Emissionsregler for import af gl bil fra T~
Fra : BikeManiac

Dato : 19-02-07 19:02

Hej,

Jeg pønser på at købe en Mercedes Benz Diesel fra 1982 i Tyskland og
vil indregistrere den her i DK. Er der nogen som véd om sådan en
gammel bil skal kunne efterleve særlige emissionskrav - her mener jeg
om det kræves at den får installeret Katalysator eller Partikelfilter.
Årsagen til at jeg spørger skyldes, at man i Tyskland for tiden er ved
at indføre nye emissionsregler som berører ALLE biler - gamle som nye.
Kort sagt kan man med en gammel bil der ikke har kat eller
partikelfilter fra 1. juli ikke køre ind i Stuttgart mere. Er der
nogen som véd om regeringen pønser på at indføre lignende regler her i
DK?

Mvh Lucas

Fra : Kent Nielsen

Dato : 19-02-07 19:13

> [...]
>partikelfilter fra 1. juli ikke køre ind i Stuttgart mere. Er der
>nogen som véd om regeringen pønser på at indføre lignende regler her i

I Danmark er reglerne sådan, at importerede biler skal opfylde
foureningskrav der var gældende da køretøjet blev indregistreret første
gang.
Så hvis din Mercedes er indregistreret 10/5-1982 i Tyskland, skal den
overholde de normer der var gældende dengang.

Om der pønses på områder hvor der kun er adgang for biler med
partikelfilter, har jeg ikke hørt noget.

Kent Nielsen

Fra : claus b. p.

Dato : 20-02-07 12:15

"Kent Nielsen" <virker.ikke@findes.ikke> wrote in message

> Om der pønses på områder hvor der kun er adgang for biler med
> partikelfilter, har jeg ikke hørt noget.

Kender du ikke Ritt Bjerregård? Hun og hendes tro væbner Bondam pønser! Men
der er nok i første omgang mere tanke på de erhvervsbiler der kører ind i
København. Lige nu går diskussionen bl.a. på hvor gamle biler man kan
forlange filtre eftermonteret på. Men ligesom med hendes bompenge, sker det
da nok ikke i denne regerings tid for privatbiler.
Men når først soci'erne kommer til igen, - så Gud nåde og trøste bil- og
boligejere!

/Claus

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 23-02-07 09:24

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> wrote in

> [...]
> hendes bompenge, sker det da nok ikke i denne regerings tid for
> privatbiler. Men når først soci'erne kommer til igen, - så Gud nåde og

hvad er der galt i partikelfilter og at lave krav om at de skal være på
bilerne? Og specielt på busser og lastbiler? Så længe kravet er ens for
alle ser jeg det udelukkende positivt (og jeg er ikke socialdemokrat).

Tænk sig om vi kunne nedsætte antallet af døde og sygemennesker? Eller det
er måske en kalkuleret risiko man skal tage når man vælger at bo i
København??

mvh, Erik
Jylland