Gasbeton elementer
Fra : Kasper

Dato : 14-02-07 21:42

Hej

Vores nye hus har gasbeton elementer indvendigt, nogle steder er der dog
revner mellem elementerne, igennem tappetet...

Hvordan reperarere man det inden man tapesere så det ikke sker igen ?

Kasper

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 15-02-07 07:41

Hej

Kasper wrote:
> Hvordan reperarere man det inden man tapesere så det ikke sker igen ?

Det kan man ikke. Elementerne vil altid arbejde lidt. I mit hus har man
forsøgt sig med gips uden held. Du kan fæstne elementerne så godt som
muligt, så de arbejder mindst, men helt undgå det kan du ikke.

--
Med venlig hilsen Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 15-02-07 16:28

Den Wed, 14 Feb 2007 21:42:19 +0100, "Kasper" <kasper@kasper.kasper>
skrev:

>Vores nye hus har gasbeton elementer indvendigt, nogle steder er der dog
>revner mellem elementerne, igennem tappetet...

Byggesjusk, ganske enkelt.

>Hvordan reperarere man det inden man tapesere så det ikke sker igen ?

Krads samlingerne ud og lim med gasbetonlim og slå fem
gasbetonbølgesøm i på hver side.

Dit lokale byggemarked kan nok hjælpe med lim og søm.
--
Jens OZ2JP www.oz2jp.dk
And here I go again.....

Fra : J. E.

Dato : 16-02-07 13:51

"Jens Petersen" <jp@c.dk> skrev i en meddelelse

> Byggesjusk, ganske enkelt.

> Krads samlingerne ud og lim med gasbetonlim og slå fem
> gasbetonbølgesøm i på hver side.

et generelt problem er også, at man ikke sørger for at elementerne
bliver
ordentligt fastgjort og stabiliseret i toppen. Er det i øvrigt
fuld-højde elementer,
da de ikke bliver brugt så meget længere.