Hvor lang tid.
Fra : Coppi

Dato : 18-02-07 11:23

Hej gruppe.

Det kunne have været endt helt galt for søde Stribe.

Han havde under vores ferie forvildet sig ind et sted hvor han ikke selv
kunne komme ud fra, mellem skorstenen og væggen ind i huset, fortæl mig ikke
hvordan. Ingen ringede og spurgte os om noget og hvor han kunne være før
efter 5 dage, hvor han havde mjavet højligt derindefra uden, at nogle kunne
finde ud af hvor han var. Heldigvis fik min svoger skåret hul i væggen og
fik ham ud . PYHA.

Han er som han plejer og har oven i købet taget 400 g gram på, på 18 dage,
så historien endte godt.

Men vi går og tænker, hvor længe kunne han have siddet der uden vand og mad
?

Coppi ( der skal have fundet en ny kattepasser til ferierne, når de ikke
ringer når der er problemer )

Fra : lh

Dato : 18-02-07 11:52

"Coppi" <annie321@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mad ?
>
> Coppi ( der skal have fundet en ny kattepasser til ferierne, når de ikke

Puha det er lige så nakkehårene rejser sig. Jeg har nemlig prøvet noget
lignende, bortset fra vi opdagede det dagen efter. Vi boede dengang på en
gammel lejet nedlagt gård. På en af længerne var der et par steder hvor der
manglede et par muresten, men det tænke vi da ikke spor over.Men en tidlig
morgen jeg kom ud kunne jeg høre en ynkelig højlydt og klagende miaven, men
kunne ikke lokalisere den i første omgang.
Men til sidst kunne jeg høre det kom inde fra muren i hulrummet. Og den var
kommet ret langt fra vinduet og til hvor den sad. Den har formentlig ikke
været i stand til at vende sig derinde pga den trange plads. Det endte i
hvert fald med at min mand måtte slå hul i muren ellere rettere slå fugerne
ud og pille stenene ud. Vi var jo bange for bare at slå for ikke at ramme
katten. Men det hele endte godt og du kan tro der efter den tid blev stoppet
ALLE huller i muren.
Der var dog nogen der sagde at havde det været dem havde de sgu bare ladet
katten være eller gasset den for at undgå at ødelægge muren!! Om jeg så
skulle have ringet efter Falck så skulle den kat ud.....
Vi talte også om dengang hvor lang tid den havde lidt hvis vi ikke havde
hørt den.
Men hvor lang tid de kan leve uden mad og vand - især vand, ved jeg ikke.
Har engang haft en kat der havde været lukket inde i over en uge. Den var
meget forkommen men den overlevede. Mit gæt at de kan nok klare små 14 dage
hvis de slet ikke får noget. Har de mulighed for bare lidt væske kan de
klare sig længere.
Godt i fik katten ud i tiden.
Tænker tit på hvor mange katte der lider en grum skæbne, fordi de netop har
den evne at de skal ind alle mulige og umulige steder.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-07 12:15

Coppi wrote:
> [...]
> vand og mad ?
>
> Coppi ( der skal have fundet en ny kattepasser til ferierne, når de

Det var ellers noget af en gyser. Den stakkels lille mis. Gudskelov at
I fik reddet situationen. Stribe kunne måske godt have siddet et par
dage mere uden mad, men vand er jo en livsnødvendighed, for os alle.

Du undrer dig over hvordan den kan være kommet derind. Det er de mest
utrolige steder dyr kan komme ind, selv steder som man tror et helt
umulige. Det er da godt at I vil se jer om efter en ny kattepasser,
jeg ville da have undret mig hvis jeg ikke havde set skyggen af katten
i flere dage og ringet jer op. Man siger jo som regel at "intet nyt er
godt nyt", det passede bare ikke helt her. Uha da for en
forskrækkelse, godt med en handy svoger når det kniber. Pøj pøj til
lille Stribe og de resterende 8 liv.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Siri

Dato : 18-02-07 12:27

> [...]
> ?
>
> Coppi ( der skal have fundet en ny kattepasser til ferierne, når de ikke

Hej Coppi
Ojjj.... Godt, at I fik ham ud!
Altså, jeg læser mig til, at en kat ikke har godt af at faste i mere end
een dag.... Inden du panikker, så er det i forbindelse med foderskift -
hvor man altså ikke bare skal vente på, at den spiser det nye foder! Og
det er også derfor, at man skal tage til Dr Dyr, hvis misse brækker sig
mere end een gang, og ikke vil spise eller drikke i mere end et døgn.
Jeg havde smuttet hen til Dr Dyr, hvis det havde været mig, men nu ser
han jo ud til at have det godt - så - det er op til dig, om du vil have
Striben tjekket.
Og Ih, du og din mand er bare et par helte! Godt gået - flot reddet! De
dumme svin, der sagde grimme ting i den anledning, den slags afstumpede
drønnerter møder man desværre alle vegne, også, hvor man mindst venter
det....
Jeg var til en 50års fest fornylig, og spiste natmad ved et bord med
lutter gamle venner og bekendte - og indrømmet, i løbet af festen havde
jeg næppe talt om andet end min dejlige Gia, som jeg da havde haft i
godt 3 mdr.... Men emnet var ikke blevet nævnt siden efter middagen. Så
sad een af dem der ved natmaden og sagde, at det skulle da ikke genere
ham at spise både hund og kat! De øvrige tilsluttede sig! Da var jeg paf
- fra det sekund var de ikke mine venner mere! De vidste, at jeg har
Gia, og elsker hende højt - de ved også, at jeg er (ufanatisk og
madglad) vegetar - og så siger de.... Og hvis dét skulle være en spøg,
så var den mere end ilde anbragt! Kald mig bare sart - jeg blev så gal,
og forlod lige så stille festen efter pænt farvel til værten.
Nope, katte er vores skatte, og dem skal man passe godt på. Godt, at I
viser, at det kan lade sig gøre!
Jeg hepper igen på fotos på profilerne....
Potedask fra Gia, der nu kalder for at lege....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Coppi

Dato : 18-02-07 12:47

Hej.

Tak for svarene.

Det er ikke sjovt, at sidde i Cambodia og få sådan en opringning. Svogeren
fik den besked, at om så han skulle spitte hele huset ad, så skulle katten
ud og at hvis Stribe ikke var ok, skulle de kontakte dr. dyr straks.

Men Stribe kom " smilende" ud af et lille bitte hul på 15x15 cm, strøg sig
straks op af benene på sine redningsmænd og satte derefter en halv skål vand
og en hel skål kattemad til livs og gav sig derefter til at lege med den
tililende flok, der var blevet tilkaldt, for at få ham ud.

Huset vil blive tjekket snarest for at finde ud af hvordan dæ....... han er
havnet derinde.Men nu har vi jo hullet.

Heldigvis for os varede det kun 15 minutter fra vi blev ringet op til der
blev ringet at nu var banditten ude igen.

Men havde de bare ringet med det samme, hun kunne jo høre ham de sidste 4
dage.

Og sig så ikke at katte ikke holder sammen og bliver urolige. De 2 voksne vi
har spiste ikke i de 5 dage han sad derinde. Tankevækkende.

coppi

Fra : Siri

Dato : 18-02-07 13:11

> [...]
vi
> har spiste ikke i de 5 dage han sad derinde. Tankevækkende.

Hva' seven'...!!!
Det går først nu op for mig (jeg hørte bare, at Stribe var kommet i
klemme og var kommet vel ud) - at katte"passeren" har ignoreret at han
var væk i 5 - 5! dage! Jeg var gået helt bananas og råbt og skreget ad
vedkommende, og det ligger ellers slet ikke til mig. Ny kattepasser -
spørg, hvis du mangler, jeg aner ikke, hvor du bor, men nogen herinde må
da kende en pålidelig person i dit område - vi må hjælpes ad!
Stakkels Stribe - godt at høre, at han klarede den så fint!

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-07 13:16

Coppi wrote:

> Og sig så ikke at katte ikke holder sammen og bliver urolige. De 2
> voksne vi har spiste ikke i de 5 dage han sad derinde.
> Tankevækkende.
> coppi

Jo, det er meget tankevækkende, men det forbavser egentlig ikke mig.

De voksne har jo hørt den lille mjave ynkeligt, og været frustrerede
over at de ikke kunne hjælpe. De har deres helt eget "sprog", som kun
de forstår. Vi mennesker opfatter sikkert kun en brøkdel af nuancerne
i kattenes måde at kommunikere på, hvorimod deres artsfæller ikke et
øjeblik er i tvivl , når deres venner er i nød. Man ser det jo ofte i
naturudsendelserne på tv, bl.a. hos aberne, surikaterne ("Familien
Knurhår"), de store kattedyr, og et utal af andre dyr.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-07 13:00

Siri wrote:
> [...]
> anbragt! Kald mig bare sart - jeg blev så gal, og forlod lige så
> stille festen efter pænt farvel til værten.

Hej Siri. Ja, man kan nogle gange blive forbløffet over sine såkaldte
"venner". De har da uden tvivl gjort det for at drille dig, men det er
både tankeløst, uintelligent og ondt at opføre sig sådan. Du kan så
trøste dig med, at deres opførsel siger mere om dem end det siger om
dig.

Fra : Siri

Dato : 18-02-07 14:03

> [...]
>
> Hej Siri. Ja, man kan nogle gange blive forbløffet over sine såkaldte
>
> trøste dig med, at deres opførsel siger mere om dem end det siger om

Hej Tove
Håber, at du har det bedre!
Det pudsige ved det var, at de sagde det uden mindste glimt i øjet -
totalt 'deadpan', der var intet signal om 'spøg', 'dril' at spore. Det
var det, der fik mig til at tabe alt for dem. Der har heller ikke været
et kvæk om det efterfølgende, selvom jeg har luftet det med en, der var
til stede - han havde slet ikke registreret den lille 'debat' (alle var
åbenbart enige, og jeg sad tavs og lamslået).
Nå, en god nyhed: Gia er åbenbart for alvor faldet til hos mig - hun er
blevet kælen! Hun kaldte ligefør, men var ligeglad med legetøjet - ?? Så
klatrede hun op i sofaen og lagde sig indbydende til rette: 'Nus
mig....' Og så nussede vi, og sikke hun spandt! Det er sket et par gange
i den senere tid, og det er bare så dejligt! hun var jo meget knyttet
til sine gl ejere, og derfor har det taget hende tid at acceptere mig
helt. Men, hvor er det skønt!
Tove, hvis Mini måske savner en legekammerat - har du set på vildkat.dk
under 'hittekillinger' - der er den sødeste lille tortiepige, Smyrna,
hun kunne blive lillesøster? Det siges jo, at katte af samme
farver/mønster danner flok...
De dejlige katte - lutter glæde

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-07 14:36

Siri wrote:

> Hej Tove
> Håber, at du har det bedre!

Jo tak, det går bedre, men smerterne har været næsten u-udholdelige.
Det er noget af en langvarig affære. Jeg siger dog trods alt, at når
bare det ikke er livstruende, så skal man være glad. Tusind tak for
din omsorg

> [...]
> med en, der var til stede - han havde slet ikke registreret den
> lille 'debat' (alle var åbenbart enige, og jeg sad tavs og

Du skal hok heller ikke forvente at de skammer sig. Pyt med dem, de er
ikke bedre værd end at skrotte.

> [...]
> hun var jo meget knyttet til sine gl ejere, og derfor har det taget
> hende tid at acceptere mig helt. Men, hvor er det skønt!

Det kan jeg godt forstå. Det har taget sin tid, men det er dejligt at
hun har fundet sig så godt til rette hos dig at hun kan se, at det
slet ikke er "farligt" at kæle. Er persere generelt ikke en smule
reserverede af natur ?

> [...]
> tortiepige, Smyrna, hun kunne blive lillesøster? Det siges jo, at
> katte af samme farver/mønster danner flok...

Tak for oplysningen, men jeg tror såmænd ikke at Mini savner selskab.
Vi er jo hjemme hos hende hele dagen, og leger med hende når hun har
brug for det. Hun er faktisk lidt af en enspænder, hun legede heller
ikke med Mivser, og det så ud til at passe ham udmærket. Han var også
mest glad for at kunne rende rundt på marken og fange mus, ellers
holdt han sig lidt for sig selv og kom kun af sig selv når han havde
lyst til at blive kælet.

Jeg har dog set den lille tortiepige på "vildkat" d.v.s. der er både
Smyrna og en anden skøn tortie som hedder Tudse. De er bare så
bedårende. Hvis det stod til mig, så snuppede jeg gerne alle kattene
der er til salg, store som små for de er lige skønne allesammen. Håber
at de alle må få et godt (og blivende) hjem.

Fra : lh

Dato : 18-02-07 15:15

> [...]
> store som små for de er lige skønne allesammen. Håber at de alle må få et

Pudsigt - jeg kender to i nærmeste kreds der lige har haft helvedesild. Og
har hørt om andre også. Er der en epidimi (hvis man kan kalde det på sådan
en sygdom)?
Og du har ret, det er en hård omgang.
Nå, men det her er jo ikke en menneskesygdomsgruppe....

lh

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-02-07 15:22

"lh" <lhmail@mail.dk> skrev bl.a:

> Nå, men det her er jo ikke en menneskesygdomsgruppe....

Og alligevel.....Mange af os er jo syge med katte )))

Mvh.

Karsten

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-07 15:31

Karsten Jensen wrote:

> Og alligevel.....Mange af os er jo syge med katte )))
>

> Mvh.
>
> Karsten

LOL Også i den grad Karsten.

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-02-07 15:30

lh wrote:

> [...]
> kan kalde det på sådan en sygdom)?
> Og du har ret, det er en hård omgang.
> Nå, men det her er jo ikke en menneskesygdomsgruppe....

OT for en kort bemærkning. Nej du skal ikke være nervøs for en
epidemi. Det er en skoldkoppevirus der har ligget gemt i rygmarven og
nervebanerne i mange år på mennesker der _har_ haft skoldkopper.