Ducati og choker
Fra : N & H

Dato : 14-02-07 19:38

hej ng

bemærkede i Herning at Duc monster er udstyret
med en choker det underede mig lidt. er det nødvendigt på en indspøjtnings
motor. eller har jeg misforstået et eller andet.

pft
Nic

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 19:49

"N & H" <vic@nejtak.com> skrev i en meddelelse
> hej ng
>
> bemærkede i Herning at Duc monster er udstyret
> med en choker det underede mig lidt. er det nødvendigt på en indspøjtnings
> motor. eller har jeg misforstået et eller andet.

Den står som choker, men det er bare en forhøjet tomgang, ihvertfald på min
Monster 800S årg 2003.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jakob

Dato : 14-02-07 23:04

N & H wrote:
> bemærkede i Herning at Duc monster er udstyret
> med en choker det underede mig lidt. er det nødvendigt på en indspøjtnings
> motor. eller har jeg misforstået et eller andet.

Det er vist mere Ducati der har misforstået noget, men som Flemming
skriver er det blot forhøjet tomgang - svarer til at dreje gashåndtaget
et par grader - noget ECU'en burde kunne tage sig af.

--
Jakob

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-02-07 00:02

On Wed, 14 Feb 2007 23:04:20 +0100, Jakob <usenet@gertz.net> wrote:

Hej Jacob.

>Det er vist mere Ducati der har misforstået noget, men som Flemming
>skriver er det blot forhøjet tomgang - svarer til at dreje gashåndtaget
>et par grader - noget ECU'en burde kunne tage sig af.

Om det så er min XN85 fra 1983 har den sådan en dims.
Hvorfor ?
HM, den behøves ikke, men det er en fin "håndgas" - Den holder op til
ca 120 Km/t på flad vej

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Jakob

Dato : 15-02-07 01:52

Steen Gruby wrote:
> HM, den behøves ikke, men det er en fin "håndgas" - Den holder op til
> ca 120 Km/t på flad vej

På min 748 er det faktisk bare en knap der drejer gashåndtaget, kan være
handy på en kold morgen, men den bliver udløst så snart man rører
håndtaget - på 749'eren er den afmonteret da den ikke gør nogen gavn på
en banemaskine.

--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 00:03

"Jakob" <usenet@gertz.net> skrev i en meddelelse
> et par grader - noget ECU'en burde kunne tage sig af.

Why.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jakob

Dato : 15-02-07 01:46

Flemming Disc wrote:
> Why.

Har du nogensinde set noget tilsvarende på en bil?

--
Jakob

Fra : p.jarnbak

Dato : 15-02-07 10:25

"Jakob" <usenet@gertz.net> wrote in message

> Har du nogensinde set noget tilsvarende på en bil?

Der er motor til tomgangs regulering og luft tilskudsventiler og
slanger og andet lort der går i stykker.Nej tak Et kabel og et lille håndtag
er fint til mig,tak
Hej Palle

Fra : Ukendt

Dato : 16-02-07 11:34

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>>

> Der er motor til tomgangs regulering og luft tilskudsventiler og
> slanger og andet lort der går i stykker.Nej tak Et kabel og et lille

Jeg sætter nu også pris på at den står og varmer op med 2000 omdr. uden jeg
skal holde øje med den, mens jeg selv får taget tøj og hjelm på.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 17-02-07 00:56

"Flemming Disc" <discnabeladiscteknik.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sætter nu også pris på at den står og varmer op med 2000 omdr. uden
> jeg skal holde øje med den, mens jeg selv får taget tøj og hjelm på.

Med en Ducati?
Det har i mange år været en Ducati-gimmick at motoren går ud med udslået
støtteben, så det må være en halvgammel fætter, hvis ikke en af de seneste
modeller som har fået implemeteret frigearskontakten ligesom alle japanere
har haft siden de begyndte med støttebenskontakter tilbag i 80'erne!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 19:10

"Armand" <kim-armand@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> modeller som har fået implemeteret frigearskontakten ligesom alle japanere
> har haft siden de begyndte med støttebenskontakter tilbag i 80'erne!

Du er sku ved at blive gammel
Min monster er en 2003 model og går kun i stå ved at sætte den i gear, med
ben ude.
Og det samme gælder for en Monster årg. 1998, kan også stå med sideben ude,
uden at gå i stå.
Tror du ikke du tænker på BMW, en K1100 og jeg mener også K1200, kan ikke
køre med sideben ude.

Ja, og så min anden Ducati er en 900 S2 1982 model "stangtrækker" og der
findes ikke nogen sidestøtbens kontakt..
Der er faktisk slet ikke sidestøtben på originalt, så sådan et har jeg selv
måtte lave.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Armand

Dato : 18-02-07 00:38

> [...]
> ude, uden at gå i stå.
> Tror du ikke du tænker på BMW, en K1100 og jeg mener også K1200, kan ikke

Det må da bero på mod's :-|
Familiens tidligere 750 sport carenata nero som vel må have været en 02'er
kunne ikke, og ligeledes med den Monster 750 der var forgængeren. Jeg er
ganske sikker på at den oprindelige 748 heller ikke kunne!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 09:54

> [...]
> kunne ikke, og ligeledes med den Monster 750 der var forgængeren. Jeg er
> ganske sikker på at den oprindelige 748 heller ikke kunne!

Jeg syntes det lyder underligt, har haft fat i nogle SS fra 90'erne og
syntes ikke at de var lavet så åndsvagt.
Jeg ville jo bemærke det, når jeg skal just på dem, da de jo ikke har stort
støtben, men jeg kan jo have brugt min buk.
Fakta er at hvis der nogen der er lavet sådan er det noget lort og jeg ville
hvis det var min cykel, ændre det, så det kun var, når den var i gear.

Den mest skøre jeg har set med dette er Moto Guzzi, den kan ikke køre med
sideben ude, tændningen bliver slået fra, men starter kan stadig køre :-|
Det er noget rigtigt lort, hvor har jeg mange gange stået med en sådan og
trykket på starter, der glad har kørt rundt og jeg har tænkt: "Hvorfor
helvede vil den nu pludselig ikke starte". Indtil man lige får tænkt sig om
og slå sideben op

Men der må da være nogle Duc ejer her i gruppen, der kan svare på hvilke
modeller der ikke kan eller kan køre med sideben ude.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : Jakob

Dato : 19-02-07 03:43

Flemming Disc wrote:

> Men der må da være nogle Duc ejer her i gruppen, der kan svare på hvilke
> modeller der ikke kan eller kan køre med sideben ude.

Det gælder kun '00-'02 årgange, men tilgengæld alle modeller.

--
Jakob

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 09:17

> Det gælder kun '00-'02 årgange, men tilgengæld alle modeller.

Hvis jeg forstår dig ret, på mit forkert stillede spørgsmål, så er det kun 3
årgange Ducati har kvajet sig.
Det er sku' da flot af en Italiensk fabrik

--

Venlig hilsen
Flemming Disc