Videopolitiet - I dag huskede jeg det :-)
Fra : Anders Christensen

Dato : 21-02-07 00:03

Fra : Mack

Dato : 21-02-07 01:39

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
news:45db7e32$0$90266$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=340692&r=1

Tusind tak. Meget underholdende med " Videopolitiet..
Den ene af politifolkene er godt nok liiige en regelrytter af format !
Ok , billisten stopper ikke helt op for fuldt stop, ok , men ABSOLUT ingen
trafik og GODT udsyn til begge
sider og alligevel given "regelrytteren" ham et klip i kortet og sikkert
også en bøde.....
Godt han skal på pension. Den som forvalter reglerne skal også være bare
lidt fleksibel.
Han kunne jo have givet billisten en "skideballe" , men nej , klip og
medfølgende bøde uanset omstændighederne.
Vor herre til hest !
De fleste politifolk er heldigvis fleksible og lidt mere realistiske. Ellers
var der ikke meget trafik på vejene tilbage.
99% havde jo fået inddraget kortet..
Et godt fif er jo , skal man sabotere en offentlig arbejdsplads , ja så
skal alle bare arbejde 100% efter reglerne ..
Så virker med garanti intet i løbet af ganske kort tid ! LOL

Fra : BJ

Dato : 21-02-07 02:07

"Mack" <virkersletikke@slut.prut> skrev i en meddelelse

KLIP

> Vor herre til hest !

Så kører du sikkert også overfor rødt lys om natten, når du er helt alene.

Personlig kunne jeg aldre drømme om at køre ud fra en stoptavle uden at
standse helt op og aldrig med vilje overfor rødt lys. Hverken om dagen eller
natten, trods det jeg var fuldstændig alene på vejen.

Sådan er vi jo så forskellige og så er det godt en regelrytter knalder de
formastelige.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-02-07 08:14

On Wed, 21 Feb 2007 02:06:46 +0100 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> sent
the following smoke signals:

>Så kører du sikkert også overfor rødt lys om natten, når du er helt alene.

Hvis der er fine oversigtsforhold, så kørte/kører jeg sgu også over for
rødt efter at have taget bestik at sagen. I hvert fald om natten.
Der er visse steder i byen, jeg ikke ønsker at holde stille om natten,
men det skyldes indvandringspolitikken, så det vil jeg ikke vade dybere
i herinde.

>Personlig kunne jeg aldre drømme om at køre ud fra en stoptavle uden at
>standse helt op og aldrig med vilje overfor rødt lys. Hverken om dagen eller
>natten, trods det jeg var fuldstændig alene på vejen.

Du er veldresseret, det må man sige. Hvis du handler syd for grænsen, så
har du aldrig haft for meget med over uden at have trukket en tolder i
ærmet og sagt: "Hr. tolder, jeg vil gerne anmelde en smugler af værste
skuffe...."?
Din plads i Himmelen er sikret.

>Sådan er vi jo så forskellige og så er det godt en regelrytter knalder de
>formastelige.

Regelrytterne arbejder næppe så sent, da de sikkert kan finde et sted i
paragraferne der forbyder dem at være ude efter mørkets frembrud.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-02-07 09:10

Hr. Jensen wrote:

> Hvis der er fine oversigtsforhold, så kørte/kører jeg sgu også over
> for rødt efter at have taget bestik at sagen. I hvert fald om natten.

Det er så fordi du racer hen til lysreguleringen og venter i stedet for den
mere samfundsøkonomiske og brændstofbesparende billigere metode at forudse
at der er rødt og lade farten løbe af bilen ;)

--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 21-02-07 10:40

BJ wrote:

> Sådan er vi jo så forskellige og så er det godt en regelrytter knalder de
> formastelige.

Og nogen sidder og gør sig hellige i nyhedsgrupperne.

--
Ejvind
Dans er for mænd, der ikke har råd til at stå i baren.

Fra : BJ

Dato : 21-02-07 12:32

"Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Og nogen sidder og gør sig hellige i nyhedsgrupperne.

... og nogen har ganske enkelt ingen opdragelse fået og er helt frie børn,
der gør lige hvad det passer dem.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-02-07 13:01

> "Ejvind Kruse" <hejwin@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> .. og nogen har ganske enkelt ingen opdragelse fået og er helt frie børn,
> der gør lige hvad det passer dem.

- men det er vel symptomatisk for en efterhånden aldersmæssigt ret "bred"
generation?? :-/

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : BJ

Dato : 21-02-07 13:12

"Bo Velschow" <dr-bo@mail.invalid> skrev i en meddelelse

KLIP

> - men det er vel symptomatisk for en efterhånden aldersmæssigt ret "bred"
> generation?? :-/

Du har nok ret.

Jo ældre folk er, når de får børn, des mere frie bliver disse børn.

På den anden side er det positivt for alle de nuværende og kommende
psykologer..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-07 23:04

> Jo ældre folk er, når de får børn, des mere frie bliver disse børn.

Don't bet on it

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : Mack

Dato : 21-02-07 11:18

> [...]
> eller natten, trods det jeg var fuldstændig alene på vejen.
>
> Sådan er vi jo så forskellige og så er det godt en regelrytter knalder de

Jamen Bjørn J., går så ud fra du ALDRIG har kørt for stærkt ?
Selv 5 km for stærkt er også for hurtigt og giver en bøde !
ALTID går rundt om bilen inden du starter for at se efter defekt lys på
bilen ?
Aldrig har du fået en bøde osv osv.. ?
Tvivler sgu`stærkt på det.. ROFL

Fra : BJ

Dato : 21-02-07 12:31

"Mack" <virkersletikke@slut.prut> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jamen Bjørn J., går så ud fra du ALDRIG har kørt for stærkt ?

Hvad har det med at køre over for rødt og skide på en stoptavle at skaffe?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-02-07 14:03

BJ wrote:
> [...]
> skaffe?

".. og nogen har ganske enkelt ingen opdragelse fået og er helt frie børn,

Det man siger er man selv ;)

Fra : BJ

Dato : 21-02-07 14:21

KLIP

> ".. og nogen har ganske enkelt ingen opdragelse fået og er helt frie børn,
> der gør lige hvad det passer dem."
>
> Det man siger er man selv ;)

Buhh baba buuh ... min far var større end din..;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mack

Dato : 21-02-07 14:17

> [...]
>
> KLIP

> Hvad har det med at køre over for rødt og skide på en stoptavle at skaffe?

Regler ER regler og regler skal punktlig overholdes !
Det er jo det du giver udtryk for...

Fra : BJ

Dato : 21-02-07 14:20

"Mack" <virkersletikke@slut.prut> skrev i en meddelelse

> "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Regler ER regler og regler skal punktlig overholdes !
> Det er jo det du giver udtryk for...

Det SKAL de da også....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mack

Dato : 21-02-07 15:09

> "Mack" <virkersletikke@slut.prut> skrev i en meddelelse

> Det SKAL de da også....
>
> --
> Bjørn J.
> ~~wear sunscreen~~

Ok Bjørn .
HAR du så slet ikke kørt bare fem kilometer for stærkt og har du aldrig
nogensinde overtrådt
færdselsreglerne ?
Tror jeg ikke på ..

Hilsen "Sidste dages Hellige "

Fra : Klaus G.

Dato : 21-02-07 16:19

> HAR du så slet ikke kørt bare fem kilometer for stærkt og har du aldrig
> nogensinde overtrådt
> færdselsreglerne ?
> Tror jeg ikke på ..
Siger han det modsatte? Næh. Behøver man være 100% godlike for at have en
mening om andre folks færden i trafikken? NEJ!

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : BJ

Dato : 21-02-07 17:23

KLIP

> Siger han det modsatte? Næh. Behøver man være 100% godlike for at have en
> mening om andre folks færden i trafikken? NEJ!

Nej, det gør han ikke.

Han siger at folk der kører over for rødt lys og ud fra en vej med stoptavle
med fuldt overlæg, skal have en bøde og (mindst) 1 klip i kortet.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Bo Velschow

Dato : 21-02-07 10:05

> [...]
> trafik og GODT udsyn til begge
> sider og alligevel given "regelrytteren" ham et klip i kortet og sikkert

Ja, selvfølgelig får begge bilister da en helt fortjent straf straf for
deres forseelse?! Du synes måske også, det er helt fint at køre 200 km/t på
landevej midt om natten, "fordi der er jo ingen trafik" osv osv?? Der er en
_grund_ til, at der er fuldt stop (og ikke kun ubetinget vigepligt) de
pågældende steder - lige så vel som der er en _grund_ til, at man på
landeveje typisk max. må køre 80 km/t. Vælger man at se stort på alle regler
(som det jo foregår hyppigere og hyppigere ude på vejene - vi danskere er
helt fantastisk gode til at sk*de på reglerne, hvis ikke vi lige synes, de
skal gælde for os!), ender det jo i de rene anarki - lad os håbe, at alle
politifolk er lige så gode til at få folk til at indse, at reglerne er til
for at blive overholdt..

Suk!

--
Venlig hilsen

Bo Velschow
3540 Lynge
Danmark

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 21-02-07 10:21

> [...]
> håbe, at alle politifolk er lige så gode til at få folk til at indse, at
> reglerne er til for at blive overholdt..

Subscribe

> Suk!

Nej, det kommer først når jeg bliver snuppet for ikke at overholde reglerne.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet

Fra : C. Caspersen

Dato : 21-02-07 11:33

"Mack" <virkersletikke@slut.prut> skrev i en meddelelse

> 99% havde jo fået inddraget kortet..

Snip en masse ævl.

Hvad siger ovenstående mest om ? "Regelrytteren" eller de 99 % ?

/Caspersen

PS: Ryd ungdomshuset. De mener heller ikke, at regler gælder for dem.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-02-07 13:58

Mack skrev:
> [...]
> også en bøde.....
> Godt han skal på pension. Den som forvalter reglerne skal også være bare

Det er den anden der går på pension.

> [...]
> skal alle bare arbejde 100% efter reglerne ..
> Så virker med garanti intet i løbet af ganske kort tid ! LOL

Har mødt "regelrytteren" og han er ikke anderledes "live". :-/

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-02-07 23:36

Finn Guldmann expressed precisely :
> Har mødt "regelrytteren" og han er ikke anderledes "live". :-/

Hva fik du bøde for?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-02-07 23:59

Henrik Stidsen skrev:
> Hva fik du bøde for?

Ingen ting.

Han stod sammen med en anden og lavede fartkontrol et sted hvor jeg
havde bestemt mig at holde og føre en telefonsamtale (inden jeg fik
håndfri)

Fra : C. Caspersen

Dato : 25-02-07 00:05

> Ingen ting.

Så forstår jeg ikke, at han er en "regelrytter". ?

/Caspersen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-07 00:24

C. Caspersen skrev:
> Så forstår jeg ikke, at han er en "regelrytter". ?

Jeg stillede dem nogle spørgsmål.

Det kan man godt uden at de skal skrive bøder for det.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 00:51

Finn Guldmann was thinking very hard :

> Jeg stillede dem nogle spørgsmål.

Dvs, du stillede dem spørgsmål, de besvarede dem og derfor kalder du
dem regelryttere? Jeg tror vist lige du skal forklare lidt om hvad du
spurgte om og hvad de svarede...

> Det kan man godt uden at de skal skrive bøder for det.

Kommer an på hvad man spørger om ;)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-07 02:02

Henrik Stidsen skrev:
> Dvs, du stillede dem spørgsmål, de besvarede dem og derfor kalder du dem
> regelryttere? Jeg tror vist lige du skal forklare lidt om hvad du
> spurgte om og hvad de svarede...

Det var måden der kom svar på.

> Kommer an på hvad man spørger om ;)

Hvis du går hen til en betjent og spørger ham; "Er du et dumt svin?"
tror du så du får en bøde?

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-02-07 07:53

Finn Guldmann skrev:

> Det var måden der kom svar på.

Jeg har også talt med video betjenten og har fået svar på mange
spørgsmål ....
Han virkede da overordentlig sympatisk på mig, og vi diskuterede bl.a.
det at det kan være svært at holde farten nede på 60 km/t på en nærmere
specificeret vej i Esbjerg, hvortil han medgav at det havde han sq også
selv svært ved

Så du må op med lidt flere facts )

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-07 08:22

Lars [6710] skrev:
> [...]
> det at det kan være svært at holde farten nede på 60 km/t på en nærmere
> specificeret vej i Esbjerg, hvortil han medgav at det havde han sq også

Vi skal vist lige have på plads hvem af de to du mener.

Fra : Lars [6710]

Dato : 25-02-07 09:33

Finn Guldmann skrev:

> Vi skal vist lige have på plads hvem af de to du mener.

Jeg talte med Jørgen Duus.....
(Altså ikke ham der går på pension)

--
Venlig hilsen

Lars Hørlyck Sørensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-07 12:16

Lars [6710] skrev:
> Jeg talte med Jørgen Duus.....
> (Altså ikke ham der går på pension)

Det var godtnok ham jeg oplevede som en regelrytter.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 12:23

Finn Guldmann brought next idea :

> Det var godtnok ham jeg oplevede som en regelrytter.

Hva spurgte du om og hvad svarede han?

Helt ærligt, hvis du spurgte ham ligesom du skriver her i gruppen kan
jeg godt forstå han har stillet sig på bagbenene og holdt sig helt
striks til reglerne.

Men lad os nu høre, hvad spurgte du om og hvad svarede han?

Fra : C. Caspersen

Dato : 25-02-07 12:51

"Henrik Stidsen" <henrikstidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Men lad os nu høre, hvad spurgte du om og hvad svarede han?

Måske han bare er forurettet over, at der er en betjent, som udfører det
arbejde han er betalt for

/Caspersen

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 13:02

C. Caspersen wrote :

> Måske han bare er forurettet over, at der er en betjent, som udfører det
> arbejde han er betalt for

Det begynder snart at lyde sådan, evt at Finn har tolket en lov
anderledes end betjenten og derfor blev fortørnet over at få den
officielle tolkning forklaret. Men lad nu Finn selv fortælle hvad det
var, det kan jo være vi tager fejl.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-02-07 00:25

Finn Guldmann submitted this idea :

> Ingen ting.
> Han stod sammen med en anden og lavede fartkontrol et sted hvor jeg havde
> bestemt mig at holde og føre en telefonsamtale (inden jeg fik håndfri)

Og hvad er problemet så?

Fra : Finn Guldmann

Dato : 25-02-07 02:00

Henrik Stidsen skrev:
> Og hvad er problemet så?

Kun hvad du evt. gør til et problem.

Jeg lagde blot ud med en konstatering. (Øverste citerede linie.)

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 17:52

"Anders Christensen" <vladimirr@vladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx?id=340692&r=1

hehe, det er da ganske underholdende at se sit eget hus 2.27 min inde i
filmen og genkende tankens unge gutter der bliver nappet )
Skal for god ordens skyld sige at de igen fræser rundt med 90 Km/t i 30 Km/t
zonen sammen med 20-30 andre unge på 90-knallerter.

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-07 13:43

On Feb 21, 1:38 am, "Mack" <virkersleti...@slut.prut> wrote:

> [...]
> Han kunne jo have givet billisten en "skideballe" , men nej , klip og
> medfølgende bøde uanset omstændighederne.

Nej fair nok, der er en grund til fuldt stop og ikek "bare" ubetinget
vigepligt.

> De fleste politifolk er heldigvis fleksible og lidt mere realistiske. Ellers
> var der ikke meget trafik på vejene tilbage.
> 99% havde jo fået inddraget kortet..

Næppe.

--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-07 13:47

On Feb 21, 8:13 am, Hr. Jensen <aage...@musikalsk.invalid> wrote:
> [...]
>
> Hvis der er fine oversigtsforhold, så kørte/kører jeg sgu også over for
> rødt efter at have taget bestik at sagen. I hvert fald om natten.

Tanken ikke engang strejfer mig. Rødt lys er rødt lys, færdigt !!!

> Der er visse steder i byen, jeg ikke ønsker at holde stille om natten,
> men det skyldes indvandringspolitikken, så det vil jeg ikke vade dybere
> i herinde.

Ikke i DK.

> [...]
> har du aldrig haft for meget med over uden at have trukket en tolder i
> ærmet og sagt: "Hr. tolder, jeg vil gerne anmelde en smugler af værste

Du kan ikke sammenligne smugling af varer med det at være til potetiel
fare i trafikken ved ikke at overholde fuldt stop eller rødt lys.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-02-07 13:49

On Feb 21, 10:39 am, "Ejvind Kruse" <hej...@mail.tele.dk> wrote:

> Og nogen sidder og gør sig hellige i nyhedsgrupperne.

Man er sgu da ikke hellig fordi man holder stille ved fuldt stop og
rødt lys !!!!