røntgenbillede i forb. med dykkermedicinsk
Fra : Ole Michaelsen

Dato : 21-02-07 00:27

Hej med jer,

jeg har tidligere forspurgt på info om dykkermedicinske undersøgelser.
Nu kigger jeg på "lægekravene" til tilmeldingen til DIR-F som GUE
afholder. Der står bl.a. at man skal angive hvornår man sidst fik
foretaget et røntgenbillede af brystkassen. Jeg gætter på måske for at
checke for tuberulose?

Min praktiserende læge var rimelig uvidende om hvor man får sådan en
henne.

Er det vitterligt et krav til DIR-F? Eller kan jeg nøjes med en alm
dykkermedicinsk undersøgelse? Er arbejds-EKG et krav (for det koster ca
1500 DKK som man lige skal finde ud af hvem skal betale for også)?

På forhånd tak

-Ole M, Kbh.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-02-07 01:46

Fra : anders

Dato : 21-02-07 10:34

Hej Ole,

Jeg fik lavet min undersøgelse og røntgenbillede på Flyvemedicinsk
Klink på Riget.

mvh
Anders

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 21-02-07 14:52

anders wrote:
> Hej Ole,
>
> Jeg fik lavet min undersøgelse og røntgenbillede på Flyvemedicinsk
> Klink på Riget.

Og betalte for det selv? 1500 DKK koster arbejds-EKG på lægernes
laboratorium i Pilestræde.

-Ole

Fra : KC

Dato : 21-02-07 15:09

Hej Ole!

Du bør rette dit oprindelige spørgsmål til GUE. Hvis du er heldig får du
svar i år.
Hvis du overvejer deltagelse på et af GUE-kurserne hos Masterdive vil Anders
helt sikkert hjælpe.

KC
www.kcdk.com

Fra : anders

Dato : 21-02-07 15:54

On 21 Feb., 14:51, Ole Michaelsen <nej...@til.spam> wrote:

> Og betalte for det selv? 1500 DKK koster arbejds-EKG på lægernes
> laboratorium i Pilestræde.
>
> -Ole

Jeg fik lavet undersøgelse + røntgen for omkring 850 kr. i 2001.
Det var et helt alm røntgenbillede, ikke en arbejds-EKG.

mvh
anders

Fra : anders

Dato : 21-02-07 15:56

Hel Ole,

Jeg misforstod dig - min undersøgelse var en alm dykkermedicinsk
undersøgelse + røntgen.

mvh
Anders

Fra : Morten Dall Darmer

Dato : 21-02-07 18:24

hej Ole,

> Er det vitterligt et krav til DIR-F? Eller kan jeg nøjes med en alm
> dykkermedicinsk undersøgelse? Er arbejds-EKG et krav (for det koster ca
> 1500 DKK som man lige skal finde ud af hvem skal betale for også)?

du skal ikke bruge et arbejds-EKG, det er jeg i hvert tilfælde ikke blevet
afkrævet i forbindelse med GUE kurser.

hvis der er den slags du er i tvivel om, så er der 3 muligheder, som KC
skriver spørg GUE (forvendt lang svar tid)
hvis du tager det i et dykker center som f.eks. MasterDive, så betaler du
dem for at have styr på den slags ting, så spørg dem, så kan de arbejde for
pengene og finde et svar, hvis i selv planlægger kurset og har booket en
instruktør, så mail direkte til ham, hvis det er en fornuftig instruktør,
vil han svare inde for rimelig tid.

alm røngen billede af lungerne kan du få ret billige hos :
Røntgenklinikken
Kirkevænget 11
2500 Valby
tlf 36464913

de laver ikke andet end røntgen, og i 1/11-03 kostede et billede af torso
250,- kr

så de er ret billige, om det så er et krav fra GUE at have det kan jeg ikke
huske.

mvh Morten

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 21-02-07 20:44

Morten Dall Darmer wrote:

> [...]
> instruktør, så mail direkte til ham, hvis det er en fornuftig instruktør,

Det var masterdive dir-f-kurset til juni, jeg taenkte paa. Jeg har sat
Anders Knudsen igang med at undersoege det!

> [...]
> 250,- kr
>
> så de er ret billige, om det så er et krav fra GUE at have det kan jeg ikke

Tak for indsatsen. Nu faar vi se om det bliver noedvendigt alligevel.

Vh,

Ole