IceClean, kender I det?
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-02-07 22:36

Jeg faldt lige over et vedligeholdelsesprogram til Mac OS X på Apples
hjemmesider, hvor de nævner alle mulige programmer. Alle taler om
f.eks. Onyx og Cocktail, men IceClean har jeg aldrig hørt om. Det
bruger åbenbart bare de indbyggede Unix-værktøjer, men gør det muligt
at betjene dem for os dødelige. Kender i andre det program?

<http://www.macdentro.com/MacDentro/Home.html>
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : sadyhr

Dato : 20-02-07 09:48

Hej Henrik

On 19 Feb., 22:36, Henrik Münster <hen...@muenster.dk> wrote:
> [...]
> bruger åbenbart bare de indbyggede Unix-værktøjer, men gør det muligt
> at betjene dem for os dødelige. Kender i andre det program?

Jeg kender ikke omtalte, men mener ganske bestemt, at både Onyx og
Cocktail altså også benytter de indbyggede *nixværktøjer. I
virkeligheden kunne vi klare os med Terminalen; men så skulle vi jo
vide, hvad vi lavede ;)

I øvrigt, hvis ens maskine ikke står tændt konstant - hvad de jo
sjældent gør som almindelige brugermaskiner, så kan man med fordel
benytte programmet Anacron til at køre alle de cron-jobs, som ellers
ville være kørt, når maskinen står tændt gennem lang tid.

Her er et link til programmet: http://www.macupdate.com/info.php/id/18162

Mvh Sebastian

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-02-07 13:13

Hej Sebastian & henrik

sadyhr wrote:

> [...]
> Cocktail altså også benytter de indbyggede *nixværktøjer. I
> virkeligheden kunne vi klare os med Terminalen; men så skulle vi jo

Det er korrekt, at både Onyx og Cocktail bruger de indbygede scripts,
men fx. Onyx har også en del ekstra, der gør den endnu mere effektiv.

Iceclean har jeg kun prøvet en enkelt gang, og det var ikke særlig
effektiv, og den får meget dårlige brugeranmeldelser...

> [...]
> benytte programmet Anacron til at køre alle de cron-jobs, som ellers
> ville være kørt, når maskinen står tændt gennem lang tid.

Tja, Anacron er ikke dårlig, men jeg foretrækker helt klart enten Onyx,
Cocktail og allermest MainMenu 1.7. -
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25902

mvh. Erik Richard

<erikrichard_NOSP@M_stofanet.dk> <http://www.nisus.com>
NisusWriter Express - The Future In Multilingual Textprocessing