Leadtek GeForce2 Pro 64 Mb DDR m. TV-Out -~
Fra : Daniel Andersen

Dato : 30-06-01 22:29

Nu har jeg efterhånden været rundt på samtlige sælgere af disse kort som
www.edbpriser.dk linker til, og de kan ikke blive enige om hvor hurtigt
RAM'en kører - Budene lyder på 5.5 ns og 5 ns. Da det er et Pro kort, så
burde det da køre 5 ns? - Dog siger Leadtech's hjemmeside 5.5 ns, men jeg
fandt en anmeldelse på deres almindelige GTS her :
http://www.targetpc.com/hardware/video/leadtek_enhanced_gts/ - Og det har
også 5.5 ns RAM. Jeg synes jeg har god grund til at være forvirret.... Hvis
jeg nu skal ud og ha' et kort i den dur, så skal jeg da gå efter noget med 5
ns RAM, eller har det ikke så meget at sige? - Hvad mht. overclockning?.

Mvh
Daniel

Fra : Daniel Andersen

Dato : 30-06-01 22:30

OK - I min iver blev det til mere end 1 spørgsmål

Fra : John Nielsen

Dato : 01-07-01 01:04

"Daniel Andersen" <bluwduch@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
5
> ns RAM, eller har det ikke så meget at sige? - Hvad mht. overclockning?.

Hej...

Tja, jeg har været den selv samme tur igennem...
Der findes en tidligere udgave som kører med 5 ns ram, men den kan
tilsyneladende ikke fåes mere (Heraf forvirringen blandt forhandlerne).
Leadtek har så åbenbart lavet en ny (enhanced) model som dog
(af uvisse årsager) kører med 5.5 ns ram og ved kun 366 MHz,
mod en rigtig Pro's 5 ns/400 MHz.
Jeg har ledt efter reviews af den nye Leadtek - uden held - jeg vil dog tro
at det ydelsesmæssigt ligger mellem en GTS og en PRO...
En rigtig Pro (5 ns) kan somregel oc's til 450-460+ MHz og kører så oftest
lige så stærkt som et Ultra...Den tror jeg dog ikke på med det nye Leadtek.

Et andet bud kunne måske være Innovision Tornado GeForce2 Pro (5 ns),
som har fået flere gode reviews, og som er temmelig oc-venligt...
se http://www.digit-life.com/articles/gf2proinno3dtornado/index.html

mvh.
John Nielsen