bulgarien??
Fra : marlene

Dato : 17-02-07 22:11

vi ser på hoteller i bulgarien.
albena, golden sands
kender nogen sungarden flaminco?
er der nogen der ved noget om, hvordan vejret oftest er i sept.
er der noget vi skal være opmærksom på, vi har tre børn med os.

venligst marlene

Fra : Bjarne

Dato : 18-02-07 11:01

marlene skrev:
> [...]
> er der nogen der ved noget om, hvordan vejret oftest er i sept.
> er der noget vi skal være opmærksom på, vi har tre børn med os.

Vejret går fra behageligt varmt til meget varmt. September er et godt
tidspunkt. Vi var der sidste år i september.

Der er meget forskel på de forskellige områder fra de meget turistede
med natteliv og larm til de meget fredsommelige og ekstremt naturskønne
områder.
Vi var så langt mod syd som man kan komme, i Sinemorec, og vi var glade
for valget. Der var mange familier med børn og vi boede langt fra alting
umiddelbart ved nationalparken.
Vi faldt også for den lidt kiksede meget hyggelige by Kiten med
overvejende tjekkiske og bulgarske turister og masser af gode
spisesteder og vidunderlig is.

Prøv at få fat i en ordentlig guide - ikke Politikens - måske Lonely
Planet eller lign.

Bjarne

Fra : marlene

Dato : 18-02-07 12:35

tusind tak, tænkte det kunne være køligt hvis vi var uheldige.

Fra : Bjarne

Dato : 18-02-07 16:56

marlene skrev:
> tusind tak, tænkte det kunne være køligt hvis vi var uheldige.

Jeg ved ikke, om det kan, men det var op til 31 grader, da vi var der,
og bølgerne ved Sinemorec var vidunderlige at bade i.

Men vær opmærksom på, at der er enorm forskel på feriestederne alt efter
om det skal være 'turistet' eller fred og ro og natur.

http://www.bulgariancoast.com/cititown/detail.asp?rid=29

http://www.visitbg.net/sommer/

Bjarne