login på hjemmeside
Fra : Quake

Dato : 19-02-07 09:09

Jeg er ved at lave en hjemmeside til en nystartet fodboldklub og så har
formanden spurgt om det kan lade sig gøre
at træneren kan logge sig ind under hver deres årgang de træner og skrive
dire´kte på hjemmesiden og
at forældre og andre stadig uden at skulle logge ind kunne gå ind på siden
og se hvad træneren har skrevet

http://home20.inet.tele.dk/koege_pige_fc/

jeg har prøvet her at lægge en login ind på siden der hedder træneren som
så når han logger ind kan se siden piger 01-02
men hvis ikke man er logget ind og klikker på piger 01-02 så kan man ikke
komme ind på siden men bliver send tilbage
det er det jeg gerne vil hører om man kan lave så man kan se siden uden også
at skulle logge ind men så kan man bare ikke skrive på siden

venlig hilsen
Quake

siden er lavet i frontpage og jeg er desværre ikke særlig god til html og
hvad det hedder men kan se på mange af indlægne at der sidder rigtig mange
dygtige personer og hjælper os andre ikke så gode

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 19-02-07 15:53

Hej Ja undskyld men jeg nægter altså at kalde folk for et eller endet
Cool-not navn

Det der er i vejen med din side er, at du anvender et Script som kun giver
dem der har adgangskoden adgang til ALT på siden - og dermed også at læse
siden.
På siden .../piger3.htm skal du derfor fjerne denne kode:

<script
src="http://www.newbie.dk/ws/ls/beskyt.php?lsid=acerdk3dc7b6710d6050733b9c2fc3303b90a6">

Da jeg ligeledes kan se at der refereres til en PHP side, så har du et godt
grundlag for at forvirre dig selv godt og grundigt. PHP er et script-sprog
der afvikles på den server der ligger inde med scriptet.
Dette betyder at du vil kunne se "resultatet" af et script, men ikke selve
scriptet.
Jeg vil foreslå at du i stedet giver trænerne det samme password som du selv
anvender til Upload eller udgivelse af dine sider.
Eller skal du have lavet et Login system i ASP (også et script-sprog, men ét
der kan dannes med Frontpage) Disse kan også i heldigste fald hentes fra
Internettet, men husk at det skal være et script der giver ret til upload,
men som ikke er nødvendig for at "se/læse" siden.
Held og lykke med kodningen

John
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=1071

Fra : Quake

Dato : 19-02-07 19:49

"John Senius-Jørgensen" <sletaltfoerdettejsj@senius.dk> skrev i en
meddelelse news:45d9ba29$0$139$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> fra Internettet, men husk at det skal være et script der giver ret til
> upload, men som ikke er nødvendig for at "se/læse" siden.

jeg må erkende at jeg slet ikke kan overskue alt det der med script og asp
det skal man hvist ha studeret i årevis så jeg kommer nok til at droppe det

men tak for det hurtige svar

Quake

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 16:40

Hej!

"Quake" <lotusvej@mail.dk> wrote in message
> [...]
> dire´kte på hjemmesiden og
> at forældre og andre stadig uden at skulle logge ind kunne gå ind på siden

Har du mulighed for ASP afvikling på dit webhotel? Hvis ja, så skal jeg
hurtig forsyne dig med en meget let måde at klare problemet på.

Mvh, Brian

Fra : Quake

Dato : 28-02-07 12:32

"OZ1BV, Brian" <oskar zulu 1 bravo viktor (hos) oskar zulu 1 bravo viktor
punktum com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har du mulighed for ASP afvikling på dit webhotel? Hvis ja, så skal jeg
> hurtig forsyne dig med en meget let måde at klare problemet på.

Hej Brian

jeg ved ikke så meget om asp men jeg tror nok at jeg har det

det er hos tdc jeg har hjemmesiden

det lyder rigtig godt hvis du kan hjælpe en rigtig amatør som mig

http://home20.inet.tele.dk/koege_pige_fc/

Mvh
Quake

Fra : Ukendt

Dato : 28-02-07 18:08

Hej igen

> Hej Brian
>
> jeg ved ikke så meget om asp men jeg tror nok at jeg har det

Vi må nok hellere lige teste om du har ASP support.
Prøv at oprette en side på dit web, f.eks: test.asp
I FrontPage vælger du "Programkode" (Skifter til visning af kode).
Tøm siden for kode.
Indsæt dette:

<%@ LANGUAGE="VBSCRIPT" %>
<%response.write "ASP - test"%>

Vises teksten "ASP - test" fortolkes ASP koden.
Vises alt ovenstående fortolkes ASP koden ikke.

Mvh, Brian

Fra : Quake

Dato : 02-03-07 00:06

> [...]
> <%response.write "ASP - test"%>
>
> Vises teksten "ASP - test" fortolkes ASP koden.
> Vises alt ovenstående fortolkes ASP koden ikke.

jeg har oprettet en hjemmeside på one.com så den skulle understøtte asp så
hvis
du stadig gider hjælpe så må du meget gerne det.

mvh
Quake

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-02-07 20:36

"Quake" <lotusvej@mail.dk> skrev :

>jeg ved ikke så meget om asp men jeg tror nok at jeg har det
>
>det er hos tdc jeg har hjemmesiden
>
>det lyder rigtig godt hvis du kan hjælpe en rigtig amatør som mig
>
>http://home20.inet.tele.dk/koege_pige_fc/

Nej, på en homeserver er det ikke muligt at bruge noget
serverside som asp eller php.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Quake

Dato : 01-03-07 11:40

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej, på en homeserver er det ikke muligt at bruge noget
> serverside som asp eller php.
>
> --
> Kerim
> »Søger nogen en anden religion end Islam, skal den ikke modtages
> af Ham, og han skal i det kommende liv være blandt taberne.«
> (Sura 3, vers 87)

jeg har oprettet en side på one.com

og der skulle det værer muligt med asp så brian hvis du stadig gider hjælpe
mig ville jeg sætte stor pris på det

mvh
quake

Fra : Kerim Ellentoft