Trafikuheld: hvordan håndtere erstatningss~
Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 16-02-07 09:35

Kære Gruppe,
I går. Pludselig bakker en glemsom håndværker op i mig og min 1/4 t tunge
MC, mens vi begge holder for rødt. Jeg får maskinen over mig, slår knæet.
Spejl og clipon redder den næsten fra skrammer. Dog er der generatordækslet,
der tilsyneladende drypper en lille smule. Skal til læge kl. 13:00. Hvad med
MC'en. Hvis ellers lægen erklærer mig OK. Er dette en alm. forsikringssag.
Eller ville I indgå en aftale med skadevolder udenom?

Fra : Thomas Jensen

Dato : 16-02-07 09:44

Er dette en alm. forsikringssag.
> Eller ville I indgå en aftale med skadevolder udenom?
med mindre du selv mener du kan lave den, så send den på værksted og kør den
over forsikringen.
Så slipper du for selv at få beskidte fingre over noget du ikke er skyld i.
Med mindre det er en fordel for dig, at få pengene, og så selv lave det?

Husk at melde knæskade til forsikringen.
Selvom der ikke er noget nu, kan det komme senere, og så er det for sent at
melde det, fik jeg at vide for nogle år siden.

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94 & DT125 ´88
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Bongo

Dato : 16-02-07 15:07

> Er dette en alm. forsikringssag. Eller ville I indgå en aftale med
> skadevolder udenom?

Jeg ville ikke lave aftaler med skadevolder! Du har formodentlig også
tøjskader som skal dækkes. Hvad med din hjelm? Har den fået slag, skal den
skiftes.

Vh Bongo.