Er her nogen?
Fra : Siri

Dato : 17-02-07 17:35

Kære alle katte-venner
Her er så stille....
Hvor er alle folk henne?
Jeg har spurgt lidt i en anden tråd, og f eks fået svaret, at mange er
forsvundet p gr af tonen - der da ganske rigtigt kan blive sur til tider.
Der er jo masser af navne i profil-listen - mange af dem hører man
næsten aldrig fra mere...
Hvis tonen holder nogen borte, hvad gør vi så ved det?
Be'r skrapperterne om at tale pænt?
Det er da synd, hvis en god gruppe svinder ind til ingenting p gr af en
dårlig tone!
Kender du nogen, der før var med, men som har droppet gruppen, så hiv
dem ind igen - spørg dem, hvad der fik dem til at stå af?
Hvis det altså passer, at det er tonen?
OK, alt har sin tid, men det er da ikke tid for denne gruppes hensygnen,
vel?
Maler jeg fanden på væggen?
Jeg savner bare alle de gode svar og det leben, der har været mere af
her... De seneste forespørgsler om gode råd har fået få eller ingen
svar, og det er lidt surt.
Måske er folk bare på vinterferie til hobe - hvad ved jeg....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 17-02-07 18:52

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svar, og det er lidt surt.
> Måske er folk bare på vinterferie til hobe - hvad ved jeg....

Du har ret i mange af de "gamle" er væk og her ikke er som før, men jeg tror
det er som en anden siger (var det Kate) at de er gået til andre katteforum.
Jeg er også blevet anbefalet et andet sted, og der kan jeg da kende et par
gamle navne fra før.
Måske vi må erkende der kommer mere - og bedre (måske) forum. Det sted jeg
blev anbefalet der er i hvert fald en skrap politik om tonen og disiplin
ellers bliver man smidt ud. Så måske det "belært" af som det gik her. Det
kan være nogen kan lokkes til med tiden igen, eller nye kommer til. Men jeg
personligt kender da også nogen der har været inde og kigge her, men er gået
ud af det igen.
Noget af det samme sker i hundegruppen. Der har også været meget focus om
"nogen" som bruger steder til chat og ødelægger diverse tråde.

lh

Fra : Siri

Dato : 17-02-07 23:48

> [...]
> ud af det igen.
> Noget af det samme sker i hundegruppen. Der har også været meget focus om

Nu bliver jeg nysgerrig - hvor er det så?
Jeg har kigget mig om i et par fora, og nogle af dem havde absolut ikke
den justits, du beskriver, det lyder rigtig godt. Jeg genkender da som
sagt også nogle navne..... Hvor er det ærgerligt, men jeg forstår også,
at man må vælge, der er ikke tid til mere end 1-2 sites eller grupper.
Men diverse fora har ofte '100' underopdelinger, og det bliver
uoverskueligt for mig. Her er der 'bare' en række indlæg, lige til at gå
til, og det synes jeg er skønt.
Men dig har jeg da ikke set før her - måske har jeg bare ikke været her
længe nok - men det er skønt at høre 'nye' stemmer. Hep hep med selv en
nok så kort profil med kattefotos om muligt

Fra : lh

Dato : 18-02-07 06:54

> [...]
> længe nok - men det er skønt at høre 'nye' stemmer. Hep hep med selv en
> nok så kort profil med kattefotos om muligt

Jeg har ikke været her altid, men af og til og med lange perioder væk
herfra. For meget lang tid siden var jeg her "fast". Så du kan godt sige jeg
er "ny" her - igen!
Jeg tror det forum jeg fik anbefalet hed DeKatten, men jeg kan/kunne ikke
rigtig finde ud af siden syntes jeg så det er sjældent jeg er der. Men nu
har jeg luret lidt på denne siden igen.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-02-07 19:17

Siri wrote:
> [...]
> ingen svar, og det er lidt surt.
> Måske er folk bare på vinterferie til hobe - hvad ved jeg....

Hej kære Siri.

Jeg har været syg i 3 uger (Helvedesild), men er ved at komme lidt
ovenpå igen, så du skal ikke være ked af det mere, nu er der i hvert
fald mindst én af de gamle på banen. Det er nu ikke alene sygdom, der
er skyld i min "tavshed" men også til dels tonen i debatterne som du
før har nævnt.

Jeg er efterhånden så grundigt træt af trådene der omhandler
stridighederne om katte der får lov til at rende ude. Jeg synes ikke,
at jeg hverken har lyst eller tid til at deltage i de debatter
igen-igen. Selv om min lille Mini er en smule ude om dagen og jeg har
en kattegård hun for det meste opholder sig i, og selvom vi bor på
landet med marker på 3 sider af grunden, kunne det da aldrig falde mig
ind at blande mig i andres måde at holde kat på. De diskussioner kan
de jo passende tage med deres naboer. Jeg vil vædde på, at mange af
dem der skriver om _alle_ de katte der besørger i deres haver, aldrig
har set en kat i deres have, de skal bare brokke sig. Man bliver
*aldrig* enige i det spørgsmål.

Det der i samme forbindelse undrer mig er, at hvis en i gruppen
skriver at deres kat er meget syg og skal aflives, eller allerede er
borte af den ene eller anden grund, så er det altid de mest rabiate
kattemodstandere i gruppen der glimrer ved deres fravær. De har ikke
så meget empati, at de vil tillade sig selv at skrive et trøstende ord
til ejeren, også selvom katten er blevet aflivet grundet sygdom.
Tværtimod er jeg én gang blevet slået oven i hovedet med den
udtalelse, at det er direkte tåbeligt at sende et link til
"Regnbuebroen" til én har mistet sin kat.

Så er der også dem der synes, at små søde historier og billeder
åbenbart ikke hører hjemme i gruppen. Der må da for pokker være plads
til alle der har noget på hjerte, uanset hvad deres indlæg indeholder,
uden at der skal være brokkeri over det også. Hvis man er så stor
modstander af indlæg, der ikke lige indeholder det man selv ynder
mest, så kan man da let og elegant springe de indlæg over, hvor svært
kan det være ?

Jeg læser _altid_ med stor fornøjelse dine indlæg Siri. Du er så
dejligt livsbekræftende og glad for katte, at man bliver i godt humør
ved at læse hvad du skriver. Bliv endelig ved med det, ellers er der
da ikke noget ved at blive i gruppen, for så bliver her godt nok for
kedeligt at være.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 17-02-07 19:34

> [...]
> hvad du skriver. Bliv endelig ved med det, ellers er der da ikke noget ved
> at blive i gruppen, for så bliver her godt nok for kedeligt at være.

Jeg syntes da lige præcis det er dét der er så dejligt at der er eller har
været lidt af hvert. For mig er dette - eller burde da være det - et sted
hvor vi kan komme af med alle vores sorger, glæder, bekymringer. Lige så ked
af det man kan bliver over en sørgelig historie eller føle med en der står i
en trist situation, lige så glad kan man da blive over en sød og rørende
historie.
Der er da også enkelte indlæg jeg måske ikke gider følge så meget op eller
gider debatere i, men så springer jeg dem da bare over. Hvorfor gør andre
ikke sådan i stedet for at sige her bla måske er for meget pussenusseri og
sådan. Jeg hader også de tråde hvor "de" bliver ved med at skændes om det
samme, som du siger Tove, det er emner der er så vidt forskellige holdninger
til at man aldrig vil blive enige alligevel.
Her SKAL være plads til alle der har noget på hjertet om deres dyr.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-02-07 19:48

lh wrote:

> [...]
> emner der er så vidt forskellige holdninger til at man aldrig vil
> blive enige alligevel. Her SKAL være plads til alle der har noget på

NEMLI' lh , det er hermed slået fast

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 17-02-07 20:30

"lh" skrev

> [...]
> ikke sådan i stedet for at sige her bla måske er for meget pussenusseri og

Da jeg tidligere i en tråd, svarede Siri at jeg personligt syntes der er for
meget pussenusseri, var det som en forklaring på hvorfor jeg ikke viser mig
så meget i gruppen.
Da pussenusseriet ( egentlig et underligt ord er mere eller mindre
generel, har jeg netop erkendt at jeg ikke stortrives i gruppen. Derfor
deltager jeg ikke i det daglige skriveri, men kun når der er noget jeg må ud
med, eller hvis jeg har konkret viden på et område.

> Jeg hader også de tråde hvor "de" bliver ved med at skændes om det samme,
> som du siger Tove, det er emner der er så vidt forskellige holdninger til
> at man aldrig vil blive enige alligevel.

De indlæg kan du jo også vælge at springe over

> Her SKAL være plads til alle der har noget på hjertet om deres dyr.

Enig! Og også til dem der brokker eller har andre holdninger end flertallet.

- Winnie

Fra : Siri

Dato : 17-02-07 23:23

> [...]
>
> De indlæg kan du jo også vælge at springe over

> Enig! Og også til dem der brokker eller har andre holdninger end flertallet.

Jamen, herligt at høre altsammen - og tak for de varme ord
Vi er alle med til at forme gruppen, og jo, her er både pussenusse (æhm,
mit slangudtryk - find gerne et bedre...) og barske facts-facts-facts.
Jeg synes, at det er helt fair at skrige 'for MEGET', hvis man får pip
af alt det 'sukker-godt' (alternativ til DeKatten's udtryk Sød-Suppe!).
Det har jeg da selv gjort (selvom jeg da håber, at alle har glemt alt om
det ) På den anden side, så synes jeg også, at det ville være godt,
hvis der blev sagt mere fra overfor 'Stride-rik'erne'. Der findes en
række fede forkortelser fra de klassiske nyhedsgrupper (det er lykkedes
mig at finde bare lidt info om det....) bl a EOD! End of Debate! Måske
skulle vi rotte os sammen om at tage dem i brug, når balladen går
igang igen-igen-igen - sku' vi ikke!
Der kan være mange årsager til at man pauserer - selv har jeg lige fået
nyt job, der er fysisk krævende, og jeg tog for ivrigt fat, så nu er der
dømt lændehold... Vi er et par krykhusarer, hva' Tove - godt at høre, at
det går bedre efter den grimme omgang!
Tør viden er godt (bare du spytter ud med den, Winnie - og andre
'hardcore' folk), og 'Sukker-Godt' har også sin plads. Skam få den,
der ikke har hjerte for andres sorg og vrænger af Regnbuebroen! Verden
har brug for små prinser og deres får, og små blå heste (yes, her kom et
par litterære hentydninger fra læse-hesten her).
Vi har gavn af alle slagse - undtagen slagsbrødrene! De skal ikke ha'
lov at ødelægge det her - la' os gi' dem tørt på fremover, hva' piger!
Nu får jeg ikke lov mere - Gia ligefrem hyler på sit nye legetøj, en
gyseligt pink fjerkost, der vækker total jagtlykke!
Og det var mig, der burde sove på mit grønne øre nu
Længe leve en god gruppe - og alle vores dejlige katte
Med venlig hilsen
Siri z
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Trine Lund

Dato : 18-02-07 21:06

> [...]
> svar, og det er lidt surt.
> Måske er folk bare på vinterferie til hobe - hvad ved jeg....

Hej Siri og alle jer andre.
Jeg er personligt en af de mere "stille" deltagere her i gruppen. Har kun
skrevet nogle få gange, men læser dagligt de nyheder, der har min interesse.
For som I andre også giver udtryk for så er der visse emner der ligesom er
blevet tæsket nok igennem...
Men jeg springer let hen over de tråde der bliver for utålelige i
argumentationen og nyder så alle de andre.
Så jeg håber sandelig ikke gruppen sygner hen, for jeg suger da til mig af
alle de gode råd.
Har pt. ikke selv kat, da vi måtte aflive vores tilløber i efteråret pga.
sygdom - men vi skal ha' os et par killinger omkring forsommer - så der igen
kommer lidt liv i huset - og hvem ved, så kan det jo også være jeg får
brug for lidt gode råd igen...
Mange hilsner,
Trine