Mærkat om vinterdæk?
Fra : Mogens Vester

Dato : 17-02-07 22:44

Har hørt at ens bil ved kørsel i Tyskland med vinterdæk, skal have en mærkat
der viser hvilken hastighedskode ens vinterdæk har - er det korrekt?

Mogens

Fra : marlene

Dato : 17-02-07 23:04

"Mogens Vester" <mvf@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> korrekt?
>
> Mogens
>har for kort siden læst om vinterdæk i FDM bladene,
husker bare ikke hvad det var jeg læste, men alligevel bl.a noget med et
isblomst-symbol,
måske du kunne slå op på fdm og finde det du mangler

Fra : Aksel

Dato : 17-02-07 23:32

> [...]
> Har hørt at ens bil ved kørsel i Tyskland med vinterdæk, skal have en
> mærkat der viser hvilken hastighedskode ens vinterdæk har - er det

Hvis dine vinterdæk har lavere hastighedskode end din bils tophastighed skal
du have et mærkat klæbet på ved speedometeret som viser dækkenes max
hastighed.

Hilsen Aksel

Fra : Mogens Vester

Dato : 18-02-07 15:56

Tak til Aksel for svaret - jeg må til dækforhandleren for at hente en
mærkat!
Mogens