Hjælp til en Macbruger i Ålborg
Fra : Peter B. P.

Dato : 20-02-07 12:27

Kære læser,

en af mine bekendte, som bor i Ålborg har akut brug for hjælp til et
Mac-problem.

Det involverer svjv en iMac G5, der ikke vil starte - den kommer til
den grå skærm med æblet, og så går den i stå.

Ejern vil ikke returnere den til butikken til reperation pga. der
ligger personlige data på harddisken.

Hvis du kan hjælpe, dels med fejlretning, dels med backup (evt. via
ekstern harddisk og dataredning) kan der evt. komme pengemæssig
kompensation/belønning på tale.

Kontakt mig venligst.

--
"The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the
point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. The

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-02-07 14:21

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> writes:

> Det involverer svjv en iMac G5, der ikke vil starte - den kommer til
> den grå skærm med æblet, og så går den i stå.

I stå som i slukker, eller som står læææææææææænge og knurrer? I
sidste tilfælde kan det være den reparerer disken efter en brat
nedlukning.

Kan der startes på nødhjælps-cd?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-02-07 23:53

Peter B. P. <spamtrap@SPAMMERSMUSTDIEmacplanet.dk> wrote:

> Ejern vil ikke returnere den til butikken til reperation pga. der
> ligger personlige data på harddisken.

Med mindre det er PET klassificerede dokumenter eller børneporno tror
jeg godt han kan stole på velrenomerede forhandlere ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Peter B. P.

Dato : 22-02-07 03:53

Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:

> Med mindre det er PET klassificerede dokumenter eller børneporno tror
> jeg godt han kan stole på velrenomerede forhandlere ...
>
> /thomas

Svjv er det ingen af delene.

Grunden til at jeg beder om en backup er at jeg ikke ved om forhandleren
skal bytte maskineriet helt ud... eller formatterere disken.

--
regards , Peter B. P. - http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

If guns kill, do pencils cause spelling errors?

Fra : Lyrik

Dato : 22-02-07 09:33

Den 22.02.2007 kl. 03:52 skrev Peter B. P. <peter@DIESPAMMERDIE.dk>:

> Svjv er det ingen af delene.
>
> Grunden til at jeg beder om en backup er at jeg ikke ved om forhandleren
> skal bytte maskineriet helt ud... eller formatterere disken.
++++++++++++++++++
Nu er jeg temmelig ny som "MAComan", men jeg har ladet mig fortælle at man
kan installere OS-X på en tilsluttet harddisk.
Jeg forestiller mig at man købte en MAC-kompatibel harddisk og tilsluttede
den hvorefter man lagde installationspladen i maskinen.
Det skulle så være muligt at installere systemet på den tilsluttede disk
har jeg ladet mig fortælle. Altså hvis maskinen overhovedet fungerer.
Da systemet ligger på den tilsluttede disk vil der jo ikke blive
installeret noget på selve maskinen.
I så fald ville systemet starte op fra den tilsluttede disk, hvorefter man
kunne se maskinens harddisk og uddrage dokumenter som man kunne overføre
til den eksterne disk.

Dette er mit forslag. Nu må vi se om nogen kan af-eller bekræfte om det
vil være muligt.

Hilsen
jens

--