Sikkerhedsregler i lufthavn
Fra : Peter Loumann

Dato : 18-02-07 16:09

Hej rejsevante

Endnu har jeg ikke fløjet efter indførelsen af strengere sikkerhedsregler.
Men nu skal det være. Kan man tage en flaske drikkevand gennem
sikkerhedstjek?

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-02-07 16:17

Peter Loumann <me@privacy.net> writes:

> Endnu har jeg ikke fløjet efter indførelsen af strengere sikkerhedsregler.
> Men nu skal det være. Kan man tage en flaske drikkevand gennem
> sikkerhedstjek?

Nej, ikke med mindre der kun er maks 1 deciliter væske i den og den
kan være i den berømte gennemsigtige og genlukkelige plastikpose.

Men du må gerne tage en tom flaske med og så fylde vand i den efter
sikkerhedstjekket.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-02-07 17:44

On Sun, 18 Feb 2007 16:16:59 +0100, Trine Kornum Christiansen wrote:

> Nej, ikke med mindre der kun er maks 1 deciliter væske i den og den
> kan være i den berømte gennemsigtige og genlukkelige plastikpose.

Det anede mig

> Men du må gerne tage en tom flaske med og så fylde vand i den efter
> sikkerhedstjekket.

Det var s'fø'li' en idé. Tak!

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Kong Gulerod

Dato : 18-02-07 20:08

"Peter Loumann" <me@privacy.net> wrote in message
> Hej rejsevante
>
> Endnu har jeg ikke fløjet efter indførelsen af strengere sikkerhedsregler.
> Men nu skal det være. Kan man tage en flaske drikkevand gennem
> sikkerhedstjek?

nej det må man ikke,-men et par LiPo batterier ryger fint igenne (det
har jeg indtil flere gange), så kan man jo lave sig en lille bombe af dem...

Fra : Henrik

Dato : 18-02-07 21:13

On 2007-02-18 20:07:49 +0100, "Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> said:

> [...]
>>
> nej det må man ikke,-men et par LiPo batterier ryger fint igenne
> (det har jeg indtil flere gange), så kan man jo lave sig en lille bombe

Ja og hvis man sætter et stik på en springsnor, så vil den også gå
igennem, sammen med en CD-R som når den knækkes bliver til et
barberblads skarpt våben. I flyet får du udleveret rødvin i en glas
flaske, som hvis du slår den i stykker!!!!!

Ja undskyld hvi det lyder som om jeg har svært ved at tage, de nye
totalt latterlige tiltag alvorligt...... for det kan jeg ikke.

Men i usa skal man også have sine sko igennem skanneren..... Latterlig?
Ja det tror jeg..

Henrik

Fra : Jens

Dato : 18-02-07 21:21

"Henrik" <dyk@mil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> latterlige tiltag alvorligt...... for det kan jeg ikke.
>
> Men i usa skal man også have sine sko igennem skanneren..... Latterlig? Ja

Ja og hvis man skulle have de tendenser kunne man jo også bare købe en
keramisk kniv og proppe i inderlommen, den tror jeg ikke metaldetektoren
opdager.
Så ja de fantastiske sikkerhedsregler er kun til grin.
MVH
Jens

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-02-07 23:31

"Jens" <jenswj@hotmail.com> wrote in

> Så ja de fantastiske sikkerhedsregler er kun til grin.

Så hvilket alternativ foretrækker du så?:

1) 4-5 timers ventetid fordi alle passagerer skal kropsvisiteres nøgne,
rektalundersøges og deres håndbagage minutiøst adskilles og undersøges,

eller

2) Ingen tjek overhovedet. Køb en billet og flyv. Husk pas hvis du vil ud
af den lufthavn du ankommer til.

Al sikkerhedskontrol er en afvejning af risici.

Og ja, jeg synes om nogen det er latterligt, for jeg skal som
lufthavnsansat igennem flere gange dagligt. Jeg kan stortset selv vælge om
mine ting skal gennemlyses eller ej. Det er kun et spørgsmål om at vælge
den rigtige indgang.

Fra : Henrik

Dato : 19-02-07 17:04

On 2007-02-18 23:30:42 +0100, "Kent Oldhøj" <oldhoj@FJERNESgmail.com> said:

> Så hvilket alternativ foretrækker du så?:

Et realistisk sikkerhedsniveau, vil være passende.

> 1) 4-5 timers ventetid fordi alle passagerer skal kropsvisiteres nøgne,
> rektalundersøges og deres håndbagage minutiøst adskilles og undersøges,

Ja det kunne være dejligt, men det hjælper jo heller ikke.

> eller
>
> 2) Ingen tjek overhovedet. Køb en billet og flyv. Husk pas hvis du vil
> ud af den lufthavn du ankommer til.

En mellemting, og husk at livet altid indeholder en risiko, dem der vil
sprænge et fly i stumper skal nok finde ud af det, og tro mig, de vil
med garanti ikke bruge en 3 i 1 eller 750 ml nivea creme.

> [...]
> lufthavnsansat igennem flere gange dagligt. Jeg kan stortset selv vælge
> om mine ting skal gennemlyses eller ej. Det er kun et spørgsmål om at

Nemlig,

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-02-07 18:00

Henrik <dyk@mil.dk> wrote in news:2007021917041916807-dyk@mildk:

> En mellemting, og husk at livet altid indeholder en risiko, dem der
> vil sprænge et fly i stumper skal nok finde ud af det,

Nå, jamen så er du jo enig med Statens Lufthavnsvæsen. Resten er jo kun en
snak om hvor præcis niveauet skal ligge.

Dit bud er næppe bedre end SLVs.

Fra : Kong Gulerod

Dato : 22-02-07 10:46

"Kent Oldhøj" <oldhoj@FJERNESgmail.com> wrote in message
> [...]
> mine ting skal gennemlyses eller ej. Det er kun et spørgsmål om at vælge

En ting som jeg tænkte på var at en selvmords bomber nu bare kan tage ud i
lufthavnen fise op af trappen og stå i den store kø FØR sikkerhedschecket,
og så bare springe sig selv i luften...

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-02-07 21:31

On Sun, 18 Feb 2007 21:13:26 +0100, Henrik wrote:

> I flyet får du udleveret rødvin i en glas flaske

Næppe i mit tilfælde. Flyver til Barcelona med Sterling. De serverer vist
ikke engang et glas vand ...

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Elin

Dato : 19-02-07 11:51

> [...]
> latterlige tiltag alvorligt...... for det kan jeg ikke.
>
> Men i usa skal man også have sine sko igennem skanneren..... Latterlig? Ja

Jeg kan ikke se noget latterligt i det. Jeg tror, at reglerne er udformet af
nogle mennesker, der ved mere om sikkerhed, end du og jeg...
Jeg føler mig ganske tryg ved de nye regler. Men ja, et glas kan da smadres
og bruges. Det bliver nok det næste, man ikke må have i kabinen. Det ville
jeg så synes var fint.
Jeg er glad for den sikkerhed der er, i USA. Har du aldrig hørt om den mand,
der havde sat sprængstof i hælen af sin sko? Det var efter den episode, at
man gik over til at undersøge skoene også.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-02-07 12:32

"Elin" <Elin@Ping> writes:

> Jeg kan ikke se noget latterligt i det. Jeg tror, at reglerne er udformet af
> nogle mennesker, der ved mere om sikkerhed, end du og jeg...

Nej, reglerne er lavet af folk, som har fået besked på at stramme
reglerne, så det ser ud som om politikerne gør noget ved et problem.

> Jeg er glad for den sikkerhed der er, i USA. Har du aldrig hørt om den mand,
> der havde sat sprængstof i hælen af sin sko? Det var efter den episode, at
> man gik over til at undersøge skoene også.

Hvis man vil have noget med, så får man det også. Uanset hvor stramme
(og dumme) regler man sætter op.

De flysikkerhedsregler er en sejr for terroristerne. Det er lykkedes
dem at få gjort folk paranoide og bange.

Og når en uskyldig mand bliver sendt til Syrien til 10 måneder med
tortur fordi USA har begået en fejl, som de ikke vil vedkende sig, så
er det altså gået for vidt.

Personligt tager jeg ikke til USA, af rent politiske grunde. Jeg vil
på ingen måde støtte det regime!

Mvh Trine

Fra : Elin

Dato : 19-02-07 12:41

> [...]
> er det altså gået for vidt.
>
> Personligt tager jeg ikke til USA, af rent politiske grunde. Jeg vil

Du lyder som en person, der aldrig har været i USA. -Det er altid dem, der
ikke har været der, der har det dårligste indtryk af landet. Interessant er
det, at jo bedre folk, (udlændinge) kender USA, des mere holder de, som
regel, af landet og dets folk. Jeg kender USA ret godt. Jeg har været der
mange gange. Og jeg synes, at det er det sted på jorden, jeg helst ville
leve, hvis jeg ikke havde min familie i Danmark. Det amerikanske folk er
dejligt. Vi danskere kunne lære RIGTIG MEGET af dem! ! !

Fra : Ulvir

Dato : 19-02-07 13:20

Elin wrote:

> Det amerikanske folk er dejligt. Vi danskere kunne lære
> RIGTIG MEGET af dem! ! !

Hvad?

Fra : Peter T.

Dato : 19-02-07 14:47

Elin udviste en rettidig omhu og skrev:

> Vi danskere kunne lære RIGTIG MEGET af dem! ! !

Jeg skal for første gang til USA (NY) i maj grundet arbejde. Og jeg glæder
mig rigtigt meget til at lære af dem. Jeg ved bare ikke hvad det kan være,
så mine forventninger er ikke store udover at jeg garanteret får en på
opleveren...

Er der forresten nogen, der kender et *billigt* og okay hotel i centrum af
New York? Jeg skal kun bruge det til overnatninger. Og med billigt mener
jeg helst under 100$ pr. overnatning for et dobbeltværelse med eget bad og
toilet. :)

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)

Fra : Elin

Dato : 19-02-07 15:25

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse

> [...]
> være,
> så mine forventninger er ikke store udover at jeg garanteret får en på

Jeg er glad for at du er åbensindet. Noget af det, som vi kan lære af
amerikanerne er venlighed, varme og hjælpsomhed over for hinanden og
fremmede. I forhold til amerikanere oplever jeg danskere som kolde og sig
selv nok. Jeg er selv dansker, men prøver på at "opføre mig lidt
amerikansk", fordi jeg håber, at det vil smitte af, på mine omgivelser.
Jeg håber, at du får en rigtig god tur. Vær sikker på, at du engang får set
vestkysten af USA. Der er, synes jeg, helt specielt dejligt!

Fra : Peter T.

Dato : 19-02-07 17:32

Elin udviste en rettidig omhu og skrev:

> Jeg er glad for at du er åbensindet.

Tak for komplimentet til det jeg skrev omend det ikke var sådan ment af
mig. Hvad jeg mente, var at jeg er lidt mere skeptisk med hvad de kan lære
mig!
Anyway. Jeg har det vist på samme måde med finnerne, som du har det med
amerikanerne. Altså stor fascination for et andet folkefærd. Men jeg
pådutter ikke et andet folkefærd med at dets sociale interaktion osv. er
mere rigtigt end end den "stamme" jeg selv kommer fra. Jeg håber du
forstår min pointe. :)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-02-07 17:02

"Elin" <Elin@Ping> writes:

> [...]
> leve, hvis jeg ikke havde min familie i Danmark. Det amerikanske folk er
> dejligt. Vi danskere kunne lære RIGTIG MEGET af dem! ! !

Jeg er sikker på at mange amerikanere er rigtig flinke mennesker, men
det amerikanske regime er så langt fra fornuftigt som man næsten kan
komme.

Hvis CIA har lyst til det, kan de smide dig i en fangelejr på ubestemt
tid, uden at du har nogen som helst rettigheder.

Uanset hvor flinke amerikanerne er som personer, så er den amerikanske
politik altså for langt ude.

Jeg kommer til at tænke på et citat fra M.I.B. "A person is smart.
People are dumb, panicky, dangerous animals and you know it."

Men efterhånden er denne tråd ved at forlade fundatsen for
dk.fritid.rejse, så jeg stopper her. Evt. kan den flyttes i en
politikgruppe, men dem holder jeg mig fra.

Mvh Trine

Fra : Lone

Dato : 19-02-07 17:27

> [...]
> dk.fritid.rejse, så jeg stopper her. Evt. kan den flyttes i en
> politikgruppe, men dem holder jeg mig fra.

Og hvor mange gange er det, at du har været i USA? Siden du er så dygtig til
at dømme!

Fra : Jan Boegh

Dato : 21-02-07 18:41

Trine Kornum Christiansen skrev i uy7mut9t8.fsf@trinekc.dk dette:
> "Elin" <Elin@Ping> writes:

> Jeg er sikker på at mange amerikanere er rigtig flinke mennesker, men
> det amerikanske regime er så langt fra fornuftigt som man næsten kan
> komme.

Interessant sætning. Nu er USA et demokrati, med alt hvad dertil hører, så
fornuft er ikke indbygget.
Men hvis du anser de amerikanske opfattelser af menneskerettigheder og bru8d
på samme som så alvorlige, at du ikke kan rejse dertil, må dit udvalg af
mulige rejsemål godt nok være meget begrænset.

> Hvis CIA har lyst til det, kan de smide dig i en fangelejr på ubestemt
> tid, uden at du har nogen som helst rettigheder.

Det er ikke korrekt at fangerne her er uden rettigheder, men de er ikke
omfattet af Genevekonventionerne. At vi ikke synes de lever op til vores
standarder er givet - men det betyder ikke at fangerne slet ikke har
rettigheder. Og CIA kan ikke bare smide dig i en fangelejr fordi de 'har
lyst'.
Men du kunne jo prøve at høre hvad en amerikaner ville sige til den danske
praksis med uendeligt lange varetægtsfængslinger i isolation.

> Men efterhånden er denne tråd ved at forlade fundatsen for
> dk.fritid.rejse, så jeg stopper her. Evt. kan den flyttes i en
> politikgruppe, men dem holder jeg mig fra.

Nu var det sådan set dig selv, der startede med nogle popsmarte udsagn.

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-02-07 18:07

"Elin" <Elin@Ping> wrote in

> [...]
> godt. Jeg har været der mange gange. Og jeg synes, at det er det sted
> på jorden, jeg helst ville leve, hvis jeg ikke havde min familie i

Sjovt du nævner det. Jeg holder også meget af USA. Det er et skønt land at
være turist i og amerikanere er generelt meget generøse, venlige og
imødekommende. Men jeg ville aldrig bo der.

Jeg har en tjekkisk veninde der er blevet amerikansk gift og flyttet til
Californien for 1 års tid siden. Hun hader at bo i USA. Selvom hun kom fra
relativt fattige kår i Tjekkiet til en almindelig middelklasse tilværelse i
USA, så ønsker hun sig tilbage til Tjekkiet.

> Det amerikanske folk er dejligt. Vi danskere kunne lære
> RIGTIG MEGET af dem!

Helt sikkert. Og lige over.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-02-07 07:32

On 19 Feb 2007 17:06:43 GMT, "Kent Oldhøj" <oldhoj@FJERNESgmail.com>
wrote:

>Sjovt du nævner det. Jeg holder også meget af USA. Det er et skønt land at
>være turist i og amerikanere er generelt meget generøse, venlige og
>imødekommende. Men jeg ville aldrig bo der.

Sådan havde jeg det også de første gange jeg rejste til USA. Meget
positivt overrasket over amerikanerne og deres land. Jeg besøgte New
York og Texas (Houston og Austin) samme år, men jeg syntes nu ikke, at
det var et sted, jeg kunne tænke mig at bo. Men et par år senere fik
jeg et jobtilbud fra et firma i Californien og da jeg var nyligt
single, så tænkte jeg, at det kunne da være meget sjovt at prøve i et
par år. Det er 11 år siden og jeg er her stadig. Og jeg overvejer pt.
at flytte til Austin.

> [...]
>relativt fattige kår i Tjekkiet til en almindelig middelklasse tilværelse i
>USA, så ønsker hun sig tilbage til Tjekkiet.

Det er nok de færreste, der har det på den måde, de fleste immigranter
jeg kender er meget glade for at være her. Men jeg kender da et par
stykker, som nok helst ville rejse hjem igen.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Stine

Dato : 20-02-07 09:27

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> --
> Lars Ehlers, San Francisco
> "Screw you guys I'm going home" (Eric Cartman)

Jeg har boet i USA, i flere år, -gør ikke mere, - men jeg elskede hver dag,
jeg var der!

Fra : TL

Dato : 22-02-07 08:22

Hej Lars,

>Det er 11 år siden og jeg er her stadig.

så kan du måske anbefale en god - rigtig god - restaurant i San
Francisco? Sidste gang vi var der, prøvede vi Gary Danko. Fantastisk
godt, smådyrt, men helt sikkert regningen værd. Kan du anbefale andre
gode restauranter? Gerne i samme mad-stil.
Vi har talt om at køre op til French Laundry, men planlægger typisk en
tur til SF med så kort varsel, at vi ikke kan få reservation.

Tom

Fra : Lars Ehlers

Dato : 22-02-07 20:04

On Wed, 21 Feb 2007 23:22:09 -0800, TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> [...]
>Vi har talt om at køre op til French Laundry, men planlægger typisk en
>tur til SF med så kort varsel, at vi ikke kan få reservation.

Hej Tom,

Der er mange at vælge i mellem! Men selvfølgelig har jeg nogle
personlige favoritter.

Hvis vi starter i den dyre ende, så kan jeg anbefale:

Postrio. California cuisine. Flot restaurant midt i teaterkvarteret.
Maden er af meget høj kvalitet, og stedet er meget populært.
http://www.postrio.com/

Aqua. California seafood cuisine. Ligger i financial district.
Fantastisk mad, hvis man kan lide fisk og skaldyr. En af mine helt
klare favoritter. Løb forøvrigt ind i Tony Curtis der (bogstaveligt
talt).
http://www.aqua-sf.com/aqua/

Farallon. American/Californian cuisine. Ligger også i
teaterdistriktet. Restauranten er indrettet med et undersøisk tema,
ret specielt. Men maden er virkelig god.
http://www.farallonrestaurant.com/

Boulevard. Fransk inspireret. Ligger i starten af Mission St, helt
nede ved havnefronten. Hyggeligt sted og maden er selvfølgelig helt i
top.
http://www.boulevardrestaurant.com/

I den knap så dyre ende kan jeg anbefale:

Slanted Door. Vietnamesisk. Nok den bedste vietnamesiske restaurant i
det nordlige Californien, og stedet er ekstremt populært.
http://slanteddoor.com/

Foreign Cinema. California cuisine. Ligger i Mission kvarteret og er
en ret speciel restaurant. Sid endelig udenfor, hvor de viser film
projekteret på en stor væg. Udmærket mad og fed stemning.
http://www.foreigncinema.com/

Firecracker. Asiatisk fusion. Ligger også i Mission kvarteret. Et af
mine absolut yndlingssteder.
http://sanfrancisco.citysearch.com/profile/889406/?brand=smx_restaurant-nc

Kabuto Sushi. Der er et væld af sushi restauranter i San Francisco,
men Kabuto hører til i den absolut bedste ende. Ret traditionel sushi,
men de er ikke bange for at prøve noget usædvanligt.
http://www.kabutosushi.com

Skulle I få lyst til at køre op til Napa og have et alternativ til
French Laundry, så kan jeg anbefale restauranten på Domain Chandon
"champagne" vingården (en del af Moet & Chandon). Nok en af de bedste
restaurantoplevelser jeg har haft. Min kone og jeg snakker stadig om
deres rosastegte andebryst!
http://www.chandon.com

Der er utroligt mange restauranter i San Francisco, man kan stort set
finde alt. I kan også prøve at søge på

Fra : TL

Dato : 23-02-07 18:56

On Thu, 22 Feb 2007 11:03:57 -0800, in dk.fritid.rejse Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Postrio. California cuisine. Flot restaurant midt i teaterkvarteret.
>Maden er af meget høj kvalitet, og stedet er meget populært.

Er prøvet! Bestemt god, synes jeg, ikke urimeligt dyr. Man mærker
Wolfgang Puck's fingeraftryk...

[snip restauranter,der nu er på vores liste]

>I den knap så dyre ende kan jeg anbefale:
>
>Slanted Door. Vietnamesisk. Nok den bedste vietnamesiske restaurant i
>det nordlige Californien, og stedet er ekstremt populært.
>http://slanteddoor.com/

Jeg prøvede at bestille bord her engang. Var uventet en ekstra dag i
San Francisco og spurgte conciergen på vores hotel, et af San
Francisco's bedre, om han kunne hjælpe med reservation samme aften.
Jeg tror han stadig grinte, da vi rejste næste dag.
Stedet skal klart prøves, når vi har planlagt lidt i forvejen.

> [...]
>deres rosastegte andebryst!
>http://www.chandon.com
>
>Der er utroligt mange restauranter i San Francisco, man kan stort set

Den side bruger vi en del. Også Zagat, men nogengange finder man
ukendte guldkorn ved at spørge de lokale.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 23-02-07 22:45

On Fri, 23 Feb 2007 09:55:59 -0800, TL <tl_dp@adelphia.net> wrote:

>Er prøvet! Bestemt god, synes jeg, ikke urimeligt dyr. Man mærker
>Wolfgang Puck's fingeraftryk...

Absolut. Og Pat Kuleto (som ejer flere restauranter i San Francisco
Bay Area) har stået for designet. Mest imponerende er nok den enorme
trappe, der fører ned i restauranten fra den lille bar.

> [...]
>Jeg tror han stadig grinte, da vi rejste næste dag.
>Stedet skal klart prøves, når vi har planlagt lidt i forvejen.

Ja, nok ikke et nemt sted at komme ind. Da min daværende kæreste (nu
kone) var på en af vores første dates, prøvede vi at gå direkte ind
fra gaden. Vi kunne godt få et bord, men der var to timers
ventetid....

>Den side bruger vi en del. Også Zagat, men nogengange finder man
>ukendte guldkorn ved at spørge de lokale.

Vi har Zagats lille guide, som vi bruger flittigt. Den kan fås hos de
fleste boghandlere og er en glimrende ting at have ved hånden.

Ellers kan I jo prøve at checke nogle af de forskellige kvarterer i
San Francisco, og gå lidt rundt og kigge på de forskellige
restauranter og så vælge, hvad I har lyst til.

Der er selvfølgelig restauranter over hele byen, men der er en tendens
til, at de klumper sig sammen i visse områder.

Mission kvarteret.

Valencia/16. St. Mange gode steder primært på 16, St fra Guerrero og
ned til Mission. Området omkring Mission kan godt være lidt barskt,
men dog rimeligt sikkert.

Valencia/22. St. Mit gamle kvarter (hvor I også finder Firecracker og
Foreign Cinema). Hele området fra Guerrero til Mission og fra 20 st.
til 24 st. er smækfuldt med restauranter, cafeer og barer. Mit
stamværtshus (da jeg boede der) ligger på 22. St/Guerrero og hedder
"The Lone Palm". En lidt pænere bar i et område, der ellers er
domineret af "dive bars". Hvis I vil opleve en rigtig "dive bar", så
gå længere ned af 22. st. (mellem Valencia og Mission, på samme side
af gaden som "The Lone Palm". Jeg aner ikke, hvad baren hedder, men
der hænger en stor hestesko udenfor. Ellers er der Doc's Clock på
Mission St.

Richmond kvarteret.

Hele Geary St. (fra Masonic og videre ud mod kysten) er fyldt med
restauranter. Omrking 20-22 Ave. er det sushi, der dominerer, men man
kan stort set finde alt. Tommy's (meksikansk) er værd at nævne, hvis
man er til sjældne tequilaer. Ton Kiang (sp?) har byens bedste Dim Sum
(som de lange køer udenfor klart viser). Et par blokke fra Geary
ligger Clement St., og her er der også en masse restauranter. En af
mine favoritsteder er en polynesisk restaurant, som ligger på hjørnet
af Masonic og Geary (husker ikke navnet). Et meget casual sted (ligner
mest en bar), men maden er god! Og så er der kun en blok eller to ned
til Pig & Whistle for en pint eller to.

Et andet sted, som er værd at nævne, er Beach Chalet, som ligger lidt
syd for The Cliff House ude ved kysten. Det er micro brewery, og de
serverer rimelig god mad. Det bedste er naturligvis udsigten over
Stillehavet, hvor man kan spise middag og se solen gå ned. Ikke et
dårligt sted for en casual middag.
http://www.beachchalet.com/

En af de mere kuriøse barer i San Francisco er El Rio. Udefra ligner
det en typisk "dive bar", men hvis man går igennem baren og ud i
gårdhaven, er der live salsa musik hver søndag. Klientellet er afgjort
et interessant mix af bøsser/lesbiske, yuppies, lokale, osv, osv. Jeg
har haft nogle vældig sjove søndage der. Ligger et godt stykke ude af
Mission (ved Cesar Chavez).
http://www.elriosf.com/

Som du sikkert har bemærket, så har jeg ikke nævnt restauranter i
f.eks. Fisherman's Wharf eller andre steder, som er overrendt af
turister. Der er jo meget mere interessant at komme ud i de områder,
hvor de lokale spiser. Men, hvis der skal en enkelt restaurant eller
to med fra Fisherman's Wharf området, så bliver det McCormick og
Kuleto's Seafood Restaurant og Ana Mandara (ejet af Don Johnson).
Begge restauranter ligger på Ghiardelli Square.
http://www.mccormickandschmicks.com/index.cfm?fuseaction=content.display&pageid=96&id=16
http://www.anamandara.com/

Hvis I vil nyde en cocktail med byens bedste udsigt, så tag til 555
California St (Bank of America Building). På 52. etage findes både
Carnelian Room (restaurant) og en cocktail bar (åben for
offentligheden fra kl. 15). http://www.carnelianroom.com/

Når man først kommer i gang, så er det næsten umuligt at stoppe igen,
men San Francisco har så enormt meget at byde på, at selvom man bor
her lokalt, så er der umuligt at få det hele med.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Lars Ehlers

Dato : 20-02-07 07:41

On Mon, 19 Feb 2007 12:31:50 +0100, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>er det altså gået for vidt.
>
>Personligt tager jeg ikke til USA, af rent politiske grunde. Jeg vil

Så køber du vel heller ikke amerikanske varer eller ser amerikanske tv
serier eller film? For så støtter du den amerikanske økonomi.

Der er en del lande, som jeg har besøgt, hvor jeg absolut ikke er enig
i regeringens politik, men på trods af det, er jeg rejst alligevel. Og
jeg har fået nogen fede oplevelser og mødt en masse rare mennesker.

USA er uendeligt mange ting, et gigantisk land med lige så gigantiske
forskelle. Man får meget forskellige oplevelser ved at besøge f.eks.
New York, være langt ude på landet i midtvesten, eller i en lille by i
sydstaterne. Men overalt møder man sympatiske og interessante
mennesker, og folk er som regel til at komme ind på livet af. Den der
med, at amerikanerne er overfladiske, holder ikke rigtigt vand.

USA er også et land, hvor man må ud og arbejde og tjene penge, der er
ikke noget med at hygge sig derhjemme med bistandshjælpen. Jeg har
selv måtte smøge ærmerne op og tage et helt andet job end jeg var vant
til, da krisen kradsede i IT branchen. Men det gør man fordi man er
nødt til det, og fordi man ved, at muligheden for at komme ovenpå igen
ligger lige omkring hjørnet.

Der bliver begået mange alvorlige fejl i den amerikanske kamp mod
terrorisme, ingen tvivl om det. Jeg tror, at langt de fleste
amerikanere er lede og kede af den krig. Og jeg er også sikker på, at
det kommer til at have en stor indflydelse på den næste præsidentvalg.

--
Lars Ehlers, San Francisco

Fra : Henrik

Dato : 19-02-07 17:11

On 2007-02-19 11:51:02 +0100, "Elin" <Elin@Ping> said:

> [...]
> mand, der havde sat sprængstof i hælen af sin sko? Det var efter den
> episode, at man gik over til at undersøge skoene også.

Nu ved du jo ikke hvad jeg laver vel, men tro mig jeg arbejder med
sådan noget hver dag.. Og alle deres sikkerheds foranstaltninger i USA
hjalp dem jo ikke.

Hvis du vil have sikkerhed på 98 % så skal alle gå nøgne ombord og
ingen bagage må medbringes..

Det er vel næppe de bedste løsning??? Eller!!!

Jeg har også set en der har lavet en pistol i komposit materiale, så
det ikke kan spores i røntgen.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 19-02-07 18:12

Henrik <dyk@mil.dk> wrote in news:2007021917112675249-dyk@mildk:

> Hvis du vil have sikkerhed på 98 % så skal alle gå nøgne ombord og
> ingen bagage må medbringes..

Al flysikkerhed idag er baseret på at passagererne ALLE ønsker at overleve
flyveturen. Også terroristerne.

Men efter 9/11 ved vi jo alle at det ikke er tilfældet. Det vi oplever på
sikkerheden i lufthavne i disse tider er panikreaktioner på det faktum.

Fra : Henrik

Dato : 19-02-07 20:19

On 2007-02-19 18:12:00 +0100, "Kent Oldhøj" <oldhoj@FJERNESgmail.com> said:

> Men efter 9/11 ved vi jo alle at det ikke er tilfældet. Det vi oplever
> på sikkerheden i lufthavne i disse tider er panikreaktioner på det
> faktum.

Lige mine ord, de vi ser lige pt, er spil fægteri og det eneste det gør
er at skabe køer og genere rejsende..

Fra : Kong Gulerod

Dato : 22-02-07 10:44

> Jeg kan ikke se noget latterligt i det. Jeg tror, at reglerne er udformet
> af nogle mennesker, der ved mere om sikkerhed, end du og jeg...

jeg tror mere faktum er at hvis man i virkeligheden ville checke
forsvarligt, så ville det tage så lang tid at man ikke kunne få lufthavnen
til at virke,-så de nye regler virker mere som teatertorden end facts. Jeg
har flere gange fløjet med en stor stanley kniv i min PC taske, grunden til
at jeg havde den var at jeg skulle bruge den til at skære glasvæv
derhjemme, men glemte at den lå der, den blev ved et tilfælde opdaget efter
jeg havde været ude at flyve!, jeg tog bladet ud af den, og fik den med, men
i håndtaget sad der så lige et par ekstra klinger....jeg vil tro at jeg var
ude at flyve med den ca 4 gange ialt før den blev opdaget...

sprut flaskerne skal jo pakkes i en pose...men dem man kan man jo tage op og
lave et våben ud af i flyet...

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 24-02-07 11:52

"Kong Gulerod" <avalid@(hasd)dsf.dr> wrote in

> jeg tror mere faktum er at hvis man i virkeligheden ville checke
> forsvarligt, så ville det tage så lang tid at man ikke kunne få
> lufthavnen til at virke,

Faktum er at flysikkerhed bygger på at ingen passagerer ønsker at dø -
heller ikke terroristerne. Et princip hedder at bagage skal følge
passageren, for ingen er så dum at have en bombe i sin egen kuffert.

Så det vi oplever nu er et forsøg på at omstille reglerne til den nye
virkelighed - terrorister er IKKE bange for at dø. Det betyder f.eks. at al
bagage gennemlyses - før var det kun stikprøver og bestemte afgange (f.eks.
USA og El-Al da de benyttede CPH). Og det betyder at man forsøger at tjekke
passagerer og håndbagage så grundigt som muligt.

> sprut flaskerne skal jo pakkes i en pose...men dem man kan man jo tage
> op og lave et våben ud af i flyet...

Vædsker i håndbagagen må ikke fylde mere end 100ml pr. enhed og 1 liter
totalt. Så sprutflaskerne skal i bagagen, og dér bør de pakkes forsvarligt
ind i tøj eller lign i midten af kufferten.