ekstremtilbud sjældent set så billigt - st~
Fra : Per

Dato : 16-02-07 09:43

Hej NG!

Faldt lige over Fiskers hjemmeside

http://www.fisker-mc.dk/website/index.html

De har nedsat en Yamaha YBR125 med 9000 kr !!! - det er en uhørt høj
besparelse - godt 40% - jeg har ALDRIG set noget lignende.

Det må slå bunden helt ud af brugtmarkedet - nu kan man da ikke sælge en YBR
for mere end max. 7-8000 brugt når et par år gammel.
Ja jeg gad ihvertfald ikke betale mere.

Tilbudet gælder her i messeperioden - det må være pga. konkurrece til alle
de Kinesercykler der bliver udstillet.

Havde jeg bare plads til flere mc´ere købte jeg omgående en YBR til den
ekstrem lave pris.

PS: jeg har intet med Fisker at gøre - jeg synes blot at det her er SÅ
voldsomt og sjældent set en prisnedsættelse - at det måtte ud

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : emk1971@gmail.com

Dato : 16-02-07 13:45

On 16 Feb., 09:43, "Per" <mes...@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> PS: jeg har intet med Fisker at gøre - jeg synes blot at det her er SÅ
> voldsomt og sjældent set en prisnedsættelse - at det måtte ud

Det er en kineser med Yamaha mærke på, men bortset fra det er det en
pæn nedsættelse

~Martin

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-02-07 14:24

emk1971@gmail.com wrote:

> Det er en kineser med Yamaha mærke på, men bortset fra det er det en
> pæn nedsættelse

Nah - det er nærmere en Japaner der er produceret i Kina.

--
vh
Torben

Fra : emk1971@gmail.com

Dato : 16-02-07 14:34

On 16 Feb., 14:23, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Nah - det er nærmere en Japaner der er produceret i Kina.
>
> --
> vh
> Torben

Den sælges under flere mærker- kan ikke finde et link, men jeg har set
den i blade med andre kineser navne påklistret.
Det er så muligt det er en gammel japansk model kineserne har
kopieret....

~Martin

Fra : Ole

Dato : 16-02-07 18:29

Årsagentil den store nedsættelse skal sikkert ses i lyset af at det er for
en 2004 model...
.... men den er stadig ny.

mvh Ole

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-02-07 18:34

i lyset af at det er for
> en 2004 model...
> ... men den er stadig ny.
>
> mvh Ole

og med 5 års garanti, og til at skaffe reservedele til...

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Peter

Dato : 16-02-07 18:38

"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message
>i lyset af at det er for

> og med 5 års garanti, og til at skaffe reservedele til...

Der er kun 2 års garanti. De 5 år gælder kun for 250 ccm og opefter.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Peter

Dato : 16-02-07 18:58

"Peter" <fiktiv@invalid> wrote in message

> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> Der er kun 2 års garanti. De 5 år gælder kun for 250 ccm og opefter.

Men det er stadig bedste mc til den pris.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-02-07 19:10

> Der er kun 2 års garanti. De 5 år gælder kun for 250 ccm og opefter.

oki, havde jeg ikke set

Fra : Armand

Dato : 17-02-07 01:09

"Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> "Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> Der er kun 2 års garanti. De 5 år gælder kun for 250 ccm og opefter.

Hvilket måske netop skyldes sørgelig selverkendelse af at modellerne
derunder er deciderede kinøjsere :-/

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 14:48

Armand wrote:
> "Peter" <fiktiv@invalid> skrev i en meddelelse

> Hvilket måske netop skyldes sørgelig selverkendelse af at modellerne
> derunder er deciderede kinøjsere :-/

Helt ringe kan de ikke være:
http://www.tavooo.com/the_motorcycles.php?lang=eng

--
Squish
VFR750F

Fra : Armand

Dato : 17-02-07 01:05

<emk1971@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nah - det er nærmere en Japaner der er produceret i Kina.

Den sælges under flere mærker- kan ikke finde et link, men jeg har set
den i blade med andre kineser navne påklistret.

Jeg har ligeledes Honda's CBR125R mistænkt for at være identisk under
plastikken!
Faktum er at den bruger Yamaha-nøgler

--
Armand.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-02-07 18:37

> [...]
> besparelse - godt 40% - jeg har ALDRIG set noget lignende.
> Havde jeg bare plads til flere mc´ere købte jeg omgående en YBR til

Jeps, hvis jeg tilfældigvis stod i butikken og så det tilbud, tror jeg også
næsten at jeg ville slå til med det samme.

Når jeg får købt en ny (større) motorcykel, så er det nok slut med
vinterkørsel i samme omfang som jeg har gjort med min gamle XS400, og så
ville en ny YBR125 sikkert være et rigtigt godt bud til at dække transporten
om vinteren, og til den pris behøver man jo ikke være øm over den. Jeg gider
ikke MZ, kinesermærker og det pjat - jeg skal have noget der kan holde, og
det ser YBR'en ud til at kunne opfylde. Yamaha giver jo også 5 års garanti
på den, som på alle deres andre cykler.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : morninghair@hotmail.~

Dato : 16-02-07 18:50

Det var da et kanon tilbud.
Hvem gider købe en knallert 45 nu?? (hvis man har MC kort naturligvis)
Lad os håbe det afspejler sig i brugtmarkedet!

Morgen!

Fra : Bongo

Dato : 16-02-07 19:49

>Hvem gider købe en knallert 45 nu?? (hvis man har MC kort naturligvis)

Jeg overvejede den på Herning messen hvor tilbuddet også var, men som
vintermaskine vil jeg nok stadig foretrække en PGO110
http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-scootere/pgo-trex110/pgo-trex110.htm

Mindre metal der ruster, 1HK mere og + 2000kr.

Fra : Armand

Dato : 17-02-07 01:12

"Bongo" <askfor@address.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-scootere/pgo-trex110/pgo-trex110.htm
>
> Mindre metal der ruster, 1HK mere og + 2000kr.

Så har du vist aldrig set en 30/45'er under al plastikken efter et par
år/vintre!?
Der er skam masser af jern og måske netop fordi det er gemt væk for daglig
beskuelse er det nærmest ikke lakeret :-|

--
Armand.

Fra : Peter

Dato : 17-02-07 01:19

"Bongo" <askfor@address.com> wrote in message

> [...]
> http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-scootere/pgo-trex110/pgo-trex110.htm
>
> Mindre metal der ruster, 1HK mere og + 2000kr.

Det er vist snarere 1 hk mindre. YBR125 har 12 hk. Husk det er den gamle
karburator model der er på tilbud.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Bongo

Dato : 17-02-07 12:01

> [...]
> http://www.famoto-sport.dk/Modelprogram/Modelprg-scootere/pgo-trex110/pgo-trex110.htm
>
> Mindre metal der ruster, 1HK mere og + 2000kr.

Tak Peter og Armand

Jeg var ikke klar over at der var tale om 2 versioner, det bringer da
fornyede overvejelse ind i, -hmm, - overvejelsen. Antallet af HK er et meget
vigtigt parameter for mig når vi er nede i de små klasser.
Mht. rust er det da klart at en scooter også ruster, jeg kan bare kigge på
min egen fra 2002 som har kørt vinter kørsel siden dag 1. 30% af dens km tal
(20.000) blev kørt mens den var stjålet. Så den har fået høvl, rigtig mange
høvl. Men den kører endnu :) . Det er min plan, når jeg en dag evt. vælger
en ny scootermc er at skille den ad og smøre den ind i Tectyl eller lign. på
alle de skjulte dele. Det kan man self. også gøre med en MC.

Fra : Peter

Dato : 17-02-07 12:14

> [...]
> vælger en ny scootermc er at skille den ad og smøre den ind i Tectyl eller
> lign. på alle de skjulte dele. Det kan man self. også gøre med en MC.

Jeg tror en lille naked mc som YBR125 er langt mere velegnet som vintercykel
end en scooter. Den har bedre køreegenskaber og er meget nemmere at spule
ren for salt end en scooter.

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Per

Dato : 17-02-07 12:22

Bongo wrote:
> [...]
> fornyede overvejelse ind i, -hmm, - overvejelsen. Antallet af HK er
> et meget vigtigt parameter for mig når vi er nede i de små klasser.

Den har vist masser af HK til sjov og ballade - se bare her:

http://www.youtube.com/watch?v=3haXlhO229g

Jeg er nu stadig spændt på at se hvad tilbuddet gør ved brugtmarkedet - der
er fx. en ybr årgang 05´ km. 6000 til salg i dba.dk - pris 16000 kr.

Helt Vanvittigt at skulle betale mere for en brugt, endda meget brugt,
fremfor en helt helt ny, hvor man selv kan køre den til og kræse for den i
indkøringsfasen.
Mange ybr ejere får sig nok et chok, når de finder ud af hvor lidt de får
for deres brugte i forhold til hvad de regnede med at få ind.

/Per

Fra : Bo Nielsen

Dato : 19-02-07 01:14

> Mange ybr ejere får sig nok et chok, når de finder ud af hvor lidt de får
> for deres brugte i forhold til hvad de regnede med at få ind.
>
> /Per

Til den pris kan det da på ingen måde betale sig at købe brugt. Jeg har
aldrig forestillet mig at nogen vil betale en væsentlig brugtpris for et
køretøj med så lav en nypris - det er IMO et "køv å' smi' væk" produkt, og
jeg agter at køre min i sænk, hvor lang tid jeg så end skal bruge på det

ScooterBo

Fra : Kent

Dato : 16-02-07 20:19

Per skrev:
> De har nedsat en Yamaha YBR125 med 9000 kr !!! - det er en uhørt høj
> besparelse - godt 40% - jeg har ALDRIG set noget lignende.
Men jeg forstår ikke, hvordan det kan blive kr. 9.000?
http://www.fisker-mc.dk/website/yamaha_ybr1251.html
I dette link hos Fisker står maskinen til kr. 18.999, hvilket kun giver
ca. kr. 6.000 i besparelse. Lidt i stil af før og nu priserne hos et
supermarked. Har den nogen sinde kostet kr. 21.998, som den skulle have
med de kr. 9.000 oven i prisen på kr. 12.998?

--

Kent

Fra : Bongo

Dato : 16-02-07 21:59

> Har den nogen sinde kostet kr. 21.998, som den skulle have
> med de kr. 9.000 oven i prisen på kr. 12.998?

Jep

http://www.yamaha-motor.dk/produkter/motorcykler/street/ybr125.jsp

Fra : Peter

Dato : 17-02-07 01:33

"Kent" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote in message
> [...]
> supermarked. Har den nogen sinde kostet kr. 21.998, som den skulle have
> med de kr. 9.000 oven i prisen på kr. 12.998?

Det drejer sig om to forskellige modeller. Den gamle karburator model kontra
den nye model med indsprøjtning. Med registreringsafgift er merprisen for
indsprøjtning åbenbart 3000 kr. samt en lavere ydelse. Men det er sikkert
nødvendigt for at overholde euro3 kravene.

Jeg har prøvekørt en YBR125. Det er helt klart mit bedste bud på en mc til
13.000 kr.

Det er iøvrigt noget værre vrøvl Yamaha skriver om YBR på deres hjemmeside,
under motor type står der "4-takt, 2-valve, forward inclined parallel
4-cylinder, SOHC".

--
Peter
FJR1300A & NTV650

Fra : Bo Nielsen

Dato : 19-02-07 01:21

> [...]
> merprisen for indsprøjtning åbenbart 3000 kr. samt en lavere ydelse. Men
> det er sikkert nødvendigt for at overholde euro3 kravene.

Undrede mig godt nok over den prisforhøjelse, men troede det blot var fordi
modellen har solgt forholdsvis godt (iflg. min forhandler) hvorfor
importøren bare gerne ville tjene lidt ekstra håndører på modellen

> Jeg har prøvekørt en YBR125. Det er helt klart mit bedste bud på en mc til
> 13.000 kr.

Også min - også til 20.000 kr!

> Det er iøvrigt noget værre vrøvl Yamaha skriver om YBR på deres
> hjemmeside, under motor type står der "4-takt, 2-valve, forward inclined
> parallel 4-cylinder, SOHC".

- og de sidste tre skulle være gemt i rummet under sædet... - nåh nej der er
jo en bagskærm

ScooterBo