Tips om Florida ønskes
Fra : Bonnie

Dato : 14-02-07 10:38

Hej NG

Vi har efterhånden rejst USA igennem nogle gange, men vi har ikke været i
Florida. Vi overvejer derfor lidt at tage til Florida og omliggende stater,
evt. en båd til Bahamas ? Kan man det ?

Hvad skal man se i Florida, det skal lige siges at vi rejser uden børn og
HAR set det Disney som vi skal se.

Tips og ideer modtages meget gerne

MVH Bonnie

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-02-07 14:16

"Bonnie" <mail@pomfritterne.dk> wrote in

> Hvad skal man se i Florida, det skal lige siges at vi rejser uden børn
> og HAR set det Disney som vi skal se.

Everglades. Alligatorer og airboats.

The Keys. Dykning. Glasbottom boats.

Kenndy Space Center. Overvej Astronaut Training eXperience hvis i vil lidt
tættere på en rigtig oplevelse (og en rigtig astronaut).

Daytona Beach. Prøv en stock car racerbil.

Shopping. International Drive i Orlando og Saw Grass Mills i Fort
Lauderdale.

Og så er der strandene, masser af flotte bilture og endelig er der masser
af små ubemærkede "stemningspletter" overalt.

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 15-02-07 18:31

> Hvad skal man se i Florida, det skal lige siges at vi rejser uden børn og
> HAR set det Disney som vi skal se.
>
> Tips og ideer modtages meget gerne
>
> MVH Bonnie

Hej Bonnie.
Key West (den sidste af de vist nok 39 øer som The Keys udgør) er et must!
Her er der dømt caribisk/kreolsk stemning og tilbagelænet atmosfære, men kun
om dagen. Om aftenen er der gang i den på Duvall Street. Der er barer,
uartige steder, fælles solnedgang på molen, gøgleroptræden på havnen o.m.a.
På vej derud er der delfinshows, og masser af små restauranter og flot vand.
Det tager ca. 2 timer fra Miami.
Everglades er også et must!
Man kan flere steder få en sejltur i de fladbundede propelbåde ud i sumpene,
og det er også en oplevelse.
Fra Miami er der ca. 70 km ud igennem sumpene til byen Flamingo City, der
blot er en havn med et motel og en købmand + det løse, men her er der også
masser af natur at opleve. Hold øje med vandløbene langs vejene i Florida.
Der er hele tiden alligatorer at se, og søkøer og enkelte krokodiller hvis
man har øjnene med sig. Desuden ser man vaskebjørne, bæltedyr, slanger,
ørne, hvis man er vågen.
I Miami bør det berømte Art Deco-kvarter ses, og en tur på strandene giver
også en "natur"-oplevelse, hvad enten man ser på hanner eller hunner
Uden at vide hvordan, er jeg sikker på at det er ret nemt at komme til
Bahamas fra Miami.
Mod nord ligger én af USA's ældste byer, San Augustin, med flere historiske
bygninger, museum m.v., også interessant, og et smut op gennem det sydlige
Georgia med Okechobee (tror jeg nok det hedder)-sumpene kan også være en
interessant oplevelse.
Køreturen fra Florida/Pensacola til New Orleans er altså kedelig, på nær de
stop man gør i byerne undervejs.Der er intet at se langs landevejene, men i
Mobile i Alabama ligger det pensionerede krigsskib USS Alabama kendt fra
Steven Seagal-filmen "Under Siege". Museum idag.
Desuden masser af tilbud i området om sejlads op igennem sumpene (ligesom i
James Bond:Live and let die der er optaget dér).
New Orleans var en stor oplevelse i 1999 hvor jeg var der, men ved ikke
hvordan det er idag efter Kathrine-orkanen. Ellers synes jeg at det er
oplevelsesrigt at køre gennem de små sydstatssamfund, og stoppe op og tale
med folk, handle osv. Det giver anderledes oplevelser end theme-parks.
Det var de ting der fylder mest i min bevidsthed fra min egen tur. God
fornøjelse!
Mvh Niels Hejnfelt