Et kig i cylinderen
Fra : Rene Joergensen

Dato : 17-02-07 23:31

Hejsa.

Så fik jeg dummet mig.

Skulle have tændrøret op og troede at jeg havde fået fjernet alt hvad
der lå omkring det, men det havde jeg så ikke. Jeg mærkede heldigvis
efter om der lå noget, inden jeg gjorde mere.

Som den spidse læser på nuværende tidspunkt nok har gættet, lå der rent
faktisk noget i kanten af tændrørshullet. Et par små sten.

Nu er spørgsmålet om der er faldet noget ned i cylinderen, eller om det
kun lå på kanten. Jeg fik listet tændrøret i igen, så forsigtigt jeg
kunne. Nu hænger entroskopi (tror jeg det hedder) -instrumenter jo ikke
lige på træerne.

Men er det nødvendigt? Jeg har mine tvivl om at det bare lige bliver
blæst ud igen, og i så fald kan en lille sten jo forsagde kæmpe skader.

Det er muligt at jeg skal have toppen af alligevel, men jeg ville gerne
have lavet en kompressionstest først.

--
-René

Fra : Futte & Co.

Dato : 18-02-07 00:12

Rene Joergensen wrote:
> [...]

> faktisk noget i kanten af tændrørshullet. Et par små sten.
>

> Det er muligt at jeg skal have toppen af alligevel, men jeg ville gerne

Hej Rene
Prøv med en støvsuger, en plastslange af passende størrelse og noget
tape
Det er mit bud på løsningen

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 00:52

"Rene Joergensen" <nospam@fzr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blæst ud igen, og i så fald kan en lille sten jo forsagde kæmpe skader.
>
> Det er muligt at jeg skal have toppen af alligevel, men jeg ville gerne

Hej.

Hvad med en kompressor, kan de ikke blæses ud med trykluft ?

Hvis du ikke har en , kan du komme forbi Dalby , og låne en !

--
Mvh.
Dennis Hellan Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 10:09

On Sun, 18 Feb 2007 00:51:37 +0100, Dennis Hellan Pedersen (4690) wrote:

> Hvad med en kompressor, kan de ikke blæses ud med trykluft ?

Naeh, i et oliefedtet forbrændingsrum giver det ingen mening. :-|

Støvsugeren giver mere mening, hvis ellers at det er muligt at komme rundt
i krogene.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 11:16

meddelelse news:1ms7m3ma4lsk4$.1kz6neeexsdi$.dlg@40tude.net...

> Naeh, i et oliefedtet forbrændingsrum giver det ingen mening. :-|
>
> Støvsugeren giver mere mening, hvis ellers at det er muligt at komme rundt
> i krogene.

Hej Rene
Den med støvsugeren er god nok, jeg har selv pillet resterne af et knækket
tændrør på 750CBX.
Jeg brugte en 200ml sprøjte mont. på støvsugerrør og så kunne jeg mont en
lille slange på, der kunne komme ned i cylinderen.
Jeg derudover mont et filter mellem rør og sprøjte så jeg kunne se hvad jeg
fik med op, jeg viste jo lidt om de tændrørsdele der var faldet ned.
Filteret var det et filter fra en støvsuger.
Du kan se billederne fra da jeg var i gang her:

http://www.discteknik.dk/mcstovsuger.htm

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 18-02-07 11:39

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> ........., jeg har selv pillet resterne af et knækket tændrør på 750CBX.
> Jeg brugte en 200ml sprøjte mont. på støvsugerrør og så kunne jeg mont en
> lille slange på, der kunne komme ned i cylinderen.

Helt uden at tage stilling til det mulige i operationen: Jeg har set at man
kan få nogle reducerings-slanger af gummi beregnet til "fin-sugning" af
f.eks. PC'ens nærmiljø incl keyboard!

--
Armand.
(der kun har været med til at fiske en møtrik op fra en XS1100-cylinder

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 12:00

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (der kun har været med til at fiske en møtrik op fra en XS1100-cylinder
> v.h.a. magneten fra en til lejligheden destrueret magnet-lommelygte)

Ja, der kommer jo altid nye ting til, min "slangemagnet´" er så tynd at den
nemt kan komme ned i et tændrørshul.
Så det næste der skal opfindes, er en sten, plastik, mesing osv. magnet

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 18-02-07 12:34

> [...]
> den nemt kan komme ned i et tændrørshul.
> Så det næste der skal opfindes, er en sten, plastik, mesing osv. magnet

Det er der da!
Den sælges under navnet "linoliekit"

--
Armand.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-02-07 12:06

Flemming Disc <discnabeladiscteknik.dk> wrote:

> Jeg brugte en 200ml sprøjte mont. på støvsugerrør og så kunne jeg mont en
> lille slange på, der kunne komme ned i cylinderen.

Jeg har lige prøvet, og med lidt gaffertape kan man også snildt montere
en slange på et støvsugerrør. Men jeg synes godt nok ikke at der er
meget sug i den lille slange. Det eneste slange jeg har som har bare en
lille smule indvendig diameter er en 10mm benzinslange, og der var heller
ikke meget sug i.

> Jeg derudover mont et filter mellem rør og sprøjte så jeg kunne se hvad jeg
> fik med op, jeg viste jo lidt om de tændrørsdele der var faldet ned.

Ja, jeg ved jo ikke om der er noget dernede eller ej. Jeg tror (og
håber) det ikke, men jeg kan jo ikke være sikker.

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 12:40

> [...]
> meget sug i den lille slange. Det eneste slange jeg har som har bare en
> lille smule indvendig diameter er en 10mm benzinslange, og der var heller

Nej, jeg mener også at kunne huske, at jeg ikke syntes der var ret meget sug
i, men jeg fik da stumperne op, lånte dog derefter en "Slangekikkert", der
kunne komme ned og kikke og kunne ikke se flere stumper.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-02-07 12:46

> [...]

> i, men jeg fik da stumperne op, lånte dog derefter en "Slangekikkert", der
> kunne komme ned og kikke og kunne ikke se flere stumper.

Sådan et kunne jeg også godt bruge. Tror at det hedder et endoskop.

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 13:37

> Sådan et kunne jeg også godt bruge. Tror at det hedder et endoskop.

Du har ret, har lige set et på tilbud til 2995 kr + moms :-|
Den er vist i deres nyhedsavis
http://www.autotest.dk/default.asp?ID=120

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-02-07 13:49

Flemming Disc <discnabeladiscteknik.dk> wrote:

> Du har ret, har lige set et på tilbud til 2995 kr + moms :-|
> Den er vist i deres nyhedsavis
> http://www.autotest.dk/default.asp?ID=120

Ja, det er for dyrt. Så er det billigere at flå topstykket af og kigge.

Men kunne jeg låne et ville det jo være en anden sag :)

--
-René

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 14:13

> Ja, det er for dyrt. Så er det billigere at flå topstykket af og kigge.
>
> Men kunne jeg låne et ville det jo være en anden sag :)

Jeg skal have mig et, det var også derfor jeg kunne huske jeg havde set det.
Men ikke lige nu, ellers måtte du godt have lånt.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-02-07 14:16

Flemming Disc <discnabeladiscteknik.dk> wrote:

> Jeg skal have mig et, det var også derfor jeg kunne huske jeg havde set det.
> Men ikke lige nu, ellers måtte du godt have lånt.

Det kunne være at jeg skulle prøve at gå tiggergang i dk.fritid.bil, der
er et lidt bredere publikum :)

--
-René

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-02-07 12:02

Dennis Hellan Pedersen (4690) <dhp> wrote:

> Hvad med en kompressor, kan de ikke blæses ud med trykluft ?

Jeg tror ikke at hvis der er kommet noget ned i cylinderen at det kan
pustes ud igen. Men det der ligger omkring tændrøret skal pustes væk.

> Hvis du ikke har en , kan du komme forbi Dalby , og låne en !

Det tilbud vil jeg gerne tage imod. Så kan jeg da få pustet skidtet væk
og så få prøvet støvsugertricket på cylinderen.

Min emailadresse er ganske gyldig.

--
-René

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 18-02-07 18:40

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> writes:

> Ja, det er for dyrt. Så er det billigere at flå topstykket af og kigge.

Ville det ikke være billigere for dig at skifte cykel - så kunne du jo
også kunne køre på den

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Rene Joergensen

Dato : 18-02-07 19:47

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> wrote:

> Ville det ikke være billigere for dig at skifte cykel - så kunne du jo
> også kunne køre på den

Hey! I det mindste er det da uden for sæsonen at jeg skiller den ad
(denne gang). Men nej, pengene er ikke til en ny cykel, så jeg må bare
holde den gamle kørende.

--
-René