Svensk fortolkning af Halleluja
Fra : Brygger det bedste ø~

Dato : 18-02-07 13:09

I denne uge har jeg hørt Leonard Cohen "Halleluja" fortolket på svensk i P3,
Hjælp mig NG med at finde kunstneren, for det er et rigtig godt nummer.
Nummeret ligger sig tæt op af Steffen Brandt og Tian Dickow fortolkning.

Med venlig hilsen

Peter Nissum

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-07 13:19

"Brygger det bedste øl" <pelle16_@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>Nummeret ligger sig tæt op af Steffen Brandt og Tian Dickow fortolkning.

Ham her?

http://www.peterjoback.com/

Martin

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-07 13:24

> "Brygger det bedste øl" <pelle16_@sol.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Ham her?
>
> http://www.peterjoback.com/

Nummeret kalder han for "decembernat" og findes som nr. 33 på udgivelsen "
FLERA SIDOR AV SAMMA MAN - 33 SÅNGER "

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 13:21

On Sun, 18 Feb 2007 13:08:42 +0100, "Brygger det bedste øl"
<pelle16_@sol.dk> wrote:

> [...]
>Hjælp mig NG med at finde kunstneren, for det er et rigtig godt nummer.
>Nummeret ligger sig tæt op af Steffen Brandt og Tian Dickow fortolkning.

Den findes også på dansk med Steffen Brandt og Tina Dickow

Jeg var faktisk af den opfattelse at nummeret var skrevet af Jeff
Buckley, og ikke Leonard Cohen.
Er der nogen der kan kaste lys over dette?

/Alex

Fra : Martin Bak

Dato : 18-02-07 13:28

> Den findes også på dansk med Steffen Brandt og Tina Dickow
>
> Jeg var faktisk af den opfattelse at nummeret var skrevet af Jeff
> Buckley, og ikke Leonard Cohen.
> Er der nogen der kan kaste lys over dette?

Der _er_ Cohan der har skrevet den. Men Buckley har lavet en covervesion der
efter sigende skulle være endnu bedre end Cohans egen oprindelige.

http://www.songfacts.com/detail.php?id=2504

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 13:57

On Sun, 18 Feb 2007 13:28:20 +0100, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

>Der _er_ Cohan der har skrevet den. Men Buckley har lavet en covervesion der
>efter sigende skulle være endnu bedre end Cohans egen oprindelige.
>
>http://www.songfacts.com/detail.php?id=2504

Jeg takker :)

Fra : Ralph

Dato : 18-02-07 17:37

Nu I er igang, kan nogen finde Freyas version - den er på engelsk og stammer
vist fra et lydspor til en film.

--
Ralph

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-02-07 10:37

"Brygger det bedste øl" <pelle16_@sol.dk> skrev i en meddelelse
> I denne uge har jeg hørt Leonard Cohen "Halleluja"
____

"Haleluja" var med israelseke Milk and Honney.

Hilsen Åge