T-rex Tun og begrænsning!
Fra : MH

Dato : 30-06-01 23:08

Hej newsgroup

Jeg er ny i det her og vil gerne lige vide nogle ting. Håber i kan hjælpe
mig.

Jeg har lige bestilt et 48mm kit til fars kværn. Hvad fanden er det for
noget med en dysse, skal jeg have en ny strålespids? en ny kaburator? eller
skal jeg bare justere den?. Hvad er normalen der sidder på? jeg har hørt om
en 21mm Karber skal jeg købe sådan en nu? når jeg har en 48mm cylinder.
Nogle hjemmesider sige man skal gøre noget for motoren ikke sætter sig, og
det gider jeg ikke have at den gør.
Skal jeg pille ved blandingsskruen Luft/benzin når jeg smider 48´eren på?

Næste spørgsmål, hvad er der er begrænsninger på T-rex´en? Jeg fik fra
forhandleren fjernet en ring, er det det eneste der er gjort ved den for at
neddrossle? Hvis andet hvad er det? Den kører 70 km/t nu uden tun og med
fjenelse af ringen, men har læst et sted at der kan sidde noget ved
kileremmen foran og ved koblingen, men er det gældende for T-rex? ringen der
er fjernet sidder i Variatoren ikke ?
Og her det dumme er variatoren istedet for kobling?
Hvad giver en variator fra polini? der skrives man skal bruge ruller og
original bagplade fra den gamle for at få en bedre hældning?
Jeg har købt nogle 9 grams ruller istedet for de 8 grams der sad i.
Andre tips jeg kan gøre er velkomne.
48´eren er bestilt uoriginal, har jeg skudt mig selv i foden, den er bestilt
hos thansen og er i alminium?
Det hjul der sidder ved baghjulet og strammer remmen hvad hedder det? er det
gjort noget deromme måske for at neddrossle på en t-rex, og kan jeg gøre
noget for at gøre den hurtigere ved at pille ved det?
Skal jeg have ny krumtap når jeg får større cylinder? er en ny variator fra
polini det samme som en bedre gearing. eller skal jeg pille ved noget andet
for at få en bedre gearing det skal give på toppen da jeg kører langt.
En hel bunke spørgsmål fra en der kører fra stevns til københavn hver dag,
og gerne vil spare et kvarter hver vej . Desuden har jeg lige fået en
bøde på 2000 for ned af frederiksberg allé at overhale en bus uden om over
for fuldt optruken igennem et kryds overhale 2 biler indenom i næste
lyskryds og zig zag kørsel, 500 bubs per forseelse, han var ikke en glad
politimand. Jeg skulle gerne kunne køre fra ham næste gang.

Med Venlig Hilsen
Morten

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-07-01 08:14

> [...]
> lyskryds og zig zag kørsel, 500 bubs per forseelse, han var ikke en glad
> politimand. Jeg skulle gerne kunne køre fra ham næste gang.

Det kan jeg ikke anbefale dig!

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-07-01 10:54

> Det kan jeg ikke anbefale dig!

Man skal vel have lidt spænding i hverdagen =)

Mads

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-07-01 12:06

> Man skal vel have lidt spænding i hverdagen =)

Tja.. hehe

Men det kan vre en lidt dyr måde at få den på... hvis man altså bliver
fanget på et tidspunkt!

Fra : Michael Christensen

Dato : 01-07-01 12:37

> Tja.. hehe
>
> Men det kan vre en lidt dyr måde at få den på... hvis man altså bliver
> fanget på et tidspunkt!

Hmm - det koster da ikke mere i bøde hvis man prøver at slippe væk?

// MC

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-07-01 14:13

"Michael Jensen" <michFJERN-DETTEael-h@email.dk> wrote in message

> Tja.. hehe
>
> Men det kan vre en lidt dyr måde at få den på... hvis man altså bliver
> fanget på et tidspunkt!

Det er ikke lykkedes for dem at fange mig endnu =)

Mads

Fra : Michael Jensen

Dato : 01-07-01 15:12

> Det er ikke lykkedes for dem at fange mig endnu =)

De fanger altid mig... kører jo også kun 30km/t *ROFL*

Fra : Mads Jensen

Dato : 01-07-01 16:05

> De fanger altid mig... kører jo også kun 30km/t *ROFL*

Hvis din scooter er lovlig, hvorfor faen prøver du så på at flygte ?
Engang jeg flygtede fra en panserbil, var panserne overalt de næste 4 dage !
I frikvarteret kørte der pansermotorcykler rundt på skolen og ledte efter
scootere ! Og da vi fik fri holdte de ved skolens indgang og ventede på at
nogen startede deres scootere, det så faktisk ret komisk ud at alle der
havde scootere gik ud til deres scootere og trak dem væk fra skolen =)

Mads

Fra : Michael Christensen

Dato : 01-07-01 17:18

> Og da vi fik fri holdte de ved skolens indgang og ventede på at
> nogen startede deres scootere, det så faktisk ret komisk ud at alle der
> havde scootere gik ud til deres scootere og trak dem væk fra skolen =)

Hehe - kan levende forestille mig det - men hvornår bliver det ulovligt?

1 : At have det påmonteret - slukket
2 : At have det påmonteret - tændt
3 : At tænke på at sætte det på
4 : At ovreskride fartbegrænsningerne (30km/t) med det på..

eller hvor?

// MC

Fra : RpR

Dato : 01-07-01 20:56

> [...]
> 2 : At have det påmonteret - tændt
> 3 : At tænke på at sætte det på
> 4 : At ovreskride fartbegrænsningerne (30km/t) med det på..

Det er ulovligt så snart du kører med den på en offentlig vej.
Groft sagt alle steder hvor postbuddet kan komme hen.
Det gør ikke noget at du trækker den afsted, bare der ikke køres på den.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : RpR

Dato : 01-07-01 20:56

> I frikvarteret kørte der pansermotorcykler rundt på skolen og ledte efter
> scootere !

Kunne i ikke bare blive indenfor i klasseværelset og låse døren? =P
Kunne ikke lade være =)

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-07-01 00:23

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote in message

> Kunne i ikke bare blive indenfor i klasseværelset og låse døren? =P
> Kunne ikke lade være =)
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
> ICQ: 19284098
> "4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
> --

Skulle vi så tage scooterne med derind eller hvad ? =)

Mads

Fra : RpR

Dato : 02-07-01 06:28

> Skulle vi så tage scooterne med derind eller hvad ? =)

Teksten kunne bare forstås som om de kørte rundt indenfor på skolen :)

Fra : Mads Jensen

Dato : 02-07-01 17:55

> [...]
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!

Nåh, nej de stod bare imellem alle cyklerne og panserne kørte bare rundt og
ledte efter en sort pmx :(

Mads