import af bil fra Tyskland og "mwst"
Fra : Christian

Dato : 19-02-07 12:43

Hej Alle

Jeg påtænket at importere en bil fra Tyskland og er kommet lidt i tvivl mht.
til deres "mwst".

Er alle biler i Tyskland inklusiv dette, således at jeg ikke kommer til at
betale dansk moms ved import ?

Jeg har ikke behov for at kunne fratrække den tyske moms, da bilen skal
bruges privat.

Håber at der er en/flere der kan kaste lys over dette.

På forhånd tak.

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 13:10

> Er alle biler i Tyskland inklusiv dette, således at jeg ikke kommer til at
> betale dansk moms ved import ?

Ja, det er et eu land

Mvh
Morten

Fra : John Sahl

Dato : 19-02-07 13:23

Morten Juel wrote:

> Ja, det er et eu land

Nej, det kan du ikke bare sige sådan. Man kan godt købe biler dernede som
ikke er betalt tysk moms af. Men det hører til undtagelserne.

--
John Sahl

Fra : Claus, Ålborg

Dato : 19-02-07 13:39

og hvis du gør det, så skal du betales moms i Dk -hvilket jo ikke kan svare
sig!

Claus

Fra : John Sahl

Dato : 19-02-07 14:22

Claus, Ålborg wrote:
> og hvis du gør det, så skal du betales moms i Dk -hvilket jo ikke kan
> svare sig!

Netop..

--
John Sahl