Energiglas
Fra : Kaj

Dato : 21-02-07 11:16

Hej
Jeg ved, at man kan kontrollere om ens vinduesglas er termo- eller
energiglas ved at holde en tændt lighter op foran, men hvor mange flammer er
det nu man skal kunne se for henholdsvis termo- og energiglas?
Hvornår begyndte man at sætte energiglas i vinduerne?

--
Venlig hilsen
Kaj

Fra : Preben Andersen

Dato : 21-02-07 12:02

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> energiglas?
> Hvornår begyndte man at sætte energiglas i vinduerne?

2 flammer ved alm. termo og 3 ved lavenergi.

mvh
Preben

Fra : Ole C

Dato : 22-02-07 00:34

Kaj skrev blandt andet:

> [...]
> energiglas ved at holde en tændt lighter op foran, men hvor mange
> flammer er det nu man skal kunne se for henholdsvis termo- og

Du skal kunne se fire flammer spejlet - fra hhv. for- og bagside af de to
glas i ruden.
Hvis det er en energi-rude, har nummer to flamme set indefra en anden
farve - altså den udadvendte side af det inderste glas - på grund af den
påførte metalbelægning.
I øvrigt bør det også fremgå af mærkningen på aluminiumslisten mellem de to
lag glas - for eksempel blandt andet ordene ENERGI, ARGON og A.

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser