, men
> kan man ikke holde ferie der?

Mere præcist:

Hvad der undrer mig er, at at kysten fra istanbul og op til den
bulgarske grænse lader til at være nærmest ikke-eksisterende på både
google-maps og andre steder.

Dette sammenholdt med vores iagttagelser fra Bulgarien af tomme
fantastiske strande på den tyrkiske side gør mig nysgerrig.

Ud fra kortet ser det ud som det er en bjergregion, men med en stribe
lavere land tæt på kysten.

Men jeg kan end ikke finde navne på steder langs kyststrækningen.

Bjarne

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 22-02-07 16:23

Bjarne skrev:

> [...]

> med en stribe lavere land tæt på kysten.
> Men jeg kan end ikke finde navne på steder langs kyststrækningen.

Jeg ved absolut intet om området. Men har sammenlignet diverse
atlasser og Europakort. Det ser ud til at Sortehavskysten i den
tyrkiske del af Thrakien ikke er blevet "turistificeret" endnu.

Der er kun én enkelt vejforbindelse til Bulgarien et godt stykke
inde i landet. Men de har da udbygget/opgraderet en enkelt
(gul) vej ud mod kysten til småbyerne Kryiköy, Igneada og
Limanköy indenfor de sidste ti år.

Kysten ned mod Marmarahavet, ser til gengæld ud til at være
yderst velforsynet med diverse nye bilveje på både langs,
tværs og parallelt.

--
Herluf :·)

Fra : Bjarne

Dato : 22-02-07 19:11

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
>
> Kysten ned mod Marmarahavet, ser til gengæld ud til at være
> yderst velforsynet med diverse nye bilveje på både langs,

Jeg siger mange tak.
Ved hjælp af navnene og via et anutisk kort eller hvad det nu hedder g
diverse andre sider fandt jeg frem til
http://en.wikipedia.org/wiki/K%C4%B1rklareli_Province

vh
Bjarne