MC tøj købes
Fra : OM

Dato : 14-02-07 22:27

Hejsa
Nu er motorcyklen købt - så mangler jeg tøjet.

Jeg er på jagt efter 2 sæt mc beklædning til min kæreste og jeg selv.
Hun:
173cm høj, str 40 i sko, 57cm hovedomkreds. Normale tøj
størrelser(euro): 38 foroven og 40 i bukser, primært sommerhandsker
men et par allround er også fint hun har lange slanke fingre.
Han: 173cm høj, str 40 sko 58cm hovedomk. Str. medium i tøj, str 33 i
livet, handsker til forår/efterår størrelse korte pølsefingre

Vi er meget interesseret i klap hjelme gerne schubert el. bmw men
andre mærker har også interesse - krav minimum af støj. Kun cordura
tøj.
Skriv hvad du har og hvad du vil have.

Fra : OM

Dato : 14-02-07 22:35

On 14 Feb., 22:26, "OM" <o...@pragmasoft.dk> wrote:
> [...]
>
> Vi er meget interesseret i klap hjelme gerne schubert el. bmw men
> andre mærker har også interesse - krav minimum af støj. Kun cordura

Den var vist lidt OT jeg lukker og flytter omgående emnet til dk
privat marked motorcykel.

Fra : Armand

Dato : 15-02-07 17:31

"OM" <ole@pragmasoft.dk> skrev i en meddelelse

> Den var vist lidt OT jeg lukker og flytter omgående emnet til dk
> privat marked motorcykel.

Fin ide!

Lad mig dog lige hænge ved klaphjelmene her på gruppen:
Vær opmærksom på at hvor praktiske de end kan virke, så er de frem for alt
IKKE skabt til at køre med i åbnet tilstand (der går en historie om en
svensk mc-betjent der, p.g.a. åbnet klaphjelm, brækkede nakken ved et
uskyldigt styrt på en parkeringsplads!). Tillige larmer klaphjelme
betragteligt mere end ordinære hjelme!
Endelig er de tungere end de fleste hjelme, og vægt = inerti ved styrt =

--
Armand.

Fra : Troels Jensen

Dato : 15-02-07 18:48

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betragteligt mere end ordinære hjelme!
> Endelig er de tungere end de fleste hjelme, og vægt = inerti ved styrt

- og på trods af det, nærmest uundværlige, hvis du kører med briller.

--
Troels
FZ6 Fazer

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-02-07 11:41

Troels Jensen wrote:

> - og på trods af det, nærmest uundværlige, hvis du kører med briller.

Den kan jeg ikke genkende. Min Shoei duotec kunne hverken tages af eller
på med brillerne monteret. Nu har jeg en Shoei XR1000 - den indeholder
fint mit grødhovede + briller uden gener. Og den støjer en del mindre
end duotec'en.

--
vh
Torben

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-02-07 17:28

Per K. Nielsen <pkn.usenet@gmail.com> writes:

> Hov. Jeg har lige checket, og det er en brugt 60-61 jeg har stående.
>
> Hvis du vil mærke hvordan den er i størrelsen efter en sæson er du
> velkommen til at prøve den. jeg er i KBH.

Tak for tilbudet, men jeg sidder desværre i Aalborg, så det bliver nok
ikke aktuelt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 21-02-07 22:24

On Wed, 21 Feb 2007 17:27:58 +0100, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>Tak for tilbudet, men jeg sidder desværre i Aalborg, så det bliver nok
>ikke aktuelt.

Aahhh... Du kunne da være længere væk. Ikke meget, men ...

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-02-07 23:15

Per K. Nielsen <pkn.usenet@gmail.com> writes:

> Hvordan den sidder, når den først er på er vigtigerere end en smule
> besvær med at få den på. Specielt fordi det sidste mest er en vane-
> og tekniksag.

Jeg bliver nok også nødt til at ændre min rutine med at trække gryden
over hovedet med een hånd, hvilket ellers gør det lettere som
brillebruger.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-02-07 22:31

"OM" <ole@pragmasoft.dk> wrote in message
[...]

*********

Davs Ole.

Gør jer selv den tjeneste at købe i det mindste hjelmene fra nye.
Køber I brugt, har I ingen garanti for at hjelmene ikke har usynlige skader
og svækkelser, med dertil følgende nedsat beskyttelse.
Derudover er I sikre på at I får en hjelm I selv kan køre til og pleje som I
bedst selv synes.
Jow, jeg ved godt at klaphjelme er dyre herhjemme, så kig evt. på Louis.de
og andre af de store tyske forhandlere, og se hvad de har på lager - det kan
godt betale sig.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.welles.dk
www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk

Fra : Klaus R

Dato : 14-02-07 23:02

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> og andre af de store tyske forhandlere, og se hvad de har på lager - det

klaphjelme er ikke så dyre endda... prøv thansen.dk eller mcbixen.dk. begge
steder til under 1000,- for en flip-up har selv en fra thansen.dk

Fra : LS

Dato : 14-02-07 22:58

"OM" <ole@pragmasoft.dk> skrev i en meddelelse
Hejsa
Nu er motorcyklen købt - så mangler jeg tøjet.

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis du kan tage til Rødovre, så
besøg Jes Egeskov. Han har noget udmærket MC-tøj til et par tusinde og
forhandler også Schubert hjelme.

LS.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-02-07 21:44

"Troels Jensen" <troelsjensen_klipvaek_@paradis.dk> writes:

> - og på trods af det, nærmest uundværlige, hvis du kører med
> briller.

Jeg har nu ikke haft problemer, end ikke irritation, i løbet 80k km,
så det er bare et spørgsmål om vane.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jim Andersen

Dato : 16-02-07 08:23

Jes Vestervang wrote:

> Jeg har nu ikke haft problemer, end ikke irritation, i løbet 80k km,
> så det er bare et spørgsmål om vane.

Jeg kører også med briller, uden klaphjelm.
Visse hjelme fåes med en rille i hver side, så der er bedre plads til
brillestængerne.

Jeg ville dog ønske jeg havde indbygget solbrille i min hjelm.
Sidste sæson fiskede jeg mine clip-on solbriller af med den ene hånd mens
jeg trillede, så dem har jeg ikke mere.
Ikke så lang tid efter ramte jeg ved siden af min jakke-lomme da jeg skulle
proppe mine almindelige solbriller ned i min lomme (stadig mens jeg
trillede)

/jim

Fra : OM

Dato : 16-02-07 08:56

On 14 Feb., 22:57, "LS" <larssnos...@sletdettetelia.com> wrote:
> [...]
>
> Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis du kan tage til Rødovre, så
> besøg Jes Egeskov. Han har noget udmærket MC-tøj til et par tusinde og

Tusind tak for tanker og tips!
/Ole

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-02-07 15:14

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:

> Jeg kører også med briller, uden klaphjelm. Visse hjelme fåes med
> en rille i hver side, så der er bedre plads til brillestængerne.

Det har jeg nu heller aldrig savnet, men det kan sikkert godt være en
fordel hvis man har briller med kraftige stænger.

> Jeg ville dog ønske jeg havde indbygget solbrille i min hjelm.

Det har jeg også savnet voldsomt nogle morgener sidst på
efteråret. Jeg prøvede en Schubert S1 (hedder den vist) til MCshow 07
Herning og tror egentlig at jeg vil købe mig en. Den passede perfekt,
men en 60/61 sad lidt rigeligt stramt. På daværende tidspunkt regnede
jeg ikke med at skulle have ny hjelm foreløbigt, så jeg prøvede ikke
at finde en større model at prøve. Det kan jeg jo så ærgre mig lidt
over nu, da det ellers ville være nemt at bestille en over nettet.

> Sidste sæson fiskede jeg mine clip-on solbriller af med den ene hånd
> mens jeg trillede, så dem har jeg ikke mere.

Surt, men det var da vist også lidt optimistisk
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Poul Dürr Pedersen

Dato : 18-02-07 00:36

"Jes Vestervang" <jes.vestervang@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> over nu, da det ellers ville være nemt at bestille en over nettet.

> Surt, men det var da vist også lidt optimistisk

Helt enig i Schuberth S1 er en fed hjelm. Fiber, solvisir og lav vindstøj,
så jeg blev solgt på Herning messen og erhvervede den til den nette sum af
3100,-
-man er vel Jyde og prutter lidt om prisen.
Endnu mere glad for købet blev jeg da jeg kom hjem og genfandt Ride's
produkt tests for hjelme mht. strukturelle tests og vindstøj.
http://www.ridetriangles.com/nav?page=ridetriangles.contentspage&view_resource=5431134

Var også på Vejle MCs stand og prøvede deres udgåede modeller af Arai hjelme
nedsat fra 5200,- til 3000,-
-men ingen med solvisir og garanteret også mere vindstøj

Poul Dürr Pedersen
FZS600

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 10:09

On Sun, 18 Feb 2007 00:35:47 +0100, Poul Dürr Pedersen wrote:

> Helt enig i Schuberth S1 er en fed hjelm. Fiber, solvisir og lav vindstøj,
> så jeg blev solgt på Herning messen og erhvervede den til den nette sum af
> 3100,-

Hvilket er ca. samme pris hos Louis for sidste års "grafik". Desværre er de
ved at være udsolgt i de populære størrelser :-/

> -man er vel Jyde og prutter lidt om prisen.

Pruttet ned til normal udsalgspris

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 20-02-07 20:55

On Fri, 16 Feb 2007 15:14:09 +0100, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>Jeg prøvede en Schubert S1 (hedder den vist) til MCshow 07
>Herning og tror egentlig at jeg vil købe mig en. Den passede perfekt,
>men en 60/61 sad lidt rigeligt stramt.

Hvis den er stram om panden, så prøv næste størrelse.
Hvis den er for løs, så prøv en 60/61 med pandebåndet fra 62/63.

Hvis den er god om panden, men stram om kinderne, så bliver den lidt
løsere med tiden.

--
Per K. Nielsen
(med to S1 - den første for stor)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-02-07 23:59

"Poul Dürr Pedersen" <pouldpedersen@stofanet.dk> writes:

> Endnu mere glad for købet blev jeg da jeg kom hjem og genfandt
> Ride's produkt tests for hjelme mht. strukturelle tests og vindstøj.
> http://www.ridetriangles.com/nav?page=ridetriangles.contentspage&view_resource=5431134

Fin side - med flere interessante tests. Det er egentlig lidt
skræmmende hvor meget de fleste hjelme larmer, men det overrasker mig
egentlig ikke. Med de tal er der heller ikke meget at sige til at så
mange mc'ister rammes af høreskader.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-07 00:03

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> writes:

> Hvilket er ca. samme pris hos Louis for sidste års "grafik". Desværre er de
> ved at være udsolgt i de populære størrelser :-/

> Pruttet ned til normal udsalgspris

Hvor siger du at man kan finde en S1 i normalt udsalg til 3100,-?
Du mener vel ikke Louis' modeller med gammel grafik? Dels er det jo
restsalg og dels er størrelsesudvalget temmeligt begrænset :-/
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-07 07:19

On Tue, 20 Feb 2007 00:02:58 +0100, Jes Vestervang wrote:

> Hvor siger du at man kan finde en S1 i normalt udsalg til 3100,-?
> Du mener vel ikke Louis' modeller med gammel grafik? Dels er det jo
> restsalg og dels er størrelsesudvalget temmeligt begrænset :-/

Ja nu, der var fuld udvalg da jeg kiggede først. Heldigvis købte jeg ikke i
blinde, S1 skal nemlig være et nummer større end en Concept :-/ Kr. 2.500,-
+ forsendelse lokkede ellers.

HG har også, ring da til Karla.

Fra : LS

Dato : 20-02-07 18:55

> Ja nu, der var fuld udvalg da jeg kiggede først. Heldigvis købte jeg ikke
> blinde, S1 skal nemlig være et nummer større end en Concept :-/ Kr.
> [...]

Pas meget på med at købe en S1 for stor. Den skal sidde MEGET stramt hvis
den er helt ny.

LS.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-07 18:55

On Tue, 20 Feb 2007 17:54:33 GMT, LS wrote:

> Pas meget på med at købe en S1 for stor. Den skal sidde MEGET stramt hvis
> den er helt ny.

Jo-jo, men den skal dog kunne tages på Og hvor en 56-57 C2 går lige
på, så var det endog besværligt at få en 58-59 S1 på knoppen

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 21-02-07 22:36

On Wed, 21 Feb 2007 18:54:45 +0100, Orla Pedersen
<o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote:

>Jo-jo, men den skal dog kunne tages på Og hvor en 56-57 C2 går lige
>på, så var det endog besværligt at få en 58-59 S1 på knoppen

Ja.mmen bemærk at S1 har en meget stram krave (og dermed lille hul at
stikke hovedet igennem).
Det er faktisk en af "hemmelighederne" ved S1'ens lave støjniveau.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-07 17:17

> [...]

> Ja nu, der var fuld udvalg da jeg kiggede først. Heldigvis købte jeg
> ikke i blinde, S1 skal nemlig være et nummer større end en Concept

Ja, det var da egentlig billigt.

> HG har også, ring da til Karla.

Deres hjemmeside siger 399 EUR, det er jo 800 kr under dk-prisen på
3795,- jf. importøren:
<http://www.unicparts.dk/UserImages/PDF_Filer/Schuberth/priser.pdf>.

Jeg er bare ikke helt sikker på størrelsen, så jeg overvejer lidt at
købe den i dk alligevel. Leo Mortensen i Gludsted er
Schubert-forhandler, og kender jeg Leo ret skal jeg nok få en god
rabat
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-07 20:30

"LS" <larssnospam@sletdettetelia.com> writes:

> Pas meget på med at købe en S1 for stor. Den skal sidde MEGET stramt
> hvis den er helt ny.

Løsner den sig da særligt meget med tiden, eller hvad er begrundelsen?

Den S1'er jeg prøvede i Herning sad temmeligt tæt (men umiddelbart
udholdeligt) til, og der skulle rykkes hårdt (på grænsen til
ubehageligt for at få den af. Det kan være at sådan en str. 61
egentlig passer perfekt, når jeg lige har brugt den lidt så.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 21-02-07 17:23

On Tue, 20 Feb 2007 20:29:55 +0100, Jes Vestervang

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-02-07 21:26

> [...]

> for løs, så prøv en 60/61 med pandebåndet fra 62/63.
>
> Hvis den er god om panden, men stram om kinderne, så bliver den lidt

Ok, tak, jeg var slet ikke klar over at der var mulighed for at bytte
rundt på delene. Jeg er lidt i tvivl om hvordan den jeg prøvede
egentlig strammede, da jeg på daværende tidspunkt ikke havde planer om
at skifte hjelm.

> -- Per K. Nielsen (med to S1 - den første for stor)

Kunne du ikke returnere den første eller hvad?
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 21-02-07 16:41

On Tue, 20 Feb 2007 21:26:20 +0100, Jes Vestervang
> [...]

>rundt på delene. Jeg er lidt i tvivl om hvordan den jeg prøvede
>egentlig strammede, da jeg på daværende tidspunkt ikke havde planer om

Det var jeg heller ikke. Til at begynde med.

>Kunne du ikke returnere den første eller hvad?

Den første var min allerførste hjelm, og som så mange andre fik jeg
købt den lidt for stor.

Jeg købte derfor en ny efter en sæson.
Denne gang fik jeg den så købt lidt for lille
Den havde også en kendt fejl ved visiret - antifug-belægningen
krakelerede og faldt langsomt af (efter få hundrede km).

Schuberths serviceafdeling sendte et nyt visir, og var gode og rare
ved mig og tilbød et pandebånd i næste størrelse op kvit of frit.

Nu har jeg en hjelm der sidder fast til uden at klemme, og en halvstor
en som kan lånes ud til passagerer (med mindre nogen er interesserede
i en sort S1'er med 18000km på bagen).

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-02-07 17:30

Per K. Nielsen <pkn.usenet@gmail.com> writes:

> Den første var min allerførste hjelm, og som så mange andre fik jeg
> købt den lidt for stor.

Ok, det sker nok for mange.

> [...]
>
> Schuberths serviceafdeling sendte et nyt visir, og var gode og rare
> ved mig og tilbød et pandebånd i næste størrelse op kvit of frit.

Fin service, må man sige.

> Nu har jeg en hjelm der sidder fast til uden at klemme, og en
> halvstor en som kan lånes ud til passagerer (med mindre nogen er
> interesserede i en sort S1'er med 18000km på bagen).

Der er vist langt mellem dem som har lyst til at købe en brugt
hjelm... og det er der jo nok ikke så meget at sige til.
--
mvh Jes Vestervang (der glæder sig til forår og ny hjelm) @ FZS600 @
DT125R

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 21-02-07 22:37

On Wed, 21 Feb 2007 17:30:23 +0100, Jes Vestervang
<jes.vestervang@gmail.com> wrote:

>Der er vist langt mellem dem som har lyst til at købe en brugt
>hjelm... og det er der jo nok ikke så meget at sige til.

Præcis. Jeg regner nu også med at beholde den.
Det er fint nok at have en "gæstehjelm".

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-02-07 23:18

"Dr. Enduro" <janeiffertFJERNDETTE@hotmail.com> writes:

> Hvor kan du se henne, hvor meget de larmer?

Du skal kigge under den der hedder "helmet noise", altså
<http://www.ridetriangles.com/pdf/543/204009.pdf>.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 @ DT125R