Metacam mod reuma.
Fra : Peter

Dato : 15-02-07 10:18

Hej,
min, meget gamle hunkat, har fået reuma.
Et forsøg med Metacam gav bagslag, med opkast og diarre. Ikke godt for
en gammel kat der nærmer sig de 20 år.
Er der nogen af jer der har erfaring med andre produkter der kan hjælpe?
Det behøver ikke være alm. medicin - gode husråd er også velkommene.
Bivirkninger må ikke kunne forekomme. Jeg betvivler at hun overlever et
lign. anfald af opkast og diaree...
Ideen med at hun bare skal blive liggende på et lammeskind er god - det
gør hun allerede, men den ene dag hvor Metacam havde en god effekt, var
hun meget glad for at kunne trille rundt i hele huset og udenfor.
Jeg ville gerne give hende den mulighed hvis der er en måde af gøre det på.

Peter

Fra : Denise

Dato : 15-02-07 17:52

Peter wrote:
> [...]
> effekt, var hun meget glad for at kunne trille rundt i hele huset og
> udenfor. Jeg ville gerne give hende den mulighed hvis der er en måde af

Hej
Jeg bruger Synoquin kapsler til vores gamle Molly der fik konstateret gigt
og haltede i 2001 tror jeg det var. Hun har siden fået 1 hver dag og halter
ikke mere og har ikke ondt. Du kan læse om dem her http://www.synoquin.com/

--
Hilsen Denise

Fra : Peter

Dato : 16-02-07 15:28

Denise wrote:

> [...]
> og haltede i 2001 tror jeg det var. Hun har siden fået 1 hver dag og halter

Hej Denise,
efter en snak med dyrelægen, vil vi godt prøve. Hvor køber du det? På
hjemmesiden er nærmeste forhandler i Norge...?

Mvh
Peter

Fra : Denise

Dato : 16-02-07 19:37

Peter wrote:

> [...]
> efter en snak med dyrelægen, vil vi godt prøve. Hvor køber du det? På
> hjemmesiden er nærmeste forhandler i Norge...?

Hej
Jeg køber det hos www.vetmedic.com
Her er et direkte link til siden med det. Det er jo lidt dyrt i forhold til
hvad det kostede i Danmark, men alt for missen
http://www.vet-medic.com/product_info.aspx?pCode=SYNO1

--
Hilsen Denise

Fra : Peter

Dato : 16-02-07 20:01

Denise wrote:

> [...]
> Her er et direkte link til siden med det. Det er jo lidt dyrt i forhold til
> hvad det kostede i Danmark, men alt for missen

Tak for hjælpen
Peter

Fra : Denise

Dato : 16-02-07 20:26

Peter wrote:

> Tak for hjælpen
> Peter

Velbekomme og held og lykke med missen.
Det kan forresten godt være der er en højere dosis fra start af, det kan jeg
ikke huske. Det er store kapsler, men hvis du holder dem under den varme
hane et øjeblik, så bliver de helt glatte og så ind i munden/halsen på
missen, så glider de nemt ned pga de er glatte.
Husk mad og vand bagefter og også gerne lidt før.

Jeg gør sådan, at jeg giver Molly mad, og mens hun spiser henter jeg pillen,
gør den våd og putter den i munden på hende, og så spiser hun videre. Hvis
hun stopper henter jeg altid en godbid eller lignende, så jeg er sikker på
hun får noget efter pillen, så den er gledet helt ned.
Nu har hun vænnet sig til pillen hver morgen, i starten brokkede hun sig
lidt, men nu har hun jo fået den i mange år, så det er bare en del af vores
morgenrutine

--
Hilsen Denise

Fra : Siri

Dato : 17-02-07 13:29

> [...]
> lidt, men nu har hun jo fået den i mange år, så det er bare en del af vores

Godt med lidt pille-tips! Dejligt at høre, at det går let, for det siges
ellers at være lidt af et mareridt at sku gi sin kat en pille..... Gruer
lidt for det selv - det har heldigvis ikke været nødvendigt endnu
(7-9-13!)!
Håber, at det fortsat vil hjælpe begge gamle misser, så de har et godt
senior-liv
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar