ny viffermand på banen
Fra : Søren Jacobsen

Dato : 18-02-07 19:04

hej jeg så kom handlen i hus og dyret er hentet, det blev en oldgammel
VFR750 87'er 45.000 km ifølge gammel synsattest, uden afgift til 13kg pæn og
i rimelig stand...
så jubii for det
den har dog verdens grimmest udstødning på eller dvs bagpotten er en
tudegrim Laser ting bvad,.........
og den har to fodhviler der skal skiftes, en bagbremse der hænger lidt den
har vist stået stille længe :-/
en par enkelt revner ved skruer i kåben,
nu er det så afgiften det handler om den er registret 1st gang i 88 men det
er en 87'er kan man godt nøjes med at betale afgift af en 87 der er jo pænt
meget forskel på 87 og 88 modellen ?
og hvordan er det nu kan man forhandle afgiften og husker jeg rigtigt når
jeg mener at huske man ikke kan anke afgift fastsættelsen ?

der kommer sikkert mange flere spørgsmål senere

Mvh Søren tidliger CBR1000F nu en let lille Viffer

Fra : MKS - 74

Dato : 18-02-07 19:22

On Sun, 18 Feb 2007 19:03:46 +0100, "Søren Jacobsen"
<fsgbooking@hotmail.com> wrote:

>nu er det så afgiften det handler om den er registret 1st gang i 88 men det
>er en 87'er kan man godt nøjes med at betale afgift af en 87 der er jo pænt
>meget forskel på 87 og 88 modellen ?

Cyklen er på værdilisterne:

http://www.folmersmc.dk/pdf/honda.pdf

Og afgiftsforskellen (i middelstand) er derfor kun 1800,- på en 87'er
og en 88'er. Helt generelt _kan_man godt i visse tilfælde få afslag
såfremt en model er ind.reg. 1. gang senere end produktionsåret, men
det vil som regel komplicere sagsgangen.

>og hvordan er det nu kan man forhandle afgiften

Både og, som udgangspunkt ikke ret meget i det nye system, men er der
specielle forhold gældende (f.eks uenighed om standsvurdering eller
andet) har man visse muligheder. Man må i hvert enkelt tilfælde gøre
op med sig selv hvor meget bøvl man gider, set i forhold til
nytteværdien (den økonomiske).

> og husker jeg rigtigt når
>jeg mener at huske man ikke kan anke afgift fastsættelsen ?

Nej!

--
-Michael
Div. Aprilia RS250 og Honda CBR600+VF500-dele m.m. til salg på: