Små forlygter
Fra : Steen Gruby

Dato : 14-02-07 23:49

Hej NG.

En af mine bekendte har spurgt om jeg ved hvor man kan skaffe små
forlygter.
Det drejer sig om en lygte ca. 70 mm i diameter, og med kort/langt
lys, og glasset er meget buet og ret tykt..
Lygten bruges ved ombygning med racerkåbe.
Er der nogen der har en ide om hvor den kan skaffes.
Jeg er blank

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Hekto

Dato : 15-02-07 00:03

Steen Gruby wrote:

> [...]
> lys, og glasset er meget buet og ret tykt..
> Lygten bruges ved ombygning med racerkåbe.
> Er der nogen der har en ide om hvor den kan skaffes.

www.louis.de ... de har lige haft dem på tilbud ihvertfald. Vi kigger nok
forbi i Bremen d. 3/3!
--

/Hekto
"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-02-07 00:09

On Thu, 15 Feb 2007 00:02:42 +0100, Hekto <urxgb@urxgb.qxrot-13>
wrote:

Hej Hekto.

>www.louis.de ... de har lige haft dem på tilbud ihvertfald. Vi kigger nok
>forbi i Bremen d. 3/3!

Jeg kigger lige på Louis.
Mange tak.

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Morten Dahl

Dato : 15-02-07 00:57

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> wrote in message
> [...]
> lys, og glasset er meget buet og ret tykt..
> Lygten bruges ved ombygning med racerkåbe.
> Er der nogen der har en ide om hvor den kan skaffes.

Typen DE linse lygter, eller ellepsoid. men har aldrig hørt om disse med
halogenpærer og samtidig båede kort og lang lys.

Det er enten eller sålænge man snakker lamper/linser til halogenbrug
Dog har mange nye luxusbiler idag denne type som du forespørger monteret i
forbindelse med Xenon lys, der derved kan lave både kort og lang fra samme
brændpunkt.

Oftest ved brug i ræcerkåber vælges en linse med nærlys og en med langlys.

Men vil selvfølgelig ikke stille mig for skråsikker på at kinøjserne ikke
har lavet denne linse til brug med. eks. H1 pærer.

-
Morten Dahl

Fra : Torben Scheel

Dato : 15-02-07 09:02

Morten Dahl wrote:

> Typen DE linse lygter, eller ellepsoid. men har aldrig hørt om disse med
> halogenpærer og samtidig båede kort og lang lys.

Louis har en med begge funktioner : 10033739 til 149 euro - den har jeg
ikke set før.

--
vh
Torben