Toilettræning
Fra : Nielsen

Dato : 17-02-07 18:50

hejsa

Vi har på det seneste overvejet at træne vores katte (2) til at benytte
et rigtigt toilet, da det jo tilsyneladende lader til at dette er
muligt, og ville være en nem løsning istedet for den klassiske
kattebakke. Er der nogen der har nogen erfaringer med det, og evt ved om
der er færdige indsatser der kan anskaffes til toilettet til træningen.

mvh.
R. Nielsen

Fra : lh

Dato : 17-02-07 19:07

"Nielsen" <rudi.nielsenKATTE@BAKKEgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kattebakke. Er der nogen der har nogen erfaringer med det, og evt ved om
> der er færdige indsatser der kan anskaffes til toilettet til træningen.

De få katte der bruger toilettet, mon det ikke mest er en tilfældighed! Bare
alene det at den skal springe op for at besørge.... men nuvel, det er muligt
nogen har løsningen på hvordan i gør.
Katte vil jo helst skrabe og dække deres efterladenskaber til og dermed
besørge i grus, sand, jord eller lign. Disse instinkter kan de jo ikke
opfylde eller lokkes med på et toilet, med mindre i fylder grus i toilettet
"ss".

Mvh

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-02-07 19:41

Nielsen wrote:
> [...]
> klassiske kattebakke. Er der nogen der har nogen erfaringer med
> det, og evt ved om der er færdige indsatser der kan anskaffes til

Det kan sikkert godt lade sig gøre med en _smule_ tålmodighed.

Og her er så hvad den skal lære at gøre bagefter:

http://video.google.com/videoplay?docid=-6497257644936185526&q=cat+flushing+toilet&hl=en

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-02-07 10:13

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev bl.a:

> Og her er så hvad den skal lære at gøre bagefter:
>
> http://video.google.com/videoplay?docid=-6497257644936185526&q=cat+flushing+toilet&hl=en

Hæ hæ, den har jeg set før. Videoen viser jo tydeligt at katte godt kan
*tænke* lidt - med hensyn til årsag og virkning.

Mvh.

Karsten

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-02-07 21:20

I skal ikke regne med at alle katte kan lære at bruge toilettet og slet ikke
når de først trænes som voksne. Det er en langt mere kompliceret øvelse end
at lære katten at give pote, hente pinde eller forcere agility forhindringer
og nogle katte _kan_ ikke lære det - eller kan ikke trives med den løsning.

Kattes kattebakker er meget vigtige for dem og rutiner omkring besørgelse,
der bliver ændret - og så især når de bliver ændret til noget hvor de slet
ikke kan opfylde deres instinkter ved at grave - kan virkelig stresse dyret
og i sidste ende gøre dem permanent urenlige.

Den slags færdigheder er for en lille udvalgt skare der har talent for at
lære det - en slags gimmick om man vil. Og den egner sig bedst til at blive
indlært fra killingestadiet. Det er ikke en løsning man bare kan vælge på
linje med at skifte til et andet mærke kattegrus eller købe en anden type
kattebakke.

Jeg kender i øvrigt ikke til færdige indsatser i handlen - men man starter
med en foliebakke på gulvet ved siden at toilettet med en ring om som man
langsomt hæver indtil man til sidst flytter foliebakken op i toilettet.
Efter lang tid kan man begynde at fjerne foliebakken, så der er hul ned.

Katten skal stadig have en almindelig kattebakke tilgængelig i huset, så
bakken slipper man ikke for - og selvom man har en egnet kat som vil kunne
lære det, skal processen indlæres over meget, meget lang tid.

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Siri

Dato : 17-02-07 23:34

> [...]
> bakken slipper man ikke for - og selvom man har en egnet kat som vil kunne
> lære det, skal processen indlæres over meget, meget lang tid.

Jeps, jeg tilslutter mig. Jeg er vokset op med at have hund/hunde, og er
målløs over, hvor nemt, det er at have kat. Hvis jeg er hjemme, når Gia
har leveret 'kanonkugler', så kalder hun endda for at få dem vippet over
i toilettet - ren bakke, 'mor', og nu, tak!
Jeg har egentlig taget det som et gakket trick, grænsende til
dyrplageri, da jeg fandt dette link via et af de fede engelske dameblade
- de er absolut med på det nyeste!
http://www.karawynn.net/mishacat/toilet.html
Som Mishas slave skriver, så er det åbenbart ikke helt så weird - og hun
er gået meget, meget langsomt frem, og kun startet, fordi katten selv
gjorde.
Drop det - det er så herre-nemt med den bakke, og hvis det ikke er, så
trænger I måske til en anden slags bakke og/eller en anden slags grus.
Kig evt under fanebladet 'Produkter'.
Spørg gerne igen, hvis I er i tvivl - jeg leverer i alt fald gerne råd,
da jeg selv har haft uvurderlig gavn af gruppen (tak til dem, der hjalp,
da Gia flyttede ind med filtret mavse....)
Med venlig hilsen
Siri, og Gia perser (med antik-romerske toiletvaner....)
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tina

Dato : 18-02-07 04:12

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Drop det - det er så herre-nemt med den bakke, og hvis det ikke er, så
> trænger I måske til en anden slags bakke og/eller en anden slags grus.

Tja... Eller en helt anden slags dyr: Tøjdyr!

Synes man det er besværligt/irriterrende at holde en kattebakke ren/gå tur
med hunden/skifte smådyrenes bure, bør man ikke have dyr.

Tina

Fra : Kari Eiffert

Dato : 18-02-07 09:53

> [...]
> kattebakke. Er der nogen der har nogen erfaringer med det, og evt ved om
> der er færdige indsatser der kan anskaffes til toilettet til træningen.

Jamen god fornøjelse

http://www.citikitty.com/how_it_works.htm

http://www.karawynn.net/mishacat/toilet.html

Der er rigtigt mange der skriver om det rundt omkring på nettet Så igang
med google.

Mvh Kari