Motorvej ved Hirtshals
Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 21:31

HAHA, jeg kom til at klikke på et link til et webcam omkring motorvejen ved
Hirtshals. http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=89211

Man bliver helt i tvivl om webcameraet er gået i stykker eller om der
vitterlig er så lidt trafik på vejen )

Skræmmende at "man" har turde sætte et webcam op som BEVISER de rævekager
man i sin tid har bagt for at få dette stykke vej

--
Tom

Fra : Benny

Dato : 21-02-07 02:22

> [...]
>
> Skræmmende at "man" har turde sætte et webcam op som BEVISER de rævekager
> man i sin tid har bagt for at få dette stykke vej

Ja jeg sidder her kl 2 om natten og ser på alle de kameraer der er på siden
og jeg kan se at motorvejen er overflødig helt ned til Århus eller længere
ned (måske pga. snestormen )

Har godt nok hørt, at der er visse kredse der mener, at der fra Limfjorden
mod nord på kun skal køres med hestekærre. Men så er der noget jeg ikke
forstår. Vejen fra Frederikshavn til Skagen skal udvides til 3 spor. Det er
besluttet i Køvenhavnstrup.
Mon det ikke har noget med de trafikale problemer, der er om sommeren når
det halve af Køvenhavnstrup flytter til Skagen. De øverste 45 km, kan det
nemt tage en time at køre.

Benny

Fra : Stefan

Dato : 21-02-07 08:00

"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message
> HAHA, jeg kom til at klikke på et link til et webcam omkring motorvejen
> ved Hirtshals.
> http://www.trafikken.dk/wimpdoclet.asp?page=document&objno=89211

Jeg tror der plejer at komme en bil imorgen

Stef

Fra : Tau

Dato : 21-02-07 09:03

> [...]
>
> Skræmmende at "man" har turde sætte et webcam op som BEVISER de rævekager
> man i sin tid har bagt for at få dette stykke vej

Jeg forstår ikke du griner, Det er os der har motorvejen med god plads på,
og ikke skal køre i lange køer som på djævleøen. Jeg tror sku det er os der
skal grine af jer.
Men nu er nordjyder ikke skadefro.

Fortsat god dag.
Poul
(På vej til Hjørring)

Fra : Mads Stetter

Dato : 21-02-07 16:48

Tau wrote:

> Jeg forstår ikke du griner, Det er os der har motorvejen med god
> plads på, og ikke skal køre i lange køer som på djævleøen. Jeg tror
> [...]

Ja, de skal grine en del tid endnu før de flytter motorvejen derover!

MVH Stetter
Som snart skal bruge motorvejen fra Aalborg - Frh. i 3 år...

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 21-02-07 20:13

> Skræmmende at "man" har turde sætte et webcam op som BEVISER de rævekager
> man i sin tid har bagt for at få dette stykke vej
>
> --
> Tom

Helt enig. Det mest forfærdelige er dog alle de skattekroner, der i
øjeblikket bliver brugt på motorveje til Herning. Herning er en
provinsby med 50.000 indbyggere, alligevel bliver bygget flere
hundrede kilometer motorvej både fra Vejle og Århus til Herning.
Fuldstændig vanvittigt - tænk på hvor mange mandtimer man kunne have
sparet samfundet for, ved istedet at have udvidet den Østjydske
motorvej eller Køgebugtmotorvejen. Her sidder folk i kø i timevis hver
dag. Og fri mig nu for alle de indlæg om at der hver morgen holder
mindst 4 biler i kø i lyskrydset i Herning - det retfærdiggør ikke et
totalt spild af skattekroner til politiske (Stort tak til Helge
Sander) prestigeprojekter.
Mvh
Hornsved

Fra : Tom

Dato : 21-02-07 20:36

--
Tom

Fra : Leonard

Dato : 21-02-07 20:43

hornsved@post6.tele.dk wrote:

> [...]
>provinsby med 50.000 indbyggere, alligevel bliver bygget flere
>hundrede kilometer motorvej både fra Vejle og Århus til Herning.

Tjah, det hjælper jo ikke med flere spor ind i Kbh. der er jo ikke
plads til flere biler alligevel.
Det kunne jo ske at nogen finder det attraktivt at flytte
virksomheder, kontorer el. lign. væk fra Kbh. når det bliver nemt at
komme rundt til andre dele af landet?
- og det er reelt den eneste måde at få mere plads i hovedstaden
medmindre nogen finder på at bygge flere etager ovenpå.

--
Leonard

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 21-02-07 21:21

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> skrev i en meddelelse

> Tjah, det hjælper jo ikke med flere spor ind i Kbh. der er jo ikke
> plads til flere biler alligevel.

Nu er det sådan at mange køre ind, og ud igen, infrastrukturen tillader ikke
at man køre direkte.

Fra : Leonard

Dato : 21-02-07 21:26

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

>Nu er det sådan at mange køre ind, og ud igen, infrastrukturen tillader ikke
>at man køre direkte.

Enten har du øvet dig i sort snak eller også fatter jeg bare ikke hvad
du mener?

Ja, der er mange der kører ind i Kbh om morgenen og ud igen om
eftermiddagen, det er de færreste der bliver derinde i længere tid.

Hvor er det man skal køre direkte hen?

--
Leonard

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 22-02-07 14:18

Leonard <piper28a@gmail.invalid> wrote in

> Ja, der er mange der kører ind i Kbh om morgenen og ud igen om
> eftermiddagen, det er de færreste der bliver derinde i længere tid.

Kunne det tænkes at nogle bor fx. i Køge (syd for København) og arbejder i
Hørsholm (nord for København)?

> Hvor er det man skal køre direkte hen?

Ruten ovenfor kræver at man kører ad Køge-bugt motorvejen "ind til"
København og så igen ud ad Helsingør motorvejen.

mvh, Erik
Vejle Øst

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-02-07 13:40

Leonard skrev:
> [...]
> Ja, der er mange der kører ind i Kbh om morgenen og ud igen om
> eftermiddagen, det er de færreste der bliver derinde i længere tid.

Udenom Kbhstrup.

Hvis du bor i Fakse og arbejder i Frederiksværk, hvor mange muligheder
har du så for at komme frem og tilbage uden at skulle bruge den der
lange 3-spors p-plads mellem Køge og Kbhstrup?

--
MVH Finn Tid at hejse flaget!!!
Der er fundet en kræftform rygning IKKE får skylden for.

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 21-02-07 23:47

> [...]
> provinsby med 50.000 indbyggere, alligevel bliver bygget flere
> hundrede kilometer motorvej både fra Vejle og Århus til Herning.

Man bygger jo ikke de to veje kun pga. Herning - der er andre
provinsbyer som kommer til at nyde godt af, at blive "forbundet med
verden". Fx Silkeborg, Give, Brande og Holstebro. Og så mangler der
altså under 100km motorvej ialt - ikke flere hundrede.

Jeg pendler ml. Silkeborg og Århus, og især en dag som i dag kunne jeg
godt have brugt motorvejen ml. Låsby og Silkeborg, da kolonnekørsel med
40 km/t ikke er min kop te, når jeg uden problemer kunne køre det dobbelte.

Men der er jo altid en der går i panik så snart der falder et snefnug,
eller en som fedter rundt på "slicks", og så må vi alle pænt vente
bagved, da der er for meget modgående trafik til at overhale på landevejen.

Desuden er motorvejene jo de sikreste veje, så bare se at komme i gang
med byggeriet! :)

Mvh Rune

Fra : Finn Guldmann

Dato : 24-02-07 13:37

> [...]
> mindst 4 biler i kø i lyskrydset i Herning - det retfærdiggør ikke et
> totalt spild af skattekroner til politiske (Stort tak til Helge

Nu skal I ikke have så ondt af motorvejene i Jylland. I og med at det
meste af det I kan købe på Djævleøen kommer herovre fra vil det blot
betyde prisstigninger for Jer hvis vi skal bruge for meget tid på vejene
herovre.

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 21-02-07 20:14

> [...]

Fuldstændig vanvittigt - tænk på hvor mange mandtimer man kunne have
sparet samfundet for, ved istedet at have udvidet den Østjydske
motorvej eller Køgebugtmotorvejen. Her sidder tusindvis af mennesker i

Fra : Brian

Dato : 21-02-07 20:28

hornsved@post6.tele.dk wrote:

> Helt enig. Det mest forfærdelige er dog alle de skattekroner, der i
> øjeblikket bliver brugt på motorveje til Herning.

Fordi i godt kan bruge et par ekstra spor omkring København, skal
udviklingen vel ikke gå i stå i resten af landet ?

Jeg ser frem til noget motorvej vest over. Det tager (tog) uforholdmæssigt
lang tid at komme til f.eks Holstebro, fra det østjydske

/Brian

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 21-02-07 20:18

On 21 Feb., 20:13, horns...@post6.tele.dk wrote:

> [...]
> retfærdiggør ikke et totalt spild af skattekroner til politiske (Stort
> tak til Helge Sander) prestigeprojekter.

Hovsa - beklager doppeltposting
Hornsved

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-02-07 06:18

hornsved@post6.tele.dk wrote:

> Hovsa - beklager doppeltposting

Trippelpostningen, mener du vel ;)

Jeg nyder godt af motorvejen uden omkring Herning - det er helt rart at
kunne spare en 3-5 minutter på at komme forbi Herning.

Ligeledes har jeg nydt godt af den "unødvendige" motorvej fra Esbjerg til
Kolding. Det kan godt være at den forekommer meget lidt befærdet, men jeg
husker da man skulle køre på motorvejen, dén forekom som en travl motorvej
på Sjælland med mange lange køer af lastbiler der skulle forcere de små
bakker. Og så er det mange år siden det var sådan - trafikken er ikke blevet
mindre siden.

E45 bør laves 3-sporet før der gøres noget ved motorvejene i København. Husk
vi skal transportere de mange tyske turister som skal til Nordjylland og det
helst uden de mange forsinkelser den danske motorvejsprop kan præstere.

Desuden vil det blive endnu værre med køerne på Sjælland hvis de skal laves
3-sporede, fordi byggearbejdet vil spærre for de travle bilister, så det kan
slet ikke betale sig :)

Nå - det var vist (også) lidt en provokation.

Men motorveje kan betale sig - tidsmæssigt. Eksempelvis kommer man hurtigere
fra Varde til Vejle og fra Esbjerg til Århus hvis man kører maksimalt 90 på
motorvejen frem for at overholde hastighedsbegrænsningerne på den direkte
vej. Det synes jeg er imponerende taget i betragtning de mange ekstra km man
skal køre.

Og så er der det med sneen - når det en sjælden gang sneer (vi har ikke set
noget til det her nede i denne omgang) - så er motorvejen noget nemmere at
overhale på end på en hovedvej :)

--
Per, Esbjerg
Ski sælges med bæretaske, størrelse passer til 175-180 cm person, kr. 500

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 21-02-07 20:42

> Fordi i godt kan bruge et par ekstra spor omkring København

> /Brian

Hov, Hov jeg er skam jyde med stort J (bosat i trekantområdet), men
har stadig ikke større forståelse for politisk sub-optimering.
Jeg oplever næsten dagligt trafikuheld på motorvejene hér i området og
kan ikke lade være med at tænke på, hvor mange mennesker, der kunne
have været sparet for lidelser og mén, hvis politikerne ville bruge de
skattekroner der er til rådighed for udvidelser og nyanlæg i
trafikken, med lidt større omtanke.
Mvh
Hornsved

Fra : Brian

Dato : 21-02-07 20:47

hornsved@post6.tele.dk wrote:

> Hov, Hov jeg er skam jyde med stort J (bosat i trekantområdet), men
> har stadig ikke større forståelse for politisk sub-optimering.

Jeg beklager fejlen mange gange, og beder om tilgivelse på mine grædende knæ

> [...]
> have været sparet for lidelser og mén, hvis politikerne ville bruge de
> skattekroner der er til rådighed for udvidelser og nyanlæg i

Jeg er ikke helt uenig, men det er nok sværere at få penge til at bygge om,
end at bygge nyt.

/Brian

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 21-02-07 20:49

Fra : Jes Vestervang

Dato : 22-02-07 01:02

hornsved@post6.tele.dk writes:

> [...]
> provinsby med 50.000 indbyggere, alligevel bliver bygget flere
> hundrede kilometer motorvej både fra Vejle og Århus til Herning.

Tåbeligheden i den sag er at motorvejen går fra Vejle til Herning, og
ikke til Pårup på den nuværende hovedvej 13. Ellers tror jeg egentlig
ikke at den er så dum endda, med mindre det er sket på bekostning af
andre, mere presserende projekter.

Det virker som om at du tager for givet at den netop lægges på
bekostning af de mere presserende projekter, og det er jo ikke
nødvendigvis tilfældet.
--
Mvh Jes Vestervang