BMW K100 : Et oliedryp om ugen
Fra : OM

Dato : 16-02-07 09:05

Inden jeg bliver indlagt med depression og andet godt pga. de
skrækscenarier der flyver gennem hovedet på mig, er der så nogen af
det garvede k100 ejere der kan fortælle mig, hvad der kan være galt
når motorcyklen står og samler en dråbe olie om ugen ved det lille
hul, der er at finde i højre side bagerst på motoren???

På forhånd tak
Ole

Fra : OM

Dato : 16-02-07 09:06

On 16 Feb., 09:04, "OM" <o...@pragmasoft.dk> wrote:
> [...]
> når motorcyklen står og samler en dråbe olie om ugen ved det lille
> hul, der er at finde i højre side bagerst på motoren???

Lige en tilføjelse - er der nogen klub/forening for BMW entusiaster i
det Århusianske? Har søgt på nettet men ikke rigtigt fundet noget.

Fra : TH

Dato : 17-02-07 21:59

> Lige en tilføjelse - er der nogen klub/forening for BMW entusiaster i
> det Århusianske? Har søgt på nettet men ikke rigtigt fundet noget.

Hej Ole.

Der er en landsdækkende klub, hvis hjemmeside du kan besøge via linket
http://www.bmwmcklub.dk/main.asp.

På BMW MC Klub Danmarks hjemmeside er der desuden et debatforum, hvor du
måske kan få uddybende svar på dine spørgsmål.

Hvis du indmelder dig i BMW MC Klub Danmark kan du desuden få tilsendt en
medlemsliste og deraf udlede hvilke ligesindede K100-ejere, der bor i dit
nabolag.

VH Tim.

BMW K1200RS

Fra : p.jarnbak

Dato : 16-02-07 11:43

"OM" <ole@pragmasoft.dk> wrote in message
[...]

Kan du fortælle lidt mere om hvor det hul i højre sidder.Jeg kender kun til
2 drænhuller,1 foran
i bunden af bundkar under vand/oliepumpen og 1 i midten af
koblingshuset(mellem gearkassen og motor).
Begge huller er i bunden.Hvis det er det i midten af koblingshuset foran
stødtebenet er det nok en o-ring
der er monteret under møtrikken der holder koblingen fast til
udgangsakslen(motor) det er et kendt problem
eller det er pakdåsen til udgangsakslen,begge dele kan ødelægge koblingen
med olie hvis den bliver rigtig
utæt.
Hej Palle.

Fra : OM

Dato : 16-02-07 12:47

Hejsa
Tusind tak for tippet.

Det er hullet under koblingshuset.
Sjovt nok fedtede jeg med koblingshåndtaget i går - det kan være at
jeg ved at motionere dette har fremkaldt en utæthed omkring den
omtalte møtrik.
Er der en handson beskrivelse af udskiftningen af denne o-ring et
eller andet sted på nettet?

Mvh Ole

Fra : p.jarnbak

Dato : 16-02-07 16:19

[...]

Prøv http://www.ibmwr.org/ktech/mainseal.shtml .Der er også andet godt på
den adresse.
Hej Palle.

Fra : OM

Dato : 18-02-07 12:50

Hej Tim
Tak for tippet - jeg har allerede kontaktet dem om medlemskab.

Samtidig er det underligste sket - jeg kunne ikke vente længere, så i
går kørte jeg en tur på 50km. Nu har den stået natten over og der er
ikke en dråbe olie at se nogen steder. Jeg går og bilder mig selv ind
at sådan en K100 måske er selvreparerende...
Enten er der ikke mere olie (mindre sandsynligt) eller også har det
tætnet sig selv (også mindre sandsynligt).

Mvh Ole