Rust i Mondeo 2000-2003
Fra : JASE

Dato : 19-02-07 10:44

Mondeo'er fra ovennævnte periode har problemer med utætte samlinger i
dørene (bekræftet af Ford). Resultatet er kraftig rust i underste
kanter af døre, motorhjelm og bagklap.

Fejlen er en fabrikationsfejl, og skyldes en dårlig sealer fra 3M.
Reparation er ikke optimal (rusten kommer tilbage), og selv
udskiftning af dørene har vist sig utilstrækkelig.

Køb heller en model produceret efter 2003.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 19-02-07 11:18

Hej!

JASE wrote:
> [...]
> udskiftning af dørene har vist sig utilstrækkelig.
>
> Køb heller en model produceret efter 2003.

Det er da vist old news det der

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Dyl

Dato : 19-02-07 12:23

Hvordan kan det være utilstrækkeligt når alle døre udskiftes helt? Alle i
min stationcar 2003 model er udskiftet i sidste uge.

Fra : BJ

Dato : 19-02-07 12:28

"Dyl" <sdf@£de.es> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvordan kan det være utilstrækkeligt når alle døre udskiftes helt? Alle i
> min stationcar 2003 model er udskiftet i sidste uge.

Kunne det tænkes, genierne har udskiftet dørene med nye fejlbehæftede døre
(da de sikkert er lagervare).?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-07 12:48

"BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det tænkes, genierne har udskiftet dørene med nye fejlbehæftede døre
> (da de sikkert er lagervare).?

Genier og Ford i samme sammenhæng?
Hvad går der dog galt?

PS. Jeg er stadig glad for min 'deo

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : BJ

Dato : 19-02-07 12:54

"Uffe Bærentsen" <leitiFJERNES@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Genier og Ford i samme sammenhæng?
> Hvad går der dog galt?

Det gjorde det, da jeg købte en S80

> PS. Jeg er stadig glad for min 'deo

Det er jeg også for min Volvo..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 19:10

"Dyl" <sdf@£de.es> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det være utilstrækkeligt når alle døre udskiftes helt? Alle i
> min stationcar 2003 model er udskiftet i sidste uge.

Selv om det ser sådan ud, så behøver holdbarheden ikke at være som
fabrikkens originale (når den laves rigtig).
Jeg ville have stor mistillid til om udskiftede døre ville kunne holde 15-20
år som resten af bilen burde kunne. Kun tiden vil vise hvad der er op og
ned.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 19:16

> Jeg ville have stor mistillid til om udskiftede døre ville kunne holde
> 15-20 år som resten af bilen burde kunne. Kun tiden vil vise hvad der er
> op og ned.

Jeg skal nok sende dig et par billeder af MINE dørbunde.
Men der er også kun 20+ år.,o))
Fik dem gået ekstra efter, nu bilen var på synsliften.
"vis mig dine døre, og jeg skal sige, hvordan du holder bil"..;)

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 19:22

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> Jeg skal nok sende dig et par billeder af MINE dørbunde.
> Men der er også kun 20+ år.,o))
> Fik dem gået ekstra efter, nu bilen var på synsliften.
> "vis mig dine døre, og jeg skal sige, hvordan du holder bil"..;)

Vel mere et spørgsmål om bilen bliver BRUGT især om vinteren. "Normalt" kan
man ikke snyde sig til lang levetid på en gammel Sierra hvis tingene bliver
brugt.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 19:31

> Vel mere et spørgsmål om bilen bliver BRUGT især om vinteren. "Normalt"
> kan man ikke snyde sig til lang levetid på en gammel Sierra hvis tingene
> bliver brugt.

340.000 på samme motor er ingen problem.
Det samme med dørene, hvis disse vaskes med
børste før man kører i vaskehallen..
Normal kotume, hvis man holder af sine bunde..

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 20:00

"Egue" <-> skrev i en meddelelse

> 340.000 på samme motor er ingen problem.
> Det samme med dørene, hvis disse vaskes med
> børste før man kører i vaskehallen..
> Normal kotume, hvis man holder af sine bunde..

De virkelige problemer opstår når bilen skal køre vinterkørsel og kommunen
har saltet. Saltet sidder på dørene næsten permanent. Selv om man kører
bilen til vask en eller flere gange hver uge så tager det kun få Km før det
er tilbage.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 23:20

> [...]
> har saltet. Saltet sidder på dørene næsten permanent. Selv om man kører
> bilen til vask en eller flere gange hver uge så tager det kun få Km før

Derfor er det heldigt, hvis man ikke har behov for at køre dagligt.
En cykel er en rar ting når det er vinter og koldt, og de har saltet...

Fra : -=JF=- priv

Dato : 19-02-07 19:36

Tom sendte dette med sin computer:

> Jeg ville have stor mistillid til om udskiftede døre ville kunne holde 15-20
> år som resten af bilen burde kunne. Kun tiden vil vise hvad der er op og ned.

På min Mondeo er det nu ret nemt... Op, det er den ende hvor vinduerne
sidder.

<running for cover>

--
Mvh. John

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-02-07 22:27

"-=JF=- priv" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> På min Mondeo er det nu ret nemt... Op, det er den ende hvor vinduerne
> sidder.

og hvad nu hvis vinduerne er rullet ned?

> <running for cover>

<booooommmmmbbbbbeeeeeeeee.avi>

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : -=JF=- priv

Dato : 19-02-07 22:35

Uffe Bærentsen skrev:

> og hvad nu hvis vinduerne er rullet ned?

Sgu nemt nok... Rul gryden om på ryggen - så passer pengene igen

> <booooommmmmbbbbbeeeeeeeee.avi>

Shit... <running for shelter>

--
Mvh. John

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 20-02-07 09:24

> Sgu nemt nok... Rul gryden om på ryggen - så passer pengene igen

Hov-hov du, det er ikke en Serie A vi snakker om her.

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i