for højt tomgang ved varm motor
Fra : Klaus R

Dato : 14-02-07 22:21

jeg har en suzuki gs 450 og den kører for så vidt fint nok. starter og kører
fint fra helt kold ved +5 grader men efter 20-25 min bykørsel kører den 2000
o/min ved tomgang. den tåler dog ikke ret meget choker ved helt kold motor.

Fra : Armand

Dato : 15-02-07 17:25

"Klaus R" <dummefjols@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den 2000 o/min ved tomgang. den tåler dog ikke ret meget choker ved helt

Jeg tror at du skal skifte perspektiv:
Tomgangen skal justeres ved varm motor - Og dét foranlediger at den går for
langsomt ved koldstart og derfor kræver choker og evt. ekstra gas mens den
er helt kold.
Husk forøvrigt at pille nallerne fra gassen når der koldstartes med brug af
choker!

--
Armand.

Fra : Dr. Enduro

Dato : 16-02-07 19:02

Klaus R skrev:
> [...]
> o/min ved tomgang. den tåler dog ikke ret meget choker ved helt kold motor.

Det kan f.eks. skyldes skidt i karburatoren, måske er det en god ide at
få den ultralydsrenset?

--

Hilsen Jan

GSX 750 AE