Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 400d justere self-timer
Fra : Klaus Jensen

Dato : 18-02-07 09:56

Hej

Er det ikke muligt at justere selftimeren på Canon 400d ned fra de 10 sek,
den står til som standard?

Manualen nævner ikke noget om sådan en mulighed, og det eneste jeg kan
google mig frem til er noget med 2 sek ved mirror-locking (og det ved jeg
ikke lige hvad er endnu).

- Klaus (noob)

Fra : Verner Alias

Dato : 18-02-07 12:57

> Er det ikke muligt at justere selftimeren på Canon 400d ned fra de 10 sek,
> den står til som standard?

Nej, men den infrarøde fjernbetjening "remote controller rc-1" har to
forskellige indstillinger. Den ene indstilling udløser billedet med det
samme, og den anden indstilling udløser billedet efter 2 sekunder.

Så hvis du køber denne "infrared controller rc-1" får du altså en 2
sekunders mulighed som du ellers ikke ville have haft.

Denne løsning har dog det problem at du skal have penge op af lommen.

Mvh.
Verner Alias

Fra : Thomsen

Dato : 18-02-07 14:04

"Klaus Jensen" <spammersburninhelldiediedie@666.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Manualen nævner ikke noget om sådan en mulighed, og det eneste jeg kan
> google mig frem til er noget med 2 sek ved mirror-locking (og det ved jeg

Hej
Har købt en ny fjernbetjening med ledning hos Ebay for ca 200,-. Burde
passe til 400D.
http://cgi.ebay.co.uk/Remote-Cord-shutter-for-Canon-EOS-1Ds-20D-30D-10-5D-D60_W0QQitemZ180086338080QQihZ008QQcategoryZ64345QQrdZ1QQcmdZViewItem
Uorginal, plastic-agtig (made in China), men fungere foreløbig

Måske kan det bruges.

mvh Ole