airport extreme wep wpa
Fra : Michael Holm

Dato : 20-02-07 09:52

har fået en af de nye Airport Extreme, og de fleste bærbare går fint på
efter at havde fået tastet den 13 karakter lange kode ind (den nye boks
siger modsat den gamle at WEP kræver præcis 13 karaktere - hvorfor ?) -
men indtil videre er der 2 der driller - en ibook G3 med 10.3.9 - den
kan se den nye base men man kan kun vælge WPA Personal i når man skal
skrive password ind - og ikke WEP som jeg har valgt på basen - hvis jeg
ændre basen til WPA - kan jeg godt koble på - det er da underligt.

så er der en Powerbook G4 12" med 10.4.8 - den kan overhovedet ikke se
den nye base... selv ikke hvis jeg fjerner koden... hvis jeg taster
basen ind under "other" er de sjovt nok ikke mulighed for at sætte
flueben ved gem password, boksen til fluebenet er der simpelthen ikke :(

har prøvet at slettet alt i Perferred network, slette cache, repair disk
per. -
genstarte :)

--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-02-07 18:05

Michael Holm <macsoup@toitsu.dk> wrote:

> har fået en af de nye Airport Extreme, og de fleste bærbare går fint på
> efter at havde fået tastet den 13 karakter lange kode ind (den nye boks
> siger modsat den gamle at WEP kræver præcis 13 karaktere - hvorfor ?) -

Det er nok fordi din nye Airport base (kun) understøtter 128-bit WEP.

> [...]
> skrive password ind - og ikke WEP som jeg har valgt på basen - hvis jeg
> ændre basen til WPA - kan jeg godt koble på - det er da underligt.

For det første, så skal du opdterer din OS X 10.3.9 med den seneste
Airport klient på din Mac. Check Software Update hos Apple om du har
det. Der er noget der tyder på du ikke har.

Hos mig (OS X 10.3.9 med seneste opdatering) får jeg følgende valg i
Wireless Security:

WEP Password
WEP 40/128-bit hex
WEP 40/128-bit ASCII
LEAP
-----------------------------
WPA Personal
WPA Enterprise
WPA2 Personal
WPA2 Enterprise
802.1X WEP

i "drop-down" menuen.

> [...]
> flueben ved gem password, boksen til fluebenet er der simpelthen ikke :(
>
> har prøvet at slettet alt i Perferred network, slette cache, repair disk

Aluminium skærmer nok for meget for RF signalet, så det indbyggede
trådløse kort ikke opfanger signalet fra basen. Prøv at dreje/flytte
PBen og se om det ikke hjælper.

Du kan osse prøve om en nedsættelse af transmissionshastigheden på basen
hjælper. Vælg f.eks en fast værdi på 5,5 eller 2 Mbps. Det skulle
alt-andet-lige forbedre signalet.