lidt hjælp tak
Fra : lene

Dato : 18-02-07 21:27

hejsa alle sammen
jeg skriver her inde da jeg er lidt på bar bund jeg fik i fredags aften
besøg af en lille killing som forbløfne ligner en MCO killing og grunden til
jeg kan sige det er fordi jeg selv har MCO'er det er en lille sort/hvid han
han kan ikke rigtig sige noget og han er vildt kælen og kontakt søgne men da
han kom til mig var han meget forpjusket og iskold og meget beskidt jeg har
været rundt omkring af hvor jeg bor her i Herning for at se om der var nogen
der skulle have sat sedler op men der er ikke nogen der efterlyser ham og
jeg har prøvet og se om han ville ud igen og det ville han ikke han sover
meget og han går i bakken og bruger kradsetræ så er det jeg tænkte på hvad
kan jeg gøre for at han måske finder sit hjem igen ??

knus lene

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 21:46

"lene" <devilgirl@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så er det jeg tænkte på hvad kan jeg gøre for at han måske finder sit hjem

Hej Lene
Sidst da jeg var i næsten samme situation, der fremlyste jeg katten hos den
lokale dyrlæge.
Der gik kun et par dage så blev jeg ringet op af ejeren, Desværre var den
lille fyr smuttet videre på sin springtur, Han var fulgt efter genboen der
gik aftentur.
Heldigvis kunne genboen fortælle hvor de sidst så den, så ejeren fandt den
samme dag jeg blev ringet op.
Hehe den lille røver havde været væk i 5 dage, og var gået 1km i lige linie
om dagen.

Mvh Allan

Fra : lh

Dato : 18-02-07 21:47

> [...]
> så er det jeg tænkte på hvad kan jeg gøre for at han måske finder sit hjem

Hej.

Så lille en killing skal du ikke bare sætte ud igen, men tage dig af til du
finder dens hjem. Eller få den til et internat hvis du ikke selv kan påtage
dig det.
Den KAN jo være kommet med en bil eller faktisk være smidt ud!
Fremlys den hos dyrlæger,politi, internater, butikker, sæt sedler op alle
vegne o.s.v.

Mvh
lh

Fra : lene

Dato : 18-02-07 21:56

tak tak
jeg ville som heller ikke sætte ham ud igen men ville kun undersøge om han
havde lyst det kunne jo være han kun lige ville ind og have varmen
men jeg ville da prøve i morgen og ringe til de dyrelæger her i byen og til
politiet og høre om der er nogen der har efterlyst ham

Fra : Sabina H.

Dato : 18-02-07 22:07

"lene" <devilgirl@webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> men jeg ville da prøve i morgen og ringe til de dyrelæger her i byen og
> til politiet og høre om der er nogen der har efterlyst ham

jeg ville skynde mig også at lave et par flyers på computeren med en
beskrivelse af den lille fyr, og smide dem op i de lokale supermarkeder der
tillader den slags, samt hænge dem op på strategiske steder i dit
nabolag....
sansyneligheden taler for at den lille fyr nok bor i en lille radius fra
hvor du bor, og måske ike har kunen finde hjem...
flyers er altid en god ide.....
--
Knus,
Sabina

Fra : Siri

Dato : 20-02-07 19:58

> [...]
> meget og han går i bakken og bruger kradsetræ så er det jeg tænkte på hvad
> kan jeg gøre for at han måske finder sit hjem igen ??

Hej Lene
En lille historie om det at efterlyse en kat:
Et par af mine venner havde opgivet, meget kede af det, da deres kat
havde været forsvundet i 10 dage. Jeg opfordrede dem så til at lave
opslag alle mulige vegne, f eks på hveranden lygtepæl, i hvert
supermarked og hos købmænd, på biblioteket, alle vegne, hvor der er en
offentlig opslagstavle. De lavede et opslag med en beskrivelse, en
sort-hvid kopi af et foto af katten og et par ord om, hvormeget de
savnede den. Dagen efter ringede den dame, der havde taget den til sig,
hun troede, at den ikke havde noget hjem, og havde givet den mad og
ladet den flytte ind. Katten kom hjem, og alle var glade. Damen fik sig
en anden kat fra et kattehjem.
Måske skulle du prøve at lave opslag - Kattens Værn har vist nogle
udkast eller 'fyld-selv-ud'-plakater, man kan få.
En helt anden historie om en bortløben kat:
En bekendt af mig havde (groft nok!) taget en tilløbende kat til sig og
fodret den, og 'glemt' at ringe til ejeren - tlf nr stod på kattens
halsbånd. Så jeg talte bestemt til ham og sagde, at han bare
skulle-skulle-skulle ringe til ejeren! Ejeren viste sig at være ligeglad
med katten og sagde, at hvis han (min bekendt) kunne lide den, så måtte
han gerne beholde den. Katten trives nu hos sin nye ejer.
Så det kan gå begge veje. Man skal altid prøve alt, hvad man kan, for at
finde ejeren - der enten sidder og græder og savner sin kat, eller som
bliver glad for at høre, at katten har fundet et nyt hjem.
Hep, hep, prøv, og skriv og fortæl om, hvad der skete - tusind tak.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lene

Dato : 20-02-07 20:21

hejsa alle sammen jeg har snakket med flere dyrelæger og ingen har fået en
efterlysning ind på ham og har fået en af mine venner til at lave en stak
sedler som jeg kan hænge op og det gøre vi en af de næremeste dage
men nu er jeg begyndt at opdage at efter han er kommet ind er der begyndt at
lugte af kat flere steder som om der er skidt men intet at se og alt er
bleven flyttet og gjort rent men alligevel lugter der nogen der kan komme
med ider til hvad det kan være

knus lene
p.s
han er ikke bange for vand eller støvsuger/hårtøre
for har haft ham vasket og han lå bare og nød det og løb heller ikke væk når
jeg støvsuger jeg skal flytte ham når jeg støvsuger hihi hvor alle mine
andre katte løber pist væk når jeg bare finder den frem hihi