Øv - er træt af slaven for tiden
Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 11:24

I mandags tog slaven og kom mig ind i den der blå plastickasse, som betyder
at nu skal vi ud og køre. Jeg håbede lidt på at jeg skulle ned til Izabella
på det der fine kattehotel nede i Søften, men nej, vi skulle ind til Dr
Dyr - miaaaav og hvæææs

Da vi kom derind fik jeg lov til at komme ud af kassen og gå rundt og se mig
omkring i venteværelset, med snor på.. De andre slaver derinde sagde at jeg
var så dygtig til at gå i snor *spinder af fryd* - og jeg har endda kun gået
i snor en gang før...
Men da vi så kom ind til den der dyrlæge så skulle han jo mærke mig alle
steder, og det synes jeg ikke var særlig sjovt, for jeg var rigtig bange.
Jeg prøvede at rulle mig helt sammen, men det hjalp altså ikke, men dr dyr
sagde da at han vidste godt at han var dum... Så lidt fornuftig var han
altså..

Men så skulle jeg vejes, og ligesom min slave, så afskyr jeg vægte, det er
noget værre djævelskab. Nå, men til sidst blev jeg da siddende så de kunne
se det der tal, og der stod 6,0, sidste år stod der 5,1.
Slaven og dr dyr blev hurtigt enige om at det var for meget, så nu skal jeg
på skrump *hmpfr*
Det bedste ville være hvis jeg fik noget bestemt mad inde fra dyrlægen
(slaven tlføjer: Royal Canin - Obesity), men hvis jeg skal have det må jeg
slet ikke få andet, ikek engang en lille bitte godbid;-(
Det synes min slave vidst heller ikke rigtig om, men hun siger at hun køber
en pose af det der mad alligevel, og så får jeg halvt af det og halvt af det
light fra Hills som jeg plejer at få. Og så siger slaven at hun nok skal
måle meget præcist af. Og det skal jeg love for at hun gør, der er jo næsten
ikke mad i skålen mere... Men hun hælder da op i skålen to gange om dagen,
og vi leger fangeleg med mit god Oral-care-tørfoder, de er nemlig gode
store, og glider så godt på trægulvene her i huset.

Hov, der er forresten også sket noget positivt, slaven har fået en ny, og
større, seng, så nu kan jeg rigtig fylde. Lige meget hvor meget jeg strækker
mig, og hvordan jeg vender, vil der helt sikkert altid være plads til mig

Nå, jeg må hellere bilde slaven ind at jeg går ud og prøver at få noget
motion. Men i virkeligheden går jeg jo ind til naboen og smager på deres
tørfoder (husk - sig det ikke til min slave - hun skal ikke kende mine små
lagre uden omkring )

Mange hilsener fra Buster

(Slaven smider lige en hilsen ind også, nu er det jo slaven der har taget
imod diktat til denne post)

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 17-02-07 11:58

<klip> kattens til historie </klip>

*hehe det er da dejligt forfriskende at høre historien fra kattens side.
Tak for en dejlig og underholdende beretning fra det virkelige liv :)

Hilsen til såvel kat som slave, og jeg siger naturligvis ikke ét ord om
nabo-besøgene :o

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Siri

Dato : 17-02-07 12:56

> [...]
> var så dygtig til at gå i snor *spinder af fryd* - og jeg har endda kun

Hej Buster Potedask og snak fra Gia: Den snor er slet ikke dum, vel?
Man kommer ud og snuser til så meget spændende i den, og med ud til
endnu flere tilbedende ligesom slaven

> noget værre djævelskab.

--- Det kan vi kun være enige om! Vægte og dumme tøjdesignere har fanden
skabt! Det synes min slave også.

> [...]
> se det der tal, og der stod 6,0, sidste år stod der 5,1.
> Slaven og dr dyr blev hurtigt enige om at det var for meget, så nu skal jeg

--- Surt show!

> Det bedste ville være hvis jeg fik noget bestemt mad inde fra dyrlægen
> (slaven tlføjer: Royal Canin - Obesity), men hvis jeg skal have det må jeg
> slet ikke få andet, ikek engang en lille bitte godbid;-(

--- Hils slaven og sig, at det ikke går med tomme skåle, så æder man
bare mere, når man får chancen (f eks hos naboen.....) - men der er
meget forskelligt godt lettere foder, jeg elsker f eks Fit32, som ikke
er nær så fedt som persermad (som jeg tog 1/2 kg på af...)
Godbidder, hm, siger mig ikke noget, men rejer er da ikke fede?
Den gode side af det er, at nu er din slave bare nødt til at vifte med
legetøjet, tit og ofte, så du får rørt dig og leget en masse! Ha!

> [...]
strækker
> mig, og hvordan jeg vender, vil der helt sikkert altid være plads til mig

---- Slet ikke dumt, hva' - jeg indtager også slavens store seng, så
snart hun ikke bruger den. Hun plejer at tage min plads, midt i sengen,
hvad er meningen! Slaver er ikke, hvad de har været - siden dengang i
Ægypten, hvor vi retteligt var guder.

Kejserindelige hilsner fra Gia

> (Slaven smider lige en hilsen ind også, nu er det jo slaven der har taget
> imod diktat til denne post)

Skrive-slaven her hilser også og takker for beretningen
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 13:42

Siri wrote:

> Hej Buster Potedask og snak fra Gia: Den snor er slet ikke dum,
> vel? Man kommer ud og snuser til så meget spændende i den, og med ud
> til endnu flere tilbedende ligesom slaven

Hej Gia (og Slave-Siri)

> [...]
> Den gode side af det er, at nu er din slave bare nødt til at vifte med
> legetøjet, tit og ofte, så du får rørt dig og leget en masse! Ha!

Normalt får jeg Light-kost og har også fået Fit32, som smagte fint nok. Men
dyrlægen sgade at selv lightkosten var for meget til mig
Men jeg får dog stadig den light-mad, slaven måler det bare mere præcist af
nu...
Min skål er sjældent helt tom, og hun har da heller ikke fjernet mine
foderbolde
Og skulel skålen blive helt tom komemr hun da også lidt i den, men ikke så
meget som før besøget hod Dr Dyr..
Hun har købt en masse legetøj til mig, men det synes jeg altså ikke er så
sjovt at lege med, jeg vil meget hellere ud i haven, og spise græs, fange
blade, holde øje med fugle og mus, og sådan. Min ynglingsbeskæftigelse er
som regel at være ude på stien lige foran vores have, og så skælde alle de
to-benede ud som går forbi uden at hilse på mig.. Om sommeren, hvor jeg er
ude meget mere end nu hvor det er så koldt, så kan jeg få rigtig mange timer
tila t gå med at passe pås tien og sørge for at alle før hilst på mig,
kvarterets skønhed

> [...]
>
> Kejserindelige hilsner fra Gia

Mange hilsener fra Buster

> Skrive-slaven her hilser også og takker for beretningen

Hej Siri

Ja, det er rart med skønne beretninger herinde o alle vores skønheder

Mange weekendhilsener fra Louise

Fra : Siri

Dato : 17-02-07 15:12

> Louise skrev:
>
> Hej Gia (og Slave-Siri)

--- 'Slave-Siri' - harh - den var god.... Godt hittet på

Men
> dyrlægen sgade at selv lightkosten var for meget til mig

-- Hmm - på RCs hjemmeside kan man finde varedeklarationer på alle
slagse, det har jeg selv haft gavn af at læse - måske kan du bruge det
til noget - se her
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=171015120&lang=da
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=171015122&lang=da
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=171015121&lang=da
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=171015128&lang=da
Det er jo nok især kalorietallene nederst i tabellerne, der p t er
interessante
http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=82015098&lang=da

> [...]
> foderbolde
> Og skulel skålen blive helt tom komemr hun da også lidt i den, men ikke så

--- Fint nok Jeg skal heller ikke blande mig, det er bare, hvad jeg
har læst, og så, hvad jeg kender fra mig selv: Lader man være med at
spise, så bliver man bare glubende sulten, og spiser meget mere - måske
endda det forkerte - og i mellemtiden har kroppen sænket forbrændingen p
gr af stress/mangeltilstand, og så er man ligevidt. Det virker bedre for
mig at guffe rigeligt af det magre og proteinrige... Inden vi går helt
off topic, så var det vist her, jeg burde indsætte linket til testen
'Which Cat Are You?'....

> Hun har købt en masse legetøj til mig, men det synes jeg altså ikke er så
> sjovt at lege med,

--- Gia mener også, at det meste kattelegetøj er uinteressant, men alt,
der ligner mus og fugl lader sig jagte! Senest en gyseligt pink tot fjer
a la gammeldags fjer-støvekost i miniformat: Hun er helt amok over den -
kosteligt syn!

> [...]
timer
> tila t gå med at passe pås tien og sørge for at alle før hilst på mig,
--- Heldige Buster, der har en have..... Nå, altan går også an, mener
Gia, bare den er stor og beplantet Det sørger slaven for - inkl
hjemmedyrket kattegræs
Også go' week-end til jer

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 15:35

> [...]
> http://www.royalcanin.dk/default.aspx?pageID=171015128&lang=da
> Det er jo nok især kalorietallene nederst i tabellerne, der p t er

Jeg har nu været inde - igen-igen - og studere RC's hjemmeside, og har sendt
en mail til dem og spurgt hvad de anbefaler, og om det er muligt at få
tilsendt prøver.
Kan huske at du vist nok fik tilsendt prøver og en god rådgivning da du
skrev til RC.
Nu er jeg spændt på om jeg er så heldig at få tilsendt prøver fra dem...

Mange hilsener fra Louise

NB: Skulle hilse fra Buster og sige at den der nye seng er skøøøn at ligge
på, lige nu er den indtaget. Og selvfølgelig sådan at han stadig kan holde
øje med mig inde i stuen, mens jeg sidder her ved PCen..

Fra : Miss Sophie

Dato : 17-02-07 16:16

"Louise" skrev ...
> [...]
>på det der fine kattehotel nede i Søften, men nej, vi skulle ind til Dr

Kender det godt. Den kasse mine slaver bruger til mig er brun. Jeg vil gerne
med, for som regel går turen et hyggeligt sted hen, men det er godt nok
træls når bilen stopper hos dyrlægen.

> [...]
> sagde da at han vidste godt at han var dum... Så lidt fornuftig var han

Ja sådan gør den dyrlæge hvor jeg bliver tvunget hen også. Egentlig en flink
dame, men jeg gider stadig ikke blive pillet ved alle mulige steder, og slet
ikke hvis jeg skal stikkes. Men det hjælper ikke at sprælle. Men man kan da
altid efterlade en masse hår, så de har noget at rydde op på bagefter, hah.

> [...]
> se det der tal, og der stod 6,0, sidste år stod der 5,1.
> Slaven og dr dyr blev hurtigt enige om at det var for meget, så nu skal

Jeg er også kommet på skrump. Øv.
Jeg synes ikke selv jeg vejer ret meget. Jeg kan i hvert fald sagtens løbe
stærkt og hoppe højt.

> Det bedste ville være hvis jeg fik noget bestemt mad inde fra dyrlægen
> (slaven tlføjer: Royal Canin - Obesity), men hvis jeg skal have det må jeg
> slet ikke få andet, ikek engang en lille bitte godbid;-(

Jeg får noget fra en kæmpe pose, men det smager vældigt godt.
(Det er Obesity Management DP42. Redaktionen.)
En gang imellem får jeg også en godbid f.eks. lidt torskerogn.
(Hvis hun skal have en pille. red.)

> Og så siger slaven at hun nok skal måle meget præcist af. Og det skal jeg
> love for at hun gør, der er jo næsten ikke mad i skålen mere...
Ja det gør mine slaver også. Jeg har set den kæmpe pose inde i skabet, men
jeg kan ikke selv få skabet op. Og så bliver det hældt op i først den ene
plastikbøtte, og derfra i en lille bøtte hver morgen. Jeg beder dem pænt om
(mega miav. red.) bare at give mig det hele, men det hjælper ikke.

> [...]
> større, seng, så nu kan jeg rigtig fylde. Lige meget hvor meget jeg
> strækker mig, og hvordan jeg vender, vil der helt sikkert altid være plads

Du kan da bare gøre ligesom mig. Hvis ikke der er plads, så lægger jeg mig
bare ovenpå. Det går fint.

> [...]
> tørfoder (husk - sig det ikke til min slave - hun skal ikke kende mine små

Øv jeg må ikke komme ud. Men det er et stort nok hus til at man kan gemme
sig, og jeg fanger faktisk ofte en mus. Mest om vinteren ude på altanen.
Engang kunne jeg hoppe ned fra altanen, men så satte slaverne et net op. Mus
er heldigvis dumme, de kommer op på altanen til mig. Snup.

Og det må jeg gerne siger slaverne.

> Mange hilsener fra Buster

Hilsen fra Miss Sophie.
Nogle gange kalder de mig Mis Sofie, eller putte eller krudtugle eller
snorkemis eller ... men jeg hedder altså Miss Sophie.

Slaven som jeg fik til at skrive hedder Niels.