Købe ram billigere i Hong Kong ?
Fra : J

Dato : 16-02-07 09:38

Hej

Er der chance for at DDR2 (til stationær PC) ram er billigere i Hong
Kong ?

Jeg påtænker 4 x 1 Gb stænger, pc6400.

Det koster imellem 700 og 1000 kr. herhjemme pr. stang, så det er en
større udskrivning.

mvh

John

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 16-02-07 11:02

On Fri, 16 Feb 2007 09:37:41 +0100, J <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote:

> [...]
>Kong ?
>
>Jeg påtænker 4 x 1 Gb stænger, pc6400.
>
>Det koster imellem 700 og 1000 kr. herhjemme pr. stang, så det er en

Hvordan vil du sikre dig, at du ikke bliver fuppet?

Prøv i stedet denne link: http://www.crucial.com/eu/. Da er du også
sikker på at få den helt rigtige type til dit maskineri.

Crucial leverer normalt indenfor et par arbejdsdage, og ved fejl er
der nul diskussion (har oplevet det én enkelt gang gennem mange, mange
år). Crucial blev startet som end-user-leverandør af
hukommelsesproducenten Micron.

Venlig hilsen og smil

Fra : Rune S. Larsen

Dato : 16-02-07 17:16

J wrote:
> Hej
>
> Er der chance for at DDR2 (til stationær PC) ram er billigere i Hong
> Kong ?

Du skal ikke være så bange for at blive fuppet, men min erfaring er, at
du højst kan spare momsen. Det er 20% af totalprisen i DK, så det er
self. også værd at tage med. Der er dog nogle ret stive toldregler og en
lav bagatel-grænse, så du *kan* teoretisk blive knaldet i tolden.

Mvh Rune

Fra : Kong Gulerod

Dato : 16-02-07 21:06

"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> [...]
> Kong ?
>
> Jeg påtænker 4 x 1 Gb stænger, pc6400.
>
> Det koster imellem 700 og 1000 kr. herhjemme pr. stang, så det er en

der er ikke noget at spare, jeg har været både i HK,Singapore & Taiwan,-på
lidt dyre ting kan man spare noget dvs. ca 25%

Fra : J

Dato : 16-02-07 23:30

On Fri, 16 Feb 2007 21:05:34 +0100, "Kong Gulerod"
<avalid@(hasd)dsf.dr> wrote:

>"J" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

>der er ikke noget at spare, jeg har været både i HK,Singapore & Taiwan,-på
>lidt dyre ting kan man spare noget dvs. ca 25%

Ok, så dropper jeg nok den ide.

mvh

John

Fra : Simsalabim

Dato : 17-02-07 14:19

> der er ikke noget at spare, jeg har været både i HK,Singapore & Taiwan,-på
> lidt dyre ting kan man spare noget dvs. ca 25%

Jeg har også været i Hong Kong og der ikke noget at spare. Priserne er stort
set som i DK. En anelse under, men så er der den ulempe at hvis tingene
skulle gå i stykker så er man som regel rejst hjem og så er der ikke megen
hjælp mere.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 17-02-07 15:16

"Simsalabim" <carsten1962@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> stort set som i DK. En anelse under, men så er der den ulempe at hvis
> tingene skulle gå i stykker så er man som regel rejst hjem og så er der

Det eneste computer realaterede der er billigt derude er piratsoftware,
men det er så tilgæld også meget billigt.
Hvis det stadig ligger der, så kig engang på Golden shopping centre. Da
jeg var der sidste gang (97) foregik det helt åbentlyst.
Politiet stod ude på gaden og kiggede, men gjorde intet.
Tag undergrundsbanen til Shamshuipo station, og centeret ligger lige uden
for.

Elmer

Fra : michael

Dato : 22-02-07 03:44

> [...]
> Politiet stod ude på gaden og kiggede, men gjorde intet.
> Tag undergrundsbanen til Shamshuipo station, og centeret ligger

Hvordan kan piratsoftware være billiger end gratis?

/michael

Fra : J

Dato : 22-02-07 12:33

On Thu, 22 Feb 2007 03:44:25 +0100, michael <michaelsemail@ofir.dk>
wrote:

>Hvordan kan piratsoftware være billiger end gratis?

Det har jeg også set i Bangkok. I det store center på Sygkumwik road
(eller hvordan det staves).

Det er store udgivelser, som Microsoft styresystemer eller Visual der
sælges for omtrent en hund.

Hvis du kender til servere, hvorfra man kan downloade så store ting i
cracked udgave. Jamen, så er du lige så dygtig som dem. (Det er
naturligvis strafbart, men hvad gør man ikke for verdens rigeste
mand).

mvh

John