Spændende bøger?
Fra : anders

Dato : 20-02-07 21:12

Hejsa,

Nu er jeg kommet godt i gang med Claes-Göran Wetterholm's "Vrak i
svenska vatten" - en bog jeg synes er super!
Findes der tilsvarende eller på anden måde interessante bøger om vrag
i DK?

Bøger om f.eks. den maritime del af WWII har også interesse!

mvh
Anders

Fra : Allan Hansen

Dato : 20-02-07 21:40

"anders" <anders.bomholdt@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Nu er jeg kommet godt i gang med Claes-Göran Wetterholm's "Vrak i
>svenska vatten" - en bog jeg synes er super!

Når du nu er i gang med den svenske "vrag-litteratur" så er der yderligere 2
must:

1: Ufredens Hav af Jan Linder ISBN 91-631-2035-6
2: Ubådsattack ISBN 9-85700-14-2

Begge kan dit bibliotek skaffe fra et eller andet marine bibliotek.

Allan Hansen

Fra : Seerup

Dato : 20-02-07 23:41

> [...]
> 2: Ubådsattack ISBN 9-85700-14-2
>
> Begge kan dit bibliotek skaffe fra et eller andet marine bibliotek.

For mange år siden læste jeg om, og senere uddrag fra "Der zinkzahl des Deutches
Ubootes" (tror jeg nok den hedder)- Der tages forbehold for stavemåde og
grammatik!

Det var en rapport, den tyske "KriegsMarine" selv udarbejdede over alle sidst
kendte positioner for deres ubåde. Oprindeligt var rapporten hemmeligholdt, men
en del år efter krigen blev den frigivet.

Som bog regnet, er den ikke det helt store. Men for dem, der har interesse i
ubådene og deres skæbner, er den helt fin. Hvis jeg husker den korrekt, er den
udført som en ren kolonnebog; Ubåd kendetegn, Kaptajn og sidst kendte position
og måske, hvis kendt, omstændighederne ved evt. forlis.

Seerup