Synlig for søgemaskiner
Fra : JDD

Dato : 19-02-07 11:44

hej

hvordan er det lige man gør sin web synlig for søgemaskiner som f.eks
google. Er det noget med metadata

--
mvh.
Jan Dahl Damkjær

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 19-02-07 15:33

Her er en side, som du sikker vil kunne lære en del af:
http://www.thequark.dk/dk/artikler/usability/usability_ved_soegemaskine_optimering.htm

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Biker-Torben®

Dato : 22-02-07 11:37

"John Senius-Jørgensen" <sletaltfoerdettejsj@senius.dk> wrote in message
> Her er en side, som du sikker vil kunne lære en del af:
> http://www.thequark.dk/dk/artikler/usability/usability_ved_soegemaskine_optimering.htm

Og her er en mere: www.metamaten.dk

Hilsen
Torben

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-02-07 00:16

"JDD" skrev i en meddelelse...

> hvordan er det lige man gør sin web synlig for søgemaskiner som f.eks
> google. Er det noget med metadata

Metadata ville jeg først smække på til sidst. Det vigtige for at gøre din
side synlig, har du allerede gjort, sådan set, ved at du har skevet linket
til din side i din signatur. Det betyder, at den vil blive læst af bl.a.
Google og indekseret.

Men for at komme højt/højere op, så kræves:

- en <title> som beskriver siden og indholdet
- indhold. Og brug af de rigtige tags til det rigtige formål. H-tags til
overskrifter, p-tags til afsnit osv. Du skal have de vigtigste ord i
overskrifter, og så gentage dem i brødteksten. Hvis muligt. Man skal stadig
huske på, at målgruppen er ens brugere, ikke søgemaskiner.

Når indholdet er så nogenlunde på plads, så kan du smække Metadata på.
Grunden til, jeg venter er, at Metadata er oplysninger om indholdet på din
side. Derfor skal indholdet være der, før Metadata udformes, forstås. Jeg
plejer at nøjes med index-siden.

Metadata har ikke det store at sige for Google mere. Der er blevet snydt for
meget, så man har fundet andre løsninger her. Det er hvad jeg har fået at
vide. Men det skader ikke at have dem med, og det kan være andre
søgemaskiner, som bruger dem.

Til sidst, det som virkelig rykker (eller kan rykke), det er, at du får én,
som er højt rangeret på søgemaskinen til at linke til din side. Hans
popularitet vil så smitte af på din side hos bl.a. Google.

MVH
Rune Jensen