ingen fdm rabat hos tsvansen mere ?
Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 01:48

Den mulighed for 12% er fjernet

Mvh
Morten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-02-07 06:28

Morten Juel skriver:

> Den mulighed for 12% er fjernet

Så bilver golfvognen 12% dyrere ???

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 10:52

>> Den mulighed for 12% er fjernet
>
> Så bilver golfvognen 12% dyrere ???

det er kun småting der bliver købt dernede, så som brmserør og gummi
bøsninger osv..

men ja 12% ud af f.eks. 1500 er jo også en slags penge

Jeg kunne ikke finde på at købe bremser osv dernede !!

Mvh
Morten

Fra : mfn

Dato : 19-02-07 13:47

> det er kun småting der bliver købt dernede, så som brmserør og gummi
> bøsninger osv..

> Jeg kunne ikke finde på at købe bremser osv dernede !!

Altså gerne dårlige bremserør men ingen dårlige skiver?!?!

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 18:37

> Altså gerne dårlige bremserør men ingen dårlige skiver?!?!

altså jeg har dog aldrig set et bremserør springe !! det er dog lavet af
kobber..

Mvh
Morten

Fra : Brian

Dato : 19-02-07 18:42

Morten Juel wrote:

> altså jeg har dog aldrig set et bremserør springe !! det er dog lavet
> af kobber..

Men det viser jo meget godt, hvilken respekt T-Hansen nyder her i gruppen,
og hvordan alt bliver skåret over én kam fra den butik

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 18:50

> Men det viser jo meget godt, hvilken respekt T-Hansen nyder her i gruppen,
> og hvordan alt bliver skåret over én kam fra den butik

jeps.. nogle af deres ting er det arveste lort, men der er også gode ting
imellem :)

Mvh
Morten

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-02-07 19:53

On Mon, 19 Feb 2007 18:49:55 +0100, "Morten Juel"
<SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> wrote:

>jeps.. nogle af deres ting er det arveste lort, men der er også gode ting
>imellem :)

Hehe... Jeg købte et par positionslyspærer hos dem (5W5 tror jeg det
hedder). De havde nogen diodenogen der stod var HVIDE... Smart nok
egentlig, så slipper man for at skifte.

De havde en rigtig ærgelig blå tone. Plus det var faktisk kun den ene
af sættet på to der virkede. Fruen kørte forbi med den anden - "du
skal vende den rigtigt eller virker den ikke" var beskeden var fyre
bag skranken.

Ja det havde jeg jo forsøgt mig med, den VAR defekt. Men lige prøve
den gør man åbenbart ikke.

Nu sidder der to klassiske 5W5 pærer med glødetråd i den gule racer,
og det blev ikke købt hos svansen.

** Lars

Fra : Anders Majland

Dato : 20-02-07 22:30

> Hehe... Jeg købte et par positionslyspærer hos dem (5W5 tror jeg det
> hedder). De havde nogen diodenogen der stod var HVIDE... Smart nok
> egentlig, så slipper man for at skifte.

De forhandler også OSRAM

Ja jeg betaler gerne lidt ekstra for at få en rimelig sikkerhed for en
fornuftig holdbarhed ...

Men mhs deres led's - så blev jeg på den den encynlindrede mc træt af at
mine baglygter med stoplys ikke holdt mere end 3 måneder / 6000km. De dør
simpelthen pga vibrationerne og det uanset om det er noname eller mærkevarer
pærer

De er lige så besværlige at skifte som forlygtepære i en citroen c5 (mere
end 1/2 time med brug af diverse værktøj) så det blev jeg træt af.

Så der har i snart 2 år istedet thansen's led's. Jeg er usikker på om de
giver lys nok til at være lovlige så jeg har en ekstra højtplaceret
stoplygte (hvis alm pære har holdt siden 1997)

Og ja jeg synes også det er ærgeligt at fdm rabatten er røget - jeg har da
købt en del småting der igennem tiden... F.eks en ok dvd afspiller de havde
på tilbud i december. Først sat ~400kr ned og så lige fdm rabatten oveni. Så
gik den fra fair til attraktiv til prisen

/A

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-07 14:51

> Jeg kunne ikke finde på at købe bremser osv dernede !!

Hvorfor ikke?

Det kan nemt være en god kvalitet.

/Martin

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-02-07 15:25

On Mon, 19 Feb 2007 14:51:29 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Hvorfor ikke?
>Det kan nemt være en god kvalitet.

Men langt fra altid

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E5B8FF59-189C-4601-A0A9-5EDE7D3063AA/0/2831.pdf

Jeg gjorde det ikke - i det mindste ikke i en nyere bil der skulle
holde længe.

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-07 15:35

> Men langt fra altid

Mmm. sagde jeg heller ikke

> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E5B8FF59-189C-4601-A0A9->5EDE7D3063AA/0/2831.pdf

I know - har arbejdet i firmaet så kender godt til dem ;)

Hvis man er lidt opmærksom så kan man sagtens få gode dele der.

/Martin

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-02-07 15:42

On Mon, 19 Feb 2007 15:35:16 +0100, "Martin Johansen [6000]"
<martinlj@tiscali.dk> wrote:

>Mmm. sagde jeg heller ikke

Nej-neeeej... Det er rigtig nok

Men deres bremseskiver var FDM fx ikke super begejsterede over. Og SÅ
dyrt er det jo heller ikke at købe de originale syn's jeg.

>I know - har arbejdet i firmaet så kender godt til dem ;)
>Hvis man er lidt opmærksom så kan man sagtens få gode dele der.

Ahja - visse ting er uden tvivl helt OK at købe der. Jeg er bare ikke
i stand til at skelne, så hvad sliddele angår - specielt dem af
sikkerhedsmæssig karakter - springer jeg over.

** Lars

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 19-02-07 19:02

> Men deres bremseskiver var FDM fx ikke super begejsterede over.

Problemet er, at den ene dag får du fra en producent, den anden dag fra en
anden.

> Og SÅ
> dyrt er det jo heller ikke at købe de originale syn's jeg.

Nej det er ikke så meget dyrere altid.

> Ahja - visse ting er uden tvivl helt OK at købe der. Jeg er bare ikke
> i stand til at skelne, så hvad sliddele angår - specielt dem af
> sikkerhedsmæssig karakter - springer jeg over.

Jeg springer også over, men det er af lidt andre grunde.. til min bil kræves
der som min. enten originale skiver eller race-skiver.

/Martin

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 19:05

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Men langt fra altid
>
> http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/E5B8FF59-189C-4601-A0A9-5EDE7D3063AA/0/2831.pdf
>

> Jeg gjorde det ikke - i det mindste ikke i en nyere bil der skulle
> holde længe.

Sidder med en smag i munden at FDM viser et eller andet jeg slet ikke kan
genkende. Min bil består af rigtig mange Høyer dele som skulle være`=
thansen.

- Mine bærearme har holdt over 120.000 Km og fejler stadig intet.
- Skiverne er en smule skæve, men det var de originale Ford knagme også.
- Bremseklodserne holdte vel 250.000 Km de originale og de uoriginale har
ind til videre holdt 70.000 og holder måske bilens levetid ud.
- Tændrør er også ok fra høyer og de er temmelig meget billigere end fords
- Generator gik også ved 250.000 Km og den nye fra høyer virker også ok.
- Støddæmpere foran blev skiftet ved 200.000 Km og dem fra thansen Gabriel
virker da fint endnu selv om bilen er oppe på 330.000 Km. Bagved er det
stadig de originale.
- Hjullejre køber jeg ALDRIG ALDRIG ALDRIG mere hos thansen, de passer ad h.
til.
- Udstødning har jeg haft svingende oplevelser med. Til kadytten og
Fiestaøen var de ok, fra thansen men har også oplevet det modsatte.
- Sænkningsfjedre fra thansen er noget skod, de bliver så trætte efter et år
at bilen kommer alt for langt ned.
- Bremsevæske er ok fra thansen
- Har købt mange pladedele fra thansen som har været ok, når bare man får
malet skidtet kort tid efter svejsningen
- Hjulcylindre er også ok fra thansen ligesåvel som ribberem.

Alt i alt så har jeg sparet meget ved at købe uoriginalt og jeg har ALTID
fået byttet det som ikke har været ok. Men det KAN selvfølgelig give noget
ekstraarbejde hvis det sker.

Kan dog undre en at det pludselig er blevet SÅ billigt når FDM skriver om
prisforskellen. Hvis man læser andre artikler med deres reservedelsindex
osv. så er priserne da så høje at man er ved at besvime.

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-02-07 20:01

On Mon, 19 Feb 2007 19:04:46 +0100, "Tom"
<tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Sidder med en smag i munden at FDM viser et eller andet jeg slet ikke kan
>genkende. Min bil består af rigtig mange Høyer dele som skulle være`=
>thansen.

Som jeg læser det du skriver er der faktisk mange af de ting du har
købt hos hansen & co der ikke lige var oK. Udstødning,
sækningsfjerdre, hjullejer....

Det kan godt være der er noget at spare på visse dele, men er man ikke
jeg-gør-selv-bil typen så tror jeg alligevel man gør det okay ved bare
at købe det der 100% sikkert virker fra starten. Hvis det altså er en
rimelig ny bil. For klart, hvis man ikke regner med at bilen holder
det antal km en sæt originale bremseklodser holder fx, så kan det
måske nok være værd at prøve nogen andre.

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 20:22

> Som jeg læser det du skriver er der faktisk mange af de ting du har
> købt hos hansen & co der ikke lige var oK. Udstødning,
> sækningsfjerdre, hjullejer....

Ja jeg skriver nemlig modsat FDM også om det positive og ikke kun det
negative.
Jeg kan desuden også komme med et lignende billede angående Fords ORIGINALE
reservedele, som heller ikke nødvendigvis holder så forfærdelig længe.

> [...]
> det antal km en sæt originale bremseklodser holder fx, så kan det
> måske nok være værd at prøve nogen andre.

Jeg har som sagt fået byttet alt hvad jeg har reklameret over. Ingen
problemer der.
Uoriginale dele er vel KUN for hjemmemekanikere vil jeg mene.

Jeg tror ind imellem er det vildt overdrevet hvor gode de originale dele
skulle være. De passer nu heller ikke altid 100% og levetiden kan også være
begrænset der. Dette forum har måtte lægge ører til mange uheldige
oplevelser med originale dele såvel som uoriginale dele.

FDM's artikel er IKKE et objektivt billede, men igen et hint til at vi skal
købe originalt og aller helst slet ikke lave noget selv, men bare få
mærkeværkstedet til at lave det hele.
Det ville klæde artiklen at være lidt mere objektiv, det kan ikke være
rigtigt at der er så meget forskel på pug og ford reservedele.

En behøver bare nævne en original tandrem til en Õpel som sagtens kan
springe før de 60.000 Km....det siger vel meget om hvad man også kan købe
hos mærkevareforhandleren

--
Tom

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-02-07 20:37

On Mon, 19 Feb 2007 20:22:10 +0100, "Tom"

>Ja jeg skriver nemlig modsat FDM også om det positive og ikke kun det
>negative.

Klart, rigtigt, korrekt.

>Jeg kan desuden også komme med et lignende billede angående Fords ORIGINALE
>reservedele, som heller ikke nødvendigvis holder så forfærdelig længe.

Samme oplevelse har jeg også haft med Ford faktisk.

>Uoriginale dele er vel KUN for hjemmemekanikere vil jeg mene.

Joo.. Eller et "uoriginalt" værksted. Min BMW fik jeg serviceret på et
ikke-aut værksted, men de brugte faktisk kun originale dele bare til
den halve timepris.

> [...]
>begrænset der. Dette forum har måtte lægge ører til mange uheldige
>oplevelser med originale dele såvel som uoriginale dele.

Ikke uenig. Jeg har haft problemer med skæve originale bremseskiver på
et par Citroën'er... Og ja - det syntes jeg er rigtig meget for
dårligt.

På den anden side - hvis jeg køber dele, service osv ét og samme sted
så har jeg uden diskussion også præcist ét sted at henvende mig hvis
der er lavet noget der ikke fungerer.

>FDM's artikel er IKKE et objektivt billede, men igen et hint til at vi skal
>købe originalt og aller helst slet ikke lave noget selv, men bare få
>mærkeværkstedet til at lave det hele.

Ja men hvis man selv gider/kan så er det da glimrende at lave tingene
selv. Og med nogen ting er det da klart at man ikke behøver købe det
der står bilens mærke på. Hvis man ved hvad man køber. Det jeg ville
sige var vel egentlig at man kan ikke gå ud fra, at ting hos THansen
fungerer lige så godt i bilen som det originale.

>Det ville klæde artiklen at være lidt mere objektiv, det kan ikke være
>rigtigt at der er så meget forskel på pug og ford reservedele.

Ingen anelse, men det er vel listepriser?

>En behøver bare nævne en original tandrem til en Õpel som sagtens kan
>springe før de 60.000 Km....det siger vel meget om hvad man også kan købe
>hos mærkevareforhandleren

Ja men så ordner de det vel også uden beregning hvis man ellers har
overholdt service henvisningerne.... Eller hvad?!

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-07 20:47

> Ja men så ordner de det vel også uden beregning hvis man ellers har
> overholdt service henvisningerne.... Eller hvad?!

Nej, værste eksempel var en õpel som havde gået 45.000 Km da remmen sprang.
Opel ville ikke tage sagen fordi bilen havde været handlet af en
uautoriseret, selv om tandremmen skulle kunne holde 60.000 Km.

Men ok, det er ved at være gamle historier, men om opel har fået en mere
anstændig behandling af "deres" kunder, skal jeg ikke kunne sige

--
Tom

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-02-07 20:55

"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse

> Samme oplevelse har jeg også haft med Ford faktisk.

En kollega blev faktisk rådet til at købe skiver hos Høyer, før de blev =
T.Svansen, af en aut. Fård mekker. Det var efter han reklamere over skæve
skiver for 2-3 gang.
___SNIP___
> Ja men så ordner de det vel også uden beregning hvis man ellers har
> overholdt service henvisningerne.... Eller hvad?!

Det er sagen i en nøddeskal, det gjorde Opel ikke, de fralagde sig ansvaret
110%. Du var bedre hjulpet hvis remmen var købt hos T.Svansen- Der får du
idetmindste penge tilbage for remmen ;)).

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-02-07 21:36

On Mon, 19 Feb 2007 20:55:07 +0100, "Jørgen M. Rasmussen"
<j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote:

> [...]
>110%. Du var bedre hjulpet hvis remmen var købt hos T.Svansen- Der får du
>idetmindste penge tilbage for remmen ;)).

Nu kører jeg hverken Fård eller Opel.... Men ja...

** Lars

Fra : Torben Scheel

Dato : 20-02-07 09:25

Tom wrote:

> Jeg har som sagt fået byttet alt hvad jeg har reklameret over. Ingen
> problemer der.
> Uoriginale dele er vel KUN for hjemmemekanikere vil jeg mene.

Nej, sgu'. Stumper købt hos Mekonomen har jeg fuld tillid til - og "min"
mekaniker køber stumper hos lyddæmpercentralen der vist også er helt
fine. Den største forskel til T-Hansen er dog at de ansatte de gode
steder er professionelle. T-Hansens gennemsnits scooterdrenge gider jeg
ikke slås med, og jeg gider slet ikke skulle bytte stumper der ikke
passer fordi de ikke kan finde ud af at slå op.

Jeg har været hos T-Hansen og fik tilbudt én kobberskive (det var hvad
der var på lager) til en banjobolt til 15,- kr. Om mandagen fik jeg 4
for 1,25 kr. hos Mekonomen. At T-Hansen ekspedienten startede med at
spørge hvilken bil jeg havde da jeg bad om en 10/14 mm kobberskiver til
en banjobolt gjorde det kun mere tragikomisk.

--
vh
Torben - 2 pornorøde plysterninger til en golf II, tak. Helst med blålys.

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 19-02-07 20:18

der med en smag i munden at FDM viser et eller andet jeg slet ikke kan
> genkende. Min bil består af rigtig mange Høyer dele som skulle være`=
> thansen.

Der er Høyer før/ efter T.Svansen købte butikken Før handlede selv mekkere
der.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 19-02-07 15:04

On Mon, 19 Feb 2007 01:48:15 +0100, "Morten Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>Den mulighed for 12% er fjernet

Haha.. Det er nok fordi de (FDM) testede reservedele for noget tid
siden og konsterede at de uoriginale reservedele ofte var af markant
ringere beskaffenhed end de originale. Det er jo ikke god reklame for
svansen

** Lars