Alubasser - tekniske spørgsmål
Fra : Niels Pein

Dato : 20-02-07 00:38

Jeg overvejer at få alufælge på, mest fordi jeg gerne vil have andre dæk på,
og har nogle spørgsmål, som gruppen her garanteret har nogle gode bud på.

Er det ikke et problem når fælgen har 5 boltehuller (så vidt jeg kan se) og
Nubira'en kun har 4 bolte pr. hjul? Jeg har emailet med forhandleren, der
bare gav mig en pris inkl. montering mm., og ikke skrev noget mere.

Er der nogen der kender de fælge der hedder Dezent A, og har god eller
dårlig kritik af dem?
(de er fundet her: http://80.240.236.101/6837_DK.0 )

Hvad er det nu med indpresningsdybde. Hvis fælgens specifikationer siger 40
mm. og bilens typegodkendelse siger 44 mm. er det så ok?

Jeg havde tænkt nogle Dezent A i størrelsen 7,0 x 16 og med dæk Bridgestone
Turanza ER300 str. 205/50 R16. Jeg fik en pis på 7915,- inkl . moms og
montering. Det er vel fair nok, eller...?

På forhånd tak.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Jacob

Dato : 20-02-07 01:12

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
> Er det ikke et problem når fælgen har 5 boltehuller (så vidt jeg kan se)
> og Nubira'en kun har 4 bolte pr. hjul?

Ææhm... jo!

/Jacob

Fra : John Sahl

Dato : 20-02-07 06:21

Jacob wrote:
> "Niels Pein" <fornavn@efternavn.dk> skrev i en meddelelse
>
> Ææhm... jo!

Hvis det bare er på det generelle billede i en webshop, så behøver det så
absolut ikke være et problem.

De fleste fælge fås til flere forskellige biler, både med 4 og 5 bolthuller
og forskellig afstand mellem samme...

--
John Sahl

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-07 06:27

Niels Pein skriver:

> Er det ikke et problem når fælgen har 5 boltehuller (så vidt jeg kan se) og
> Nubira'en kun har 4 bolte pr. hjul?

Jo, dem får du næppe skruet pænt fast.

> Er der nogen der kender de fælge der hedder Dezent A, og har god eller
> dårlig kritik af dem?
> (de er fundet her: http://80.240.236.101/6837_DK.0 )

Fisk, der findes en million producenter af alubasser efterhånden. Men
prøv at find fælgene og gå ind under specifikationer, der kan du se at
de også fås med 4 bolthuller (omend den nok ikke passer så pænt ind i
designet).

> Hvad er det nu med indpresningsdybde. Hvis fælgens specifikationer siger 40
> mm. og bilens typegodkendelse siger 44 mm. er det så ok?

Jeps

> Jeg havde tænkt nogle Dezent A i størrelsen 7,0 x 16 og med dæk Bridgestone
> Turanza ER300 str. 205/50 R16. Jeg fik en pis på 7915,- inkl . moms og
> montering. Det er vel fair nok, eller...?

Alt er relativt. 16" er stadigvæk en dyr størrelse, hvad skal du give
for 17" ?

Sidst jeg købte alubasser var det Allesio sport incl Michelin (et eller
andet) i 15" med 195mm brede dæk, det gav jeg 4000 kr for.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-02-07 06:28

Niels Pein wrote:
> [...]
> se) og Nubira'en kun har 4 bolte pr. hjul? Jeg har emailet med
> forhandleren, der bare gav mig en pris inkl. montering mm., og ikke

Nej, da der sikkert er blot tale om et "arkivbillede".
Altså et billede, der bliver brugt til at vise designet på fælgen uanset
højde, bredde, antal huller, boltdiameter osv.

Hvis der står på Alcar's hjemmeside, at den passer på din bil, så passer den
og denne fælg laves i 4x114,3, som din bil bruger, så jeg er 99,9 % sikker
på, at det ikke er et problem - kun hvis forhandleren sover...

> Er der nogen der kender de fælge der hedder Dezent A, og har god eller
> dårlig kritik af dem?
> (de er fundet her: http://80.240.236.101/6837_DK.0 )

Udemærket fælg.

> Hvad er det nu med indpresningsdybde. Hvis fælgens specifikationer
> siger 40 mm. og bilens typegodkendelse siger 44 mm. er det så ok?

Jep.

> Jeg havde tænkt nogle Dezent A i størrelsen 7,0 x 16 og med dæk
> Bridgestone Turanza ER300 str. 205/50 R16. Jeg fik en pis på 7915,-
> inkl . moms og montering. Det er vel fair nok, eller...?

Den er ikke helt ved siden af...
Jeg kan sælge det for 7.700 kr. inkl. moms, montering og levering.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-02-07 06:31

Morten Fruergaard skriver:

> Den er ikke helt ved siden af...
> Jeg kan sælge det for 7.700 kr. inkl. moms, montering og levering.

Kan du levere BBS fælge til en god pris ??

Jeg har en mistanke om at jeg har en RD227 der er skæv og trænger nok
snart til at få ordentlige dæk på i stedet for de der Barum der er på
lige nu....

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 20-02-07 06:38

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Morten Fruergaard skriver:

> Kan du levere BBS fælge til en god pris ??

Jeg kan se på det, men BBS plejer der ikke at være meget at give af...

> Jeg har en mistanke om at jeg har en RD227 der er skæv og trænger nok
> snart til at få ordentlige dæk på i stedet for de der Barum der er på
> lige nu....

Send mig en mail med alle oplysninger...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-02-07 15:00

> Jeg har en mistanke om at jeg har en RD227 der er skæv og trænger nok
> snart til at få ordentlige dæk på i stedet for de der Barum der er på
> lige nu....

Hvad mener du med ordentlige dæk? Barum er sq helt godt...

/Martin

Fra : google@pein.dk

Dato : 20-02-07 12:58

On 20 Feb., 06:26, "Klaus D. Mikkelsen" wrote:
> Niels Pein skriver:

> Alt er relativt. 16" er stadigvæk en dyr størrelse, hvad skal du give
> for 17" ?

[Niels Pein]:
Jeg prøver lige om det går godt at svare fra Google groups. Det går
nok skævt med navnet, men der er ikke en newsreader på den her PC jeg
sidder ved nu.

Prøv at se denne bil:
http://www.bilerneshus.dk/default.asp?bilinfoid=263202454

Den ligner min til forveksling, så jeg faktisk ikke kan se forskel
(ekstraudstyr og det hele), bortset fra hjulene (og selvfølgelig
kilometertælleren).
Jeg må indrømme, de hjul er smarte. De ser fikse ud synes jeg. Men
bilen er jo ikke nogen sportsvogn, heller ikke selvom Top Gear bruger
den til celebrity laps på en eller anden bane i England. Og jeg synes
ikke hjulene skal se smartere ud end resten. Tingene skal passe
sammen, så jeg vil ikke have så lav en profil.
Dem på billedet er 205/40 R17 hvilket giver meget tæt på samme
rulleomkreds som originalen. Man kan gå op til 205/45 R17, men så er
rulleomkredsen 3,5% større. Lovligt, men ...
Ok, man kunne overveje det. Med en mere diskret fælg der passer til
bilen. Jeg vil i hvert fald gerne have 205 i bredden, og en smule
lavere profil, for målet er bedre vejgreb (andre dæk) og at forminske
vindfølsomheden en smule i samme omgang.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 20-02-07 20:35

On 20 Feb., 14:59, "Martin Johansen [6000]" <marti...@tiscali.dk>
wrote:

> Hvad mener du med ordentlige dæk? Barum er sq helt godt...

De er okay, men det fås bedre.....

Klaus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-02-07 21:28

>De er okay, men det fås bedre.....

Uden tvivl ;)

Fra : Mogens...

Dato : 20-02-07 21:33

> Uden tvivl ;)

Fordi smag, behag og krav er vidt forskellige. Jeg var ude at se
på en Fiesta ST150 igår, og den havde Hancock dæk monteret.
Det er slet ikke godt nok, IMO - og langt fra originalmontagen
på den knap 2 år gamle bil...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 20-02-07 21:47

> Fordi smag, behag og krav er vidt forskellige.

Det kan vi kun være enige om. Men ringe er de ikke (Barum).

/Martin