Råd vedr. køb af off-roader
Fra : Niels B

Dato : 19-02-07 14:00

Hej gruppe.

Jeg har abstinenser! Jeg ved godt, at det er vinter og der er snestorm på
vej og alt muligt, men jeg kan alligevel ikke lade være med at lede efter
lille ny.

Lige i øjeblikket ser jeg blandt andet noget off-roader-agtigt som en
mulighed - men jeg har brug for et par gode råd.

Nu har jeg ikke den store forstand på off-roadcykler endnu, så jeg ved
ikke rigtig, hvad jeg skal gå efter mht. størrelse.

Jeg er selv en bette knejt på 175 cm og 75 kg, så det skulle gerne være en
jeg kunne håndtere også uden for vejene (jeg går ud fra, at de store alt
andet lige kan være et mere krævende bekendtskab i terrænet?).

Hvad jeg leder efter er i første omgang et stabilt transportmiddel! Den
behøver ikke at være sløv som en DT175'er, men jeg forventer selvfølgelig
heller ikke at kunne køre gaderæs på den Jeg synes dog det kunne være
ret underholdende at komme på tur uden for vejene på den, og så skal den
kunne følge med på motorvejen.

De vigtigste krav må være:

- Fornuftig vægt og motorstørrelse
- Pålidelighed
- Elstart (helst)
- Prisleje 30-40.000,- (max)

Jeg har umiddelbart lidt kig på en DR 350 SE hos Bislev MC, som jeg selv
synes kunne se ud som et godt bud.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?Link=%2Fasp%2Fnotesblok%2Fnotesblok%2Easp&annonceid=47811474

Jeg har dog ikke ringet og hørt nærmere på den endnu. Ser den fornuftig
ud? Bør man være bekymret med de motorændringer den har? Jeg mener mht. om
der ville være større sandsynlighed for motordefekter? Og er der nogen,
der har erfaringer med forhandleren (kunne ikke finde noget om dem på dmcn)

Hvis der er andre forslag til alternativer (evt. flere kubik?), vil de
blive modtaget med kyshånd

Nå, det blev da vist lidt af en smøre, men jeg håber da, at jeg kan blive
lidt klogere med jeres hjælp

Mvh. Niels

Fra : Stephan G

Dato : 19-02-07 15:35

Prøv at kigge lidt her:

http://www.tenere.dk/forumnew/forum_topics.asp?FID=58

Jeg synes, at 28k for en dr350 er meget dyrt. De kan nok fås for 20,
men det er jo altid afhængigt af stand og udbudet er jo også
begrænset... Honda XR400 er meget eftertragtet, se evt. i Tyskland
(motoscout.de) eller mobile.de.

Mvh Stephan

Fra : Niels B

Dato : 19-02-07 16:31

> [...]
>men det er jo altid afhængigt af stand og udbudet er jo også
>begrænset... Honda XR400 er meget eftertragtet, se evt. i Tyskland

Oh, der var jo lige noget jeg kunne bruge - det havde jeg overset da jeg var
inde for at lure lidt - takker

Fra : Anders Majland

Dato : 19-02-07 17:46

Hold også øje med køb salg sektionen derinde og på dormck.dk
http://dormck.dk/forums/