Acceleration ikke opgivet
Fra : Bongo

Dato : 22-02-07 00:38

Dengang jeg var helt ung var det normalt at en mc's acceleration fra 0 til
100 blev opgivet på lige fod med vægt, etc. under specifikationerne. Det gør
man ikke mere, hvorfor?

Vh Bongo

// Der forgæves forsøger at finde accelerationen for en CBF 600 SA.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-02-07 00:49

"Bongo" <askfor@address.com> writes:

> Dengang jeg var helt ung var det normalt at en mc's acceleration fra
> 0 til 100 blev opgivet på lige fod med vægt, etc. under
> specifikationerne. Det gør man ikke mere, hvorfor?

Jeg har nu ikke lagt mærke til at der skulle være færre
accelerationsoplysninger end der altid har været.

> Vh Bongo
>
> // Der forgæves forsøger at finde accelerationen for en CBF 600 SA.

<http://www.google.com/search?q=cbf600sa+0-100>
giver:
<http://www.mp-motor.dk/mcer/2500.htm>
som siger:
Topfart: 215 km/t
0-100: 3.7 sek
Ydelse: 78 hk.
Tørvægt: 202 kg.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Bongo

Dato : 22-02-07 00:54

> <http://www.google.com/search?q=cbf600sa+0-100>
> [...]

Ufatteligt, jeg har fanme ledt længe :) Tak. MEN importørerne og div
forhandlere opgiver altså ikke accelerationen, så spørgsmålet hænger stadig
i luften.

Vh Bongo

Fra : Armand

Dato : 22-02-07 00:54

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> Dengang jeg var helt ung var det normalt at en mc's acceleration fra 0 til
> 100 blev opgivet på lige fod med vægt, etc. under specifikationerne. Det
> gør man ikke mere, hvorfor?

Fordi det er tiendedele det vil dreje sig om!
De fleste motorcykler kan lige akkurat nødes ud til 100 i 1. gear; men skal
det komme de der akkurat har behov for et gearskifte inden 100 til
disfavør??

1/4-mile acceleration giver et noget bredere billede og er således det
oftest brugte accelrations-paramete - Tit sammenholdt med 0-200 !

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-02-07 02:03

> Ufatteligt, jeg har fanme ledt længe :) Tak. MEN importørerne og div
> forhandlere opgiver altså ikke accelerationen, så spørgsmålet hænger
> stadig i luften.

Hmmm. Hvorfor er det så vigtigt? Med 78 hk til 200 kg er det jo nok
omkring fire sekunder, og mere præcist behøver det vel ikke at være.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Anders Houmark

Dato : 22-02-07 18:47

Bongo wrote:
> [...]
>
> Vh Bongo
>
> // Der forgæves forsøger at finde accelerationen for en CBF 600 SA.

Hej Bongo

Er det din maskine som står nede hos Henrik? De har vist en stående som har
nogle ridser på skjoldene.. Har du solgt den, eller hvordan? Så bare lige
sådan en stå dernede da jeg var et smut forbi Silvan

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : HKL, ZX10R

Dato : 22-02-07 20:40

> De fleste motorcykler kan lige akkurat nødes ud til 100 i 1. gear; > --
> Armand.

HKL, ZX10R

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 17:53

On 22 Feb 2007 11:39:35 -0800, HKL, ZX10R wrote:

Jup, og hvor åndsvag er ZX'en at lægge fra land med ? Den slags pop
dikterer sygeligt høje første gear, som de færreste har noget at bruge til.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr