Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gl. Nikon objektiver
Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 16-02-07 08:46

Passer objektiverne fra de gl. 35 mm SLR kameraer (F60, F70, F80 osv.)
uden problemer på et Nikon D50?

Hvad er omregningsfaktoren for brændvidden?

Mvh
Hornsved

Fra : Anders Houmark

Dato : 16-02-07 11:16

hornsved@post6.tele.dk wrote:
> [...]
> uden problemer på et Nikon D50?
>
> Hvad er omregningsfaktoren for brændvidden?

Ja det vil de gøre. Det skal være objektiver med F-fatning, hvilket F60 osv.
også bruger.

Omregningsfaktoren er 1,5.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Ole Pedersen

Dato : 16-02-07 11:39

<hornsved@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

De ældste nikonobjektiver, d.v.s fra før AI koblingen passer næppe til D50,
de passer i hvert fald ikke til mit D200 uden der skal files et hak af
objektivet.

mvh
Ole

Fra : Ole Pedersen

Dato : 16-02-07 11:45

> De ældste nikonobjektiver, d.v.s fra før AI koblingen passer næppe til
> D50, de passer i hvert fald ikke til mit D200 uden der skal files et hak
> [...]

Du kan finde en oversigt over hvad der kan lade sig gøre og specielt hvad
der ikke kan lade sig gøre her:
http://www.nikonians.org/nikon/slr-lens.html

mvh
Ole

Fra : hornsved@post6.tele.~

Dato : 16-02-07 13:28

Tusind tak til jer begge for et par hurtige og præcise svar.

Mvh
Hornsved