Leje af bil i USA
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 23:39

Hej, mine forældre skal afsted til usa i 2 uger og vil gerne leje en bil
derovre.

Er der nogle typiske "fælder" man skal være opmærksom på ?
(Snyd, forsikring o.s.v.)

Nogle der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer og andet?

Mvh Kim

Fra : Eivind

Dato : 21-02-07 00:07

> [...]
>(Snyd, forsikring o.s.v.)
>
>Nogle der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer og andet?

Ikke spar på forsikring, og GPS er bestemt en god ide hvis man skal
køre rundt i byerne. Vi lejede gennem Avis og var godt tilfreds.

Fra : Flimmer

Dato : 21-02-07 00:14

"Kim" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Snyd, forsikring o.s.v.)
>
> Nogle der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer og andet?

Det bedste råd er kort og godt: Lej hjemmefra !

Det er en jungle derovre med hensyn til forsikringer og hvad sælgerne ellers
prøver at pådutte dig.

www.holidayautos.dk plejer at være de billigste, men du kan ind imellem godt
finde nogle slagtilbud hos Avis og Hertz.

Holiday har ikke selv nogen flåde, så du henter som regel bilen hos Alamo.

Jeg har brugt dem to gange uden problemer, og det samme gør sig gældende med
Avis.
Hertz har jeg aldrig brugt.

Fra : Stine

Dato : 21-02-07 00:22

Fra : jenny og søren

Dato : 21-02-07 08:59

"Kim" <-> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Snyd, forsikring o.s.v.)
>
> Nogle der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer og andet?

Hej Kim

Vi var i USA sidte år og vi lejede bil igenem www.mrjet.dk som igen
vidrestiller dig til carbookers.com de var på det tidspunkt de billigste med
billeje, og de benytter sig ligeledes af de største på markedet
Hertz,avis,og alamo
(jeg tror vi gav omkring 1800 kr for en fullsize incl alle forsikringer og
nul selvrisiko og incl den første tank benzin....også fik vi ydermere en
gratis opgradering til en mini van derovre) så stor tak til Avis
biludlejning i los angeles...

ellers er der også www.e-biludlejning.dk de har også nogle rimeligt gode
tilbud ind imellem

mvh

Søren Brix

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jan

Dato : 21-02-07 09:02

Tue, 20 Feb 2007 23:38:39 +0100, "Kim" <->;
<45db786f$0$90273$14726298@news.sunsite.dk>; <dk.fritid.rejse>:

>Er der nogle typiske "fælder" man skal være opmærksom på ?
>(Snyd, forsikring o.s.v.)
>
>Nogle der vil dele ud af gode/dårlige erfaringer og andet?

Jeg har også lejet hjemmefra. Vi benyttede Budget.
Forsikring, der gælder lejetagerne selv (skade, hjemsendelse, osv) er
meget sandsynligt dækket gennem lejetagernes egen rejseforsikring; for
øvrigt skal man have de forsikringer, der tilbydes (skade på vognen,
skade på andre og andres ejendom, hvad var det nu ellers).
USA-forsikringssystemer er noget anderledes end vi er vandt med i
Skandinavien.
De skal for øvrigt selv fylle benzintanken op inden aflevering, ellers
får de en efterregning der hver liter koster det tredobbelte (eller
mere) af prisen på en benzinstation.
--
/Jan
<jan@jpharo.net>

Fra : jenny og søren

Dato : 21-02-07 15:49

rejse>:

> [...]

De skal for øvrigt selv fylle benzintanken op inden aflevering, ellers
> får de en efterregning der hver liter koster det tredobbelte (eller

Dette er så ikke helt korrekt de kommer and på hvilken lejeaftale du har
indgået vi skulle aflevere den med næsten tom tank, i og med vi havde lejet
bilen med den første tankfuld incl.(Hos Avis igenem mrjet..)

jeg så forøvrigt på nettet at Alamo tilbyder prisgaranti på deres biler
finder du bilen billigere så udbetaler de deferensen..

mvh

søren

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-02-07 20:22

"Kim" <-> wrote in news:45db786f$0$90273$14726298@news.sunsite.dk:

> Er der nogle typiske "fælder" man skal være opmærksom på ?
> (Snyd, forsikring o.s.v.)

Bestil fuld forsikring.

Jeg har gode erfaringer med hjemmefra at kontakte det lokale Alamo
udlejningskontor, og indhente et tilbud den vej.

Ganske vist opnår jeg noget rabat via min arbejdsplads, men også venner og
bekendte har opnået gode tilbud på den måde.

Hvis man spekulerer i den slags, så bestil ikke de 2-3 billigste
kategorier, så er der gode chancer for en gratis upgrade til noget rigtig
lækkert.

Fra : Koeffe

Dato : 22-02-07 19:00

"Kent Oldhøj" <oldhoj@FJERNESgmail.com> skrev

> [...]
billigste
| kategorier, så er der gode chancer for en gratis upgrade

Jeg har prøvet at skulle have en Ford Explorer hos Hertz i
Miami... Vi brokkede os over en del små buler hist og her,
og så var døren ved chauffør sædet heller ikke så glad for
at lukke ordentligt. ...UPGRADE! - Kan du sige Cadillac
Escalade ESV (ESV = den store model). Der var unge
amerikanere der pegede efter os da vi steg ind i bilen på
Ocean Drive på Miami Beach :)

Men det synes jeg gælder generelt i USA - skal der rådes bod
på noget, så er der en upgrade på vej.

Men en GPS synes jeg også næsten er uundværlig. Men er der
ikke det i alle biler der ovre?

--
Koeffe

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 21-02-07 22:25

..

> Er der nogle typiske "fælder" man skal være opmærksom på ?
> (Snyd, forsikring o.s.v.)

Jeg vil gå i en anden retning end mange af de øvrige; vær lidt varsom med
alle forsikringerne. De er ikke strengt nødvendige. Jeg vil derfor, som
andre har gjort, anbefale at bestille hjemmefra hos Holiday autos. Så får
man ikke for meget ellet for lidt.

Kennet
--
Besøg vores hjemmeside. Alt om vores rejser på 6 kontinenter.
www.pernille-kennet.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-02-07 23:40

"Kennet og Pernille" <Anonym@anonym.dk> wrote in

> Jeg vil gå i en anden retning end mange af de øvrige; vær lidt varsom
> med alle forsikringerne.

Okay så må argumenterne på bordet.

Jeg siger fuld forsikring fordi:

- man er i et fremmed land, med fremmed trafikkultur i en fremmed bil.
- man ønsker ikke sin ferie spoleret fordi man pludselig har et lille
uheld.
- man færdes i et land hvor hvemsomhelst kan sagsøge hvemsomhelst for
hvadsomhelst (og endda vinde).

> De er ikke strengt nødvendige.

.... før man har brug for dem.

Dumt sted at spare. Så hellere springe morgenmaden over et par dage.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-02-07 01:21

On 21 Feb 2007 22:40:03 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@FJERNESgmail.com>
wrote:

>Jeg siger fuld forsikring fordi:
>
>- man er i et fremmed land, med fremmed trafikkultur i en fremmed bil.
>- man ønsker ikke sin ferie spoleret fordi man pludselig har et lille
>uheld.

Man er godt dækket ind, hvis man vælger CDW (collision damage waiver),
svarer til en kaskoforsikring samt LI (liability insurance) som svarer
til en ansvarsforsikring. Man kan også vælge at forsikre passagerer og
personlige ejendele, men det er nok i overkanten af, hvad der er
nødvendigt.

>- man færdes i et land hvor hvemsomhelst kan sagsøge hvemsomhelst for
>hvadsomhelst (og endda vinde).

Det er ikke ualmindeligt, at hvis man forårsager et færdselsuheld i
USA, at modparten sagsøger for f.eks. piskesmældsskader. Der er masser
af advokater og læger (som ikke er helt fine i kanten), der sagtens
kan fixe dokumentation for sådan en skade. Og uden ansvarsforsikring,
så har man noget af et problem.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 22-02-07 08:43

> [...]
> hvadsomhelst (og endda vinde).

> ... før man har brug for dem.
>
> Dumt sted at spare. Så hellere springe morgenmaden over et par dage.

Jeg er stadig ikke enig. Som eksempel vil jeg nævne PAI og PEP forsikring,
der dækker personlig ulykke og den bagage der måtte være i bilen. Jeg kan
ikke se, at der er noget vundet ved at bruge penge på disse to forsikringer.
Ikke desto mindre, så vil sælgeren, der er på kommision, forsøge at sælge
disse ekstra forsikringer. Derfor vil jeg igen fremhæve, hvad jeg vil gøre;
leje bilen hjemmefra, og undlade at tilkøbe forskringer som sælgeren i USA
vil tilbyde.

Og endelig; skal man til USA, så lyt til Lars Ehlers (se hans indlæg længere
nede). Han er normalt garant for særdeles fornuftige råd.

Kennet

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-07 11:07

Tak for alle de fine råd!

// Kim

Fra : Lau

Dato : 26-02-07 02:03

Kig bilen godt efter for buler, ridser og skrammer ved afhentning

I er ansvarlige for de ting, som ikke står i kontrakten!

(Jeg fik tilføjet 5 punkter ekstra i kontrakten)
vh
Lau