Nye sikkerhedsregler Pas på.
Fra : Coppi

Dato : 20-02-07 20:01

Hej Gruppe.

Vi har den grumme lidenskab, at vi er lidt forfaldne til god Cognac. Det
havde nær kostet os en del på vores nyligt overståede tur til Thailand og
Cambodia.

Vi skulle på hjemturen flyve Phnom Phen-Bangkok-Wien-København.

Vores kufferter blev tjekket ind fra Phnom Pehn til København direkte.

I Bangkok lufthavn er der tit et godt tilbud på cognac og vi købte
selvfølgelig 2 flasker + en lille, men stadig ikke mere end vi måtte have,
TROEDE Vi, MEENNNN, man må sandelig ikke mere medtage drikkevarer i
europæiske fly når de ikke er forsejlede og købt i en europæisk lufthavn.
Heldigvis var de flinke og tjekkede vores dyrt købte dråber ind, men den går
altså ikke mere, alt skal i kufferten.

coppi

Fra : Coppi

Dato : 20-02-07 20:07

Undskyld.
Det var selvfølgelig i Wien problemerne opstod.
coppi

Fra : ThomasB

Dato : 21-02-07 18:49

Coppi skrev:
> Heldigvis var de flinke og tjekkede vores dyrt
> købte dråber ind, men den går altså ikke mere, alt skal i kufferten.

Jep, og det resulterede i en knust flaske Rom i min kuffert, sidst vi var
ude og flyve..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-02-07 20:05

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern* 2ma2prikdk> wrote in

> Jep, og det resulterede i en knust flaske Rom i min kuffert, sidst vi
> var ude og flyve..

Billigt sluppet. Om muligt sender flyselskabet nemlig regningen for øvrige
passagerers evt. ødelagte genstande, videre til den passager hvis bagage
har forårsaget skaderne.

Man må gerne have spiritus i sin kuffert (max. 5 liter så vidt jeg husker
når vi snakker regler for farligt gods), men den skal være forsvarligt
emballeret. Tag derfor kun 1 flaske med i hver kuffert, pakket ind i tøj i
midten af kufferten.