FDM forsikring (LB/Bauta etc)
Fra : tp

Dato : 20-02-07 14:01

Fik lige en mail: Det forsikringstilbud vi har fremsendt er desværre ikke
længere gyldigt, da vi netop har beluttet os for at "den slags" motorcykler
vil vi ikke længere forsikre.... vi fremsender tilbud om ansvar.

den slags :-/ hmmm. så er der i mit hoved kun gf tilbage (af dem der kan
forsikre hus, bil og alt det andet også til ok priser)

æv
MVH tp - cbr 1000 - den gamle med vilde 98 hypper til 240kg

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-02-07 14:16

tp wrote:

> æv
> MVH tp - cbr 1000 - den gamle med vilde 98 hypper til 240kg

Hvor er de sidste 37?

Skift til en FJ 1200 - der er ikke "R" i navnet

--
vh
Torben

Fra : tp

Dato : 20-02-07 14:49

> Hvor er de sidste 37?
- det en tysker...

> Skift til en FJ 1200 - der er ikke "R" i navnet

jae jo, den er da meget fin, men der er lidt for meget firser over den til
min smag
og bmws kvalitet er jeg lidt skeptisk over for, så måske en st1100 næste
gang. de er ved at være til at betale ...

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-02-07 19:55

tp wrote:

> - det en tysker...

Øv - knaster, strålerør og indsugning, nicht war??

> jae jo, den er da meget fin, men der er lidt for meget firser over den
> til min smag

Så må du jo leve med dit valg

--
vh
Torben

Fra : Bongo

Dato : 20-02-07 14:22

> æv
> MVH tp - cbr 1000 - den gamle med vilde 98 hypper til 240kg

http://rasmussenforsikring.dk er også en mulighed. Jeg fik en fin betjening
ved mit styrt.

Vh Bongo

Fra : tp

Dato : 20-02-07 15:02

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i meddelelsen

> http://rasmussenforsikring.dk er også en mulighed. Jeg fik en fin
> betjening ved mit styrt.

hmm. dem har jeg da aldrig hørt om. jeg kan se at betingelserne refererer
til LLoyd forsikirng. Nå, men de ER rent faktisk billigere på alle vores
forsikringer, så de får en henvendelse. Takker for det

Fra : tp

Dato : 20-02-07 15:09

> hmm. dem har jeg da aldrig hørt om. jeg kan se at betingelserne refererer
> til LLoyd forsikirng. Nå, men de ER rent faktisk billigere på alle vores
> forsikringer, så de får en henvendelse. Takker for det

---

nå never mind- det er kun for folk der har købt på klods via mc-finans :-/

Fra : Jan Strandgaard

Dato : 20-02-07 19:29

"tp" <skodskod@yahoo.com> wrote in message

> nå never mind- det er kun for folk der har købt på klods via mc-finans :-/
Jeg havde fat i dem fornyligt, og hvis du samler mindst 3 forsikringer vil
de gerne tage cykler, der er betalt kontant - men der er et gebyr på 750 kr.
på mc-forsikringer udenom MC-Finans.

Er der basis for at rejse en sag om diskriminering????

\\Jan Strandgaard

Fra : tp

Dato : 20-02-07 19:31

> [...]
> kr. på mc-forsikringer udenom MC-Finans.
>
> Er der basis for at rejse en sag om diskriminering????

sjovt de ikke ville informere om det ?!

nå, men der er vist mange forsikringer der diskrimnerer mc folk. tror ikke
den sag kommer ret langt

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-07 20:39

> sjovt de ikke ville informere om det ?!

Groft sagt er det ikke diskrimination sålænge der bare behandler alle lige
skidt ... Det kan jo meget vel hænge sådan sammen at mc-finans "normalt"
betaler oprettelsesgebyret ...

Men selvom der ikke er stor konkurrence på mc forsikringer her i landet er
der alligevel store forskelle selskaberne imellem - ikke kun på præmien men
også på øvrige vilkår... Min kæphest der er at kigge på selvrisiko ved
tyveri... Det er imho tyveri at forlange 20% i selvrisiko på en fornuftigt
låst motorcykel - hvor mange bilister tror i ville finde sig sådanne vilkår
?

Fra : Bongo

Dato : 20-02-07 21:52

> Groft sagt er det ikke diskrimination sålænge der bare behandler alle lige
> skidt ... Det kan jo meget vel hænge sådan sammen at mc-finans "normalt"
> betaler oprettelsesgebyret ...

Ikke i mit tilfælde, den første opkrævning var 400kr højere end forventet
pga. oprettelsesgebyr. Ved den efterfølgende 60k skade steg forsikringen med
ca. 750kr årligt.

Vh Bongo

Fra : Bongo

Dato : 20-02-07 19:51

> nå never mind- det er kun for folk der har købt på klods via mc-finans :-/

Det var jeg ikke opmærksom på, det er imidlertid korrekt at jeg har klodset
maskinen hos MC- Finans som iøvrigt er Nordea finans! Jeg har nu svært ved
at indse hvorfor Nordeas kunder skulle være en bedre investering. Som
førstegangs mc-ejer kan jeg næppe argumenterer for meget andet end jeg har
kørt skadesfrit i bil meget længe. Og Nordea financierer så vidt jeg ved
stort set alt, incl. brugt. Det giver ikke mening.

Vh Bongo

Fra : Intet Navn

Dato : 20-02-07 15:24

> [...]
> refererer til LLoyd forsikirng. Nå, men de ER rent faktisk billigere
> på alle vores forsikringer, så de får en henvendelse. Takker for det

Jeg må have overset ét eller andet indlysende på deres hjemmeside. Så vidt
jeg kan se kræver de (for kaskoforsikring) at købet af din motorcykel er
finansieret hos "MC Finans" - eller at du er medlem af Harley Davidson
klubben..!??

Gætter så på at det IKKE er en "HD CBR 1000"..?!?

/claus

Fra : tp

Dato : 20-02-07 15:30

> [...]
> klubben..!??
>
> Gætter så på at det IKKE er en "HD CBR 1000"..?!?

jep. det var også det de sagde, og jeg tror ikke ret mange rygmærke folk vil
anderkende min plastik raket som en harley

Fra : Armand

Dato : 20-02-07 19:50

"tp" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> længere gyldigt, da vi netop har beluttet os for at "den slags"
> motorcykler vil vi ikke længere forsikre.... MVH tp - cbr 1000 - den gamle

Hæ!
Jeg har hørt en svensk fugl synge om at han kører CBR 1000 fordi man
hinsidan regner dén for en "blød hat" -model - Og dét på grundlag af
skadesstatstikkerne !
Sært som der kan være så divergerende meninger!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-02-07 23:01

"Bongo" <askfor@address.com> writes:

> [...]
> kørt skadesfrit i bil meget længe. Og Nordea financierer så vidt jeg ved
> stort set alt, incl. brugt. Det giver ikke mening.

Jeg undersøgte det da jeg købte min MC. Der var penge at spare for mig
ved at forsikre hos Lloyds, men oprettelsen på lånet hos MC-finans var
ca. 8000 kroner, og så kunne det ikke længere betale sig.

Dels kunne jeg låne pengene meget billigere i banken, og dels sagde
Lloyds at jeg skulle låne mindst dobbelt så meget som jeg havde behov
for at låne før de ville tegne forsikring. Man må gå ud fra at de bare
ikke er interesserede i at få forsikrings-kunder.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*