Kradser i gulvet??
Fra : Sniffers far og mor

Dato : 16-02-07 17:14

Hej alle katte-elskere.

Vi har en hunkat på 1 år som er en blanding af en perser og en ragdoll.
Ofte når hun får serveret en ny skål mad, hvad enten det er tørfoder eller
vådkost, så stiller hun sig til at lave "kradse/grave"-bevægelser i gulvet,
efter at have spist lidt.

Nærmest som om hun vil dække maden til.

Er der andre der har oplevet det samme, eller nogen af jer der måske har et
bud på, hvorfor hun gør det??

Mange hilsner
Sniffers far & mor

Fra : Winnie Schildknecht

Dato : 16-02-07 17:40

"Sniffers far og mor"

> [...]
>
> Nærmest som om hun vil dække maden til.
>
> Er der andre der har oplevet det samme, eller nogen af jer der måske har

Hun gemmer såmænd bare resterne af sin mad. Det kunne jo være der kom et
andet dyr forbi og snuppede det sidste

Det er en helt normal adfærd hos katten. Læs eventuelt lidt i en bog om
kattes adfærd - der er meget at lære

- Winnie

Fra : Andreas Jensen

Dato : 17-02-07 11:53

"Sniffers far og mor" <15468@pc.dk(fjern15)> skrev i en meddelelse

> Er der andre der har oplevet det samme, eller nogen af jer der måske har
> et bud på, hvorfor hun gør det??

En af mine ragdolls har altid haft den vane, at før hun kan drikke af vandet
skal hun på samme måde stå og "grave det frem". Men det er altså kun før.
Den forklaring jeg har hørt, er at katte oprindeligt er ørkendyr og der
måtte grave sig frem til vand.

Andreas

Fra : Gainsbourg

Dato : 17-02-07 21:04

Det er urinstinktet der slår igennem og din kat ved nok ikke hvorfor den gør
det. Kattens instinkt siger den, at rester fra et måltid skal graves ned så
andre dyr ikke snupper det.

Med venlig hilsen
Gainsbourg