|
| forpulede parkeringsuheld ( lidt lang) sva~ Fra : chris |
Dato : 17-02-07 21:13 |
|
flere af jer har sikkert kommet ud til jeres bil der er blevet skadet på en
p-plads uden at der er efterladt en seddel MEN nu har jeg sgu oplevet det
hvor jeg SELV sad i bilen da det skete!.
Idag holdt en kvinde bil (pug 407, er åbenbart mandens Post Danmark firma
bil) foran min bil ( ford focus) på føtex parkeringsplads i Hillerød, mens
min kæreste og jeg sad i den. pludselig mærker vi et bump i hele bilen og
ser at hun har kørt ind i fronten på vores bil. jeg stiger ud konstaterer at
hendes front har trykket vores front kofanger, hun kæmper for at få sat
bilen i bak gear, bakker 30 cm og stiger ud for at spørge mig " Hvorfor står
du og glor sådan? jeg har jo ikke ramt din bil?. Hvortil jeg jeg beder hende
kommme frem foran sin bil og se hvor hendes bil de 25 - 30 cm lange lette
skrabe mærke på min kofanger. Jeg beder hende om hendes adresse hvortil hun
ringer febrilsk til sin mand snakker med ham, og kommer over til mig og
siger " jeg ramte dig jo slet ikke, se på fronten ( der er beskidt ) af min
bil jeg har jo ikke ramt din bil". Jeg tager min mobil frem filmer med video
fronten af hendes bil, af min bil, hvor de holder, og de synlige skrammer på
mit frontparti, samt et matchende mærke på hendes front. Hvorpå jeg lader
hende forstå, at hun ikke kommer nogen steder uden at jeg har hendes adresse
navn og tlf nummer. Det får jeg så, og får navnet på hendes mand ( det er jo
hans post danmark firma bil hun kører i).
Mit spørgsmål er: synes NG at det er ok at jeg kører til ford imorgen for at
høre om de ca 25 - 30cm lange 1 cm brede skrammer kan pudses væk, eller skal
jeg bare selv prøve at pudse dem væk ?? tænkte på at få det tjekket bare for
at sikre mig at der ikke er sket yderligere underliggende skade.
synes i det hele taget at hendes opførsel var underlig, jeg spurgte hende
høfligt og ville sådan set bare vise hende de ridse mærker på min bil så vi
kunne blive enige om de få synlige skader.
Hun ville heller ikke give mig sin mands police nummer, kan jeg nu her er
par timere senere overhovedet få ordnet de ridser på hendes forsikrings når
jeg ikke kunne få bilens pilice nummer??
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-02-07 21:35 |
|
chris skriver:
>
> Hun ville heller ikke give mig sin mands police nummer, kan jeg nu her er
> par timere senere overhovedet få ordnet de ridser på hendes forsikrings når
> jeg ikke kunne få bilens pilice nummer??
Som hun har opført sig er der kun 1 ting at gøre: Meld det til din
forsikring.
Du skal ikke røre en finger, når sådan en "gås" gør som hun gør. Du har
vel hendes nummerplade på video ?
Alternativt skal du have det politianmeldt som en flugtbillist (men
spørg lige forsikringen om det).
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
blue (18-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 18-02-07 00:59 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D766E0.88090F98@du.kan.finde.den:
> Alternativt skal du have det politianmeldt som en flugtbillist
Det har da intet med en flugtbilist at gøre og er slet ikke noget for
politiet...
| |
Per (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 17-02-07 21:38 |
|
chris wrote:
> flere af jer har sikkert kommet ud til jeres bil der er blevet skadet
> på en p-plads uden at der er efterladt en seddel MEN nu har jeg sgu
> oplevet det hvor jeg SELV sad i bilen da det skete!.
> Idag holdt en kvinde bil (pug 407, er åbenbart mandens Post Danmark
> firma bil) foran min bil ( ford focus) på føtex parkeringsplads i
> Hillerød, mens min kæreste og jeg sad i den. pludselig mærker vi et
> bump i hele bilen og ser at hun har kørt ind i fronten på vores bil.
> jeg stiger ud konstaterer at hendes front har trykket vores front
> kofanger, hun kæmper for at få sat bilen i bak gear, bakker 30 cm og
> stiger ud for at spørge mig " Hvorfor står du og glor sådan? jeg har
> jo ikke ramt din bil?. Hvortil jeg jeg beder hende kommme frem foran
> sin bil og se hvor hendes bil de 25 - 30 cm lange lette skrabe mærke
> på min kofanger. Jeg beder hende om hendes adresse hvortil hun ringer
> febrilsk til sin mand snakker med ham, og kommer over til mig og
> siger " jeg ramte dig jo slet ikke, se på fronten ( der er beskidt )
> af min bil jeg har jo ikke ramt din bil". Jeg tager min mobil frem
> filmer med video fronten af hendes bil, af min bil, hvor de holder,
> og de synlige skrammer på mit frontparti, samt et matchende mærke på
> hendes front. Hvorpå jeg lader hende forstå, at hun ikke kommer nogen
> steder uden at jeg har hendes adresse navn og tlf nummer. Det får jeg
> så, og får navnet på hendes mand ( det er jo hans post danmark firma
> bil hun kører i). Mit spørgsmål er: synes NG at det er ok at jeg kører
> til ford imorgen
> for at høre om de ca 25 - 30cm lange 1 cm brede skrammer kan pudses
> væk, eller skal jeg bare selv prøve at pudse dem væk ?? tænkte på at
> få det tjekket bare for at sikre mig at der ikke er sket yderligere
> underliggende skade. synes i det hele taget at hendes opførsel var
> underlig, jeg spurgte
> hende høfligt og ville sådan set bare vise hende de ridse mærker på
> min bil så vi kunne blive enige om de få synlige skader.
> Hun ville heller ikke give mig sin mands police nummer, kan jeg nu
> her er par timere senere overhovedet få ordnet de ridser på hendes
> forsikrings når jeg ikke kunne få bilens pilice nummer??
Hun har pligt til at oplyse sit navn, adresse - ellers kan det være
strafbart efter færdselslovens § 9
Se her:
§ 9. Trafikant, der med eller uden egen skyld bliver indblandet i et
færdselsuheld, skal straks standse og i muligt omfang yde hjælp til
tilskadekomne. Den pågældende skal endvidere til sikring af færdslen deltage
i de foranstaltninger, som uheldet giver anledning til. Hvis en anden, der
er indblandet i uheldet, anmoder herom, skal vedkommende opgive navn og
bopæl. Tilsvarende oplysninger skal efter anmodning gives den, på hvis
ejendom eller ting, der er sket skade.
Så hun har således ikke pligt til at oplyse policenummer - det er altid godt
at få navnet på forsikringsselskabet og så iøvrigt skrive reg. nr. ned - så
kan det ikke gå helt galt. Godt at du tog billeder som bevis. Har man kun
navn og adresse på modparten - kan man stort set altid få oplyst
forsikringsselskabet på modparten af Politiet.
Jeg synes du skal kontakte dit eget forsikringsselskab og så vil de sørge
resten i din sag.
Gå endelig til Ford og få lavet din bil - du har vist en god sag.
/Per
| |
chris (17-02-2007)
| Kommentar Fra : chris |
Dato : 17-02-07 22:20 |
|
Hejsa begge to
ja det første jeg gjorde var, at filme hele skidtet også
reg. nr.
så i mener ikke at jeg behøver at have hendes ( mands) police nummer??
ja jeg tager sgu til ford, havde det egentlig sådan at skaderne synes små,
men hvis nu et eller andet er brækket ville det være surt for mig.
Chris
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:45d767a7$0$208$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> chris wrote:
>> flere af jer har sikkert kommet ud til jeres bil der er blevet skadet
>> på en p-plads uden at der er efterladt en seddel MEN nu har jeg sgu
>> oplevet det hvor jeg SELV sad i bilen da det skete!.
>> Idag holdt en kvinde bil (pug 407, er åbenbart mandens Post Danmark
>> firma bil) foran min bil ( ford focus) på føtex parkeringsplads i
>> Hillerød, mens min kæreste og jeg sad i den. pludselig mærker vi et
>> bump i hele bilen og ser at hun har kørt ind i fronten på vores bil.
>> jeg stiger ud konstaterer at hendes front har trykket vores front
>> kofanger, hun kæmper for at få sat bilen i bak gear, bakker 30 cm og
>> stiger ud for at spørge mig " Hvorfor står du og glor sådan? jeg har
>> jo ikke ramt din bil?. Hvortil jeg jeg beder hende kommme frem foran
>> sin bil og se hvor hendes bil de 25 - 30 cm lange lette skrabe mærke
>> på min kofanger. Jeg beder hende om hendes adresse hvortil hun ringer
>> febrilsk til sin mand snakker med ham, og kommer over til mig og
>> siger " jeg ramte dig jo slet ikke, se på fronten ( der er beskidt )
>> af min bil jeg har jo ikke ramt din bil". Jeg tager min mobil frem
>> filmer med video fronten af hendes bil, af min bil, hvor de holder,
>> og de synlige skrammer på mit frontparti, samt et matchende mærke på
>> hendes front. Hvorpå jeg lader hende forstå, at hun ikke kommer nogen
>> steder uden at jeg har hendes adresse navn og tlf nummer. Det får jeg
>> så, og får navnet på hendes mand ( det er jo hans post danmark firma
>> bil hun kører i). Mit spørgsmål er: synes NG at det er ok at jeg kører
>> til ford imorgen
>> for at høre om de ca 25 - 30cm lange 1 cm brede skrammer kan pudses
>> væk, eller skal jeg bare selv prøve at pudse dem væk ?? tænkte på at
>> få det tjekket bare for at sikre mig at der ikke er sket yderligere
>> underliggende skade. synes i det hele taget at hendes opførsel var
>> underlig, jeg spurgte
>> hende høfligt og ville sådan set bare vise hende de ridse mærker på
>> min bil så vi kunne blive enige om de få synlige skader.
>> Hun ville heller ikke give mig sin mands police nummer, kan jeg nu
>> her er par timere senere overhovedet få ordnet de ridser på hendes
>> forsikrings når jeg ikke kunne få bilens pilice nummer??
>
>
> Hun har pligt til at oplyse sit navn, adresse - ellers kan det være
> strafbart efter færdselslovens § 9
>
> Se her:
> § 9. Trafikant, der med eller uden egen skyld bliver indblandet i et
> færdselsuheld, skal straks standse og i muligt omfang yde hjælp til
> tilskadekomne. Den pågældende skal endvidere til sikring af færdslen
> deltage i de foranstaltninger, som uheldet giver anledning til. Hvis en
> anden, der er indblandet i uheldet, anmoder herom, skal vedkommende opgive
> navn og bopæl. Tilsvarende oplysninger skal efter anmodning gives den, på
> hvis ejendom eller ting, der er sket skade.
>
> Så hun har således ikke pligt til at oplyse policenummer - det er altid
> godt at få navnet på forsikringsselskabet og så iøvrigt skrive reg. nr.
> ned - så kan det ikke gå helt galt. Godt at du tog billeder som bevis. Har
> man kun navn og adresse på modparten - kan man stort set altid få oplyst
> forsikringsselskabet på modparten af Politiet.
>
> Jeg synes du skal kontakte dit eget forsikringsselskab og så vil de sørge
> resten i din sag.
>
> Gå endelig til Ford og få lavet din bil - du har vist en god sag.
>
> /Per
>
>
>
| |
Niels Pein (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Niels Pein |
Dato : 17-02-07 22:47 |
|
"chris" skrev ...
> Hejsa begge to
> ja det første jeg gjorde var, at filme hele skidtet også
> reg. nr.
> så i mener ikke at jeg behøver at have hendes ( mands) police nummer??
> ja jeg tager sgu til ford, havde det egentlig sådan at skaderne synes små,
> men hvis nu et eller andet er brækket ville det være surt for mig.
Nogle kofangere kan lige trykkes ind og "poppe" ud igen, så det ikke
umiddelbart ligner noget, men en masse er bøjet indenunder.
Har prøvet det i en Mitsubishi Colt hvor jeg blev påkørt let bagfra, da jeg
var ved at køre ud fra en sidevej (men knapt så hurtigt som ham bagved
troede).
Det så stort set bare ud som om nummerpladen var blevet bulet, og han tilbød
mig en 500 lap på stedet. Jeg sagde at jeg ville have 5000 hvis det ikke
skulle køre over forsikringen. Det synes han selvfølgelig var helt
vanvittigt, men prisen blev altså 9.500. Ups.
Han skulle vist have taget imod mit generøse tilbud.
--
Hilsen Niels
Chevrolet Nubira 1.8 CDX
| |
Klaus D. Mikkelsen (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 17-02-07 23:01 |
|
chris skriver:
>
> ja det første jeg gjorde var, at filme hele skidtet også
> reg. nr.
Godt
> så i mener ikke at jeg behøver at have hendes ( mands) police nummer??
Nej.
> ja jeg tager sgu til ford, havde det egentlig sådan at skaderne synes små,
> men hvis nu et eller andet er brækket ville det være surt for mig.
Start med at snakke med dit forsikringsselskab.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
lindenskov (17-02-2007)
| Kommentar Fra : lindenskov |
Dato : 17-02-07 23:41 |
|
"chris" <seer@jee.dk> wrote in message
news:45d77173$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa begge to
> ja det første jeg gjorde var, at filme hele skidtet også
> reg. nr.
> så i mener ikke at jeg behøver at have hendes ( mands) police nummer??
> ja jeg tager sgu til ford, havde det egentlig sådan at skaderne synes små,
> men hvis nu et eller andet er brækket ville det være surt for mig.
> Chris
>
Altså...jeg kan ikke mit police-nummer i hovedet. Kan du?
| |
Sætterniissen (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Sætterniissen |
Dato : 18-02-07 21:06 |
|
"chris" <seer@jee.dk> skrev i en meddelelse
news:45d77173$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa begge to
> ja det første jeg gjorde var, at filme hele skidtet også
> reg. nr.
> så i mener ikke at jeg behøver at have hendes ( mands) police nummer??
> ja jeg tager sgu til ford, havde det egentlig sådan at skaderne synes små,
> men hvis nu et eller andet er brækket ville det være surt for mig.
> Chris
>
Nej hvad skal du med policenummer, hvis du kan identificere bilen/føreren.
Det er vist de færreste, som på opfordring kan oplyse deres policenummer -
jeg aner ikke hvad mine 2 er uden at slå op først. Jeg ville i bedste fald
kunne fortælle hvilket forsikringsselskab vi taler om. Sådan tror jeg
flertallet har det.
Knud
| |
Per Henneberg Kriste~ (17-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 17-02-07 23:58 |
|
chris wrote:
> flere af jer har sikkert kommet ud til jeres bil der er blevet skadet
> på en p-plads uden at der er efterladt en seddel MEN nu har jeg sgu
> oplevet det hvor jeg SELV sad i bilen da det skete!.
Vi vil da gerne høre afslutningen på denne historie.
--
Per, Esbjerg
| |
Ukendt (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-07 00:46 |
|
> synes i det hele taget at hendes opførsel var underlig, jeg spurgte hende
> høfligt og ville sådan set bare vise hende de ridse mærker på min bil så
> vi kunne blive enige om de få synlige skader.
Det er vel fordi hvis skat finder ud af at HUN har kørt i hans firmabil, så
klapper fælden !!
Mvh
Morten
| |
Emil Jensen [2100] (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] |
Dato : 18-02-07 01:40 |
|
>> synes i det hele taget at hendes opførsel var underlig, jeg spurgte hende
>> høfligt og ville sådan set bare vise hende de ridse mærker på min bil så
>> vi kunne blive enige om de få synlige skader.
>
> Det er vel fordi hvis skat finder ud af at HUN har kørt i hans firmabil,
> så klapper fælden !!
Jeps, tænkte det samme!
| |
Rune S. Larsen (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Rune S. Larsen |
Dato : 18-02-07 02:35 |
|
Emil Jensen [2100] wrote:
>>> synes i det hele taget at hendes opførsel var underlig, jeg spurgte hende
>>> høfligt og ville sådan set bare vise hende de ridse mærker på min bil så
>>> vi kunne blive enige om de få synlige skader.
>> Det er vel fordi hvis skat finder ud af at HUN har kørt i hans firmabil,
>> så klapper fælden !!
>
> Jeps, tænkte det samme!
Ja. Chris prøv at finde en mindelig løsning uden om
forsikringsselskaberne. Er sikker på at modparten gerne vil betale
chipsaway eller lignende, hvis din skade kun er kosmetisk. Ingen grund
til at gøre et stort nummer ud af en lille ting.
Mvh Rune
| |
-=JF=- priv (18-02-2007)
| Kommentar Fra : -=JF=- priv |
Dato : 18-02-07 10:02 |
|
Rune S. Larsen skrev den 18-02-2007:
>
> Ja. Chris prøv at finde en mindelig løsning uden om
> forsikringsselskaberne. Er sikker på at modparten gerne vil betale
> chipsaway eller lignende, hvis din skade kun er kosmetisk. Ingen grund
> til at gøre et stort nummer ud af en lille ting.
>
Du har da helt ret Rune, men som madammen tilsyneladende har opført sig
er der ikke meget grund til storsind.
Jeg tror også at jeg ville lave en 'sag' ud af det.
--
Mvh. John
| |
Lars L. Hansen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Lars L. Hansen |
Dato : 19-02-07 12:34 |
|
-=JF=- priv wrote:
> Rune S. Larsen skrev den 18-02-2007:
>>
>> Ja. Chris prøv at finde en mindelig løsning uden om
>> forsikringsselskaberne. Er sikker på at modparten gerne vil betale
>> chipsaway eller lignende, hvis din skade kun er kosmetisk. Ingen grund
>> til at gøre et stort nummer ud af en lille ting.
>>
> Du har da helt ret Rune, men som madammen tilsyneladende har opført sig
> er der ikke meget grund til storsind.
>
> Jeg tror også at jeg ville lave en 'sag' ud af det.
Nemlig - det kan IKKE betale sig at være flink i den slags sager. Jeg
har prøvet det, og det gav ikke andet end bøvl, plus at jeg blev stillet
ringere end jeg ville have været hvis det havde kørt 'efter bogen'.
Så hvis I kører ind i mig, går det over forsikringen :)
Mvh.
| |
Anders Majland (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 19-02-07 16:46 |
|
> Nemlig - det kan IKKE betale sig at være flink i den slags sager. Jeg har
> prøvet det, og det gav ikke andet end bøvl, plus at jeg blev stillet
> ringere end jeg ville have været hvis det havde kørt 'efter bogen'.
Helt enig - jeg blev kørt ned af en svensker der ikke overholdt sin
vigepligt (Han lavede højresving tværs over en spærreflade og lige ind foran
ham så jeg ikke kunne undgå at påkøre ham. På stedet var han endda
undskyldningen selv, men det fortrød han efterfølgende. Heldigvis havde jeg
kasko på motorcyklen og de kunne slå bruge en del resorucer på at
"diskutere" med modparten...
> Så hvis I kører ind i mig, går det over forsikringen :)
Helt enig medmindre skadevolder på stedet tilbyder at betale - og gør det
.... Og jeg selv kan vurdere skadens omfang og sikre mig at blive dækket
ind..
(en taxachauffør kørte mig engang end i Aalborg en sen nat. Jeg var fuld men
havde da lys på cyklen og han kørte for stærkt og havde vigepligten. Jeg kan
ikke lige huske hvad jeg fik ud af det men jeg vurderede det dækkede "meget
godt" og han kunne fortsætte arbejdet ... Havde jeg været ædru havde jeg nok
gjort ham arbejdsløs ....)
Men sådan en "gås" der på stedet ikke vil erkende det selvom hun er taget på
fersk gerning er der imho ingen pardon med ...
| |
chris (19-02-2007)
| Kommentar Fra : chris |
Dato : 19-02-07 21:58 |
|
der var ingen grund til at få politiet ud. Siden hun oplyste sit navn, da
jeg gjorde det meget klart for hende at hun ikke kom nogen steder uden. men
derimod hvis hun slet ikke ville oplyse sit navn så havde jeg ringet til
panser basserne, da hun ved "lov er forpligtet til at oplyse navn og
adresse". hun får at høre fra mit forsikringsselskab.
"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev i en meddelelse
news:45d9c64a$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Nemlig - det kan IKKE betale sig at være flink i den slags sager. Jeg har
>> prøvet det, og det gav ikke andet end bøvl, plus at jeg blev stillet
>> ringere end jeg ville have været hvis det havde kørt 'efter bogen'.
>
> Helt enig - jeg blev kørt ned af en svensker der ikke overholdt sin
> vigepligt (Han lavede højresving tværs over en spærreflade og lige ind
> foran ham så jeg ikke kunne undgå at påkøre ham. På stedet var han endda
> undskyldningen selv, men det fortrød han efterfølgende. Heldigvis havde
> jeg kasko på motorcyklen og de kunne slå bruge en del resorucer på at
> "diskutere" med modparten...
>
>> Så hvis I kører ind i mig, går det over forsikringen :)
>
> Helt enig medmindre skadevolder på stedet tilbyder at betale - og gør det
> ... Og jeg selv kan vurdere skadens omfang og sikre mig at blive dækket
> ind..
>
> (en taxachauffør kørte mig engang end i Aalborg en sen nat. Jeg var fuld
> men havde da lys på cyklen og han kørte for stærkt og havde vigepligten.
> Jeg kan ikke lige huske hvad jeg fik ud af det men jeg vurderede det
> dækkede "meget godt" og han kunne fortsætte arbejdet ... Havde jeg været
> ædru havde jeg nok gjort ham arbejdsløs ....)
>
> Men sådan en "gås" der på stedet ikke vil erkende det selvom hun er taget
> på fersk gerning er der imho ingen pardon med ...
>
>
>
>
>
| |
Per Henneberg Kriste~ (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 18-02-07 13:21 |
|
Rune S. Larsen wrote:
> Ja. Chris prøv at finde en mindelig løsning uden om
> forsikringsselskaberne. Er sikker på at modparten gerne vil betale
> chipsaway eller lignende, hvis din skade kun er kosmetisk. Ingen grund
> til at gøre et stort nummer ud af en lille ting.
Jeg er sikker på at det skal meldes til forsikringen. Så er forsikringstager
nemlig fri for selv at slåsse med vedkommende, skulle der nægtes at der er
sket noget.
Og det ser det ud til at de vil ..
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
Ukendt (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 18-02-07 02:43 |
|
>> Det er vel fordi hvis skat finder ud af at HUN har kørt i hans firmabil,
>> så klapper fælden !!
>
> Jeps, tænkte det samme!
Det ville ihvertfald gi mig koldsved... det er en bøde på afgiften af bilen
+ betale afgiften på bilen, kunne jeg forestille mig.. og der skal ikke
meget bil til før det hurtigt bliver 300K.. :o/
mvh
Morten **som nok burde skride i seng**
| |
tom jensen (18-02-2007)
| Kommentar Fra : tom jensen |
Dato : 18-02-07 05:15 |
|
"Morten Juel" <SpAmSnAbElAsTaRcHiLd.Dk> skrev i en meddelelse
news:45d7af0f$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> >> Det er vel fordi hvis skat finder ud af at HUN har kørt i hans
firmabil,
> >> så klapper fælden !!
> >
> > Jeps, tænkte det samme!
>
> Det ville ihvertfald gi mig koldsved... det er en bøde på afgiften af
bilen
> + betale afgiften på bilen, kunne jeg forestille mig.. og der skal ikke
> meget bil til før det hurtigt bliver 300K.. :o/
>
> mvh
> Morten **som nok burde skride i seng**
>
>
hej
øhhh afgift , tror du ikke nærmere det er momsen som skal betales sammen med
en bøde.
mvh tom
--
slet ged i emailadresse ved svar
| |
Jørgen L. (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Jørgen L. |
Dato : 18-02-07 10:28 |
|
>> synes i det hele taget at hendes opførsel var underlig, jeg spurgte hende
>> høfligt og ville sådan set bare vise hende de ridse mærker på min bil så
>> vi kunne blive enige om de få synlige skader.
>
> Det er vel fordi hvis skat finder ud af at HUN har kørt i hans firmabil,
> så klapper fælden !!
Det er da noget f... skat har intet med dette at gøre, selvfølgelig må hun
kører i mandens firmabil, det er jo ikke en gulplade bil hvor der er måske
ikke er betalt moms osv.
Manden betaler jo skat af den for at få lov til at køre privat, og hun, må
man gå udfra er en del af hustanden.
--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D
LMC Lord Ambassador 560 RD
Garmin SP 2610, 2650 og GPS 12
| |
Klaus D. Mikkelsen (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 18-02-07 10:33 |
|
"Jørgen L." skriver:
>
> Manden betaler jo skat af den for at få lov til at køre privat, og hun, må
> man gå udfra er en del af hustanden.
Det kunne jo være en elskerinde....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Leonard (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Leonard |
Dato : 18-02-07 11:23 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>> Manden betaler jo skat af den for at få lov til at køre privat, og hun, må
>> man gå udfra er en del af hustanden.
>
>Det kunne jo være en elskerinde....
Så er hun vel også en del af husstanden
--
Leonard
| |
Per Henneberg Kriste~ (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 18-02-07 13:22 |
|
Leonard wrote:
> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>
>>> Manden betaler jo skat af den for at få lov til at køre privat, og
>>> hun, må man gå udfra er en del af hustanden.
>>
>> Det kunne jo være en elskerinde....
>
> Så er hun vel også en del af husstanden
Kun hvis de har samme adresse ;)
--
Per, Esbjerg
Skistøvler sælges størrelse 44-45 til 300 kr. parret,
meget billigt til prisen, er som nye,
sælges fordi jeg er blevet for handicappet til at stå på ski :)
| |
Per O. (18-02-2007)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 18-02-07 20:14 |
|
KLIP
I sådan et tilfælde ringer man da til politiet!
--
Per O.
www.tosseparkering.dk - Så kan de lære det!
| |
blue (18-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 18-02-07 20:54 |
|
"Per O." <webmaster@tosseparkering.dk> skrev i en meddelelse
news:e46f4$45d8a576$5293e211$1658@news.arrownet.dk:
> I sådan et tilfælde ringer man da til politiet!
Nej, der er intet politimæssigt i det her...
| |
Lars Knudsen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 19-02-07 14:45 |
|
On Sun, 18 Feb 2007 20:53:41 +0100, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:
>> I sådan et tilfælde ringer man da til politiet!
>Nej, der er intet politimæssigt i det her...
Jo... Hvis damen nu senere nægter at have været der fx, så kunne det
være rigtig praktisk med en politirapport til at dokumentere at det
var hun faktisk.
Mobiltelefon billede/film hvor begge biler står der er dog nok også
næsten lige så godt.
** Lars
| |
Ebbe Kristensen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Ebbe Kristensen |
Dato : 19-02-07 15:37 |
|
Lars Knudsen wrote:
> Mobiltelefon billede/film hvor begge biler står der er dog nok også
> næsten lige så godt.
Tjaeh, men for at være helt sikker, har vi lagt et engangskamera i begge
vore biler. Go' gammeldags film er langt mere vanskelig at manipulere og
dermed bliver det endnu sværere for modparten at benægte.
Ebbe
| |
Lars Knudsen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 19-02-07 15:43 |
|
On Mon, 19 Feb 2007 15:36:41 +0100, "Ebbe Kristensen"
<ebbe@ekologic.dk> wrote:
>> Mobiltelefon billede/film hvor begge biler står der er dog nok også
>> næsten lige så godt.
>Tjaeh, men for at være helt sikker, har vi lagt et engangskamera i begge
>vore biler. Go' gammeldags film er langt mere vanskelig at manipulere og
>dermed bliver det endnu sværere for modparten at benægte.
Klart nok.. Men en film hvor man filmer begge biler samtidig osv er
det nu nok også svær at komme uden om at man har været der.
Men ellers er engangskameraret altså også en god og billig løsning!
** Lars
| |
blue (19-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 19-02-07 17:06 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:ucajt2t1gnrdu5d6cvj0rj0v21e3c8ctnk@4ax.com:
> Jo... Hvis damen nu senere nægter at have været der fx, så kunne det
> være rigtig praktisk med en politirapport til at dokumentere at det
> var hun faktisk.
Som sagt er der intet politimæssigt i det. Du får slet ikke politiet ud til
sådan en lille banal sag. Det er et rent forsikringsanliggende. Politiet
kommer ikke ud til stedet bare fordi du synes det er praktisk.
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-02-07 18:48 |
|
blue skriver:
>
> Som sagt er der intet politimæssigt i det. Du får slet ikke politiet ud til
> sådan en lille banal sag. Det er et rent forsikringsanliggende. Politiet
> kommer ikke ud til stedet bare fordi du synes det er praktisk.
Det var såmænd heller ikke det de skulle, de skulle optage en
rapport....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
blue (19-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 19-02-07 19:27 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45D9E2CE.C7E20625@du.kan.finde.den:
> Det var såmænd heller ikke det de skulle, de skulle optage en
> rapport....
De optager *ikke* rapport i sådan en sag! Og hvad pokker skulle det hjælpe,
hvis de ikke kommer ud på stedet?
| |
Klaus D. Mikkelsen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 19-02-07 23:20 |
| | |
blue (20-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 20-02-07 18:29 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45DA229B.5BCA2D69@du.kan.finde.den:
>> De optager *ikke* rapport i sådan en sag!
>
> Jo
Hvorfor pokker udtaler du dig om noget, du ikke har forstand på?
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-02-07 21:22 |
|
blue skriver:
>
> Hvorfor pokker udtaler du dig om noget, du ikke har forstand på?
Gaaab. Politiet optager rapport, hvis du beder dem om det, tænk om der
er skubbet an vange, eller en deformerbar zone har givet sig.......
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
blue (20-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 20-02-07 21:48 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
news:45DB5885.7EF03CCD@du.kan.finde.den:
> Gaaab.
LOL - du gør dig mere og mere til grin!
> Politiet optager rapport, hvis du beder dem om det, tænk om der
> er skubbet an vange, eller en deformerbar zone har givet sig.......
Tror du det er for sjovt, at der er lavet et cirkulære om optagelse af
rapport i færdselsuheldssager?
Og nej, de optager *ikke* rapport blot fordi du beder dem om det.
Der må da være nogen her i gruppen, der har forsøgt at få politiet ud og er
blevet afvist?
| |
Klaus D. Mikkelsen (20-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 20-02-07 21:55 |
|
blue skriver:
>
> LOL - du gør dig mere og mere til grin!
Næh.
> Og nej, de optager *ikke* rapport blot fordi du beder dem om det.
Sjovt, der har de gjort, når jeg beder dem om det.
> Der må da være nogen her i gruppen, der har forsøgt at få politiet ud og er
> blevet afvist?
Hvorfor vil du havde dem ud ?
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe
| |
Lars Knudsen (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 19-02-07 20:02 |
|
On Mon, 19 Feb 2007 17:05:49 +0100, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:
>> Jo... Hvis damen nu senere nægter at have været der fx, så kunne det
>> være rigtig praktisk med en politirapport til at dokumentere at det
>> var hun faktisk.
>Som sagt er der intet politimæssigt i det. Du får slet ikke politiet ud til
>sådan en lille banal sag. Det er et rent forsikringsanliggende. Politiet
>kommer ikke ud til stedet bare fordi du synes det er praktisk.
Hvis man insisterer på det, så tror du ikke de optager rapport på
sagen? Hvis en eller anden skovl har påkørt min bil og nægter at have
påkørt den.....
** Lars
| |
blue (20-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 20-02-07 18:34 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:qvsjt2l83q2jggpkjtuh0h5skn7o4i8u42@4ax.com:
> Hvis man insisterer på det, så tror du ikke de optager rapport på
> sagen?
Nej, ikke når skaden er så lille som den er. Det er kun et
forsikringsspørgsmål.
*Hvis* de optager rapport, er det kun fordi de er ekstremt venlige og intet
andet
har at lave.
> Hvis en eller anden skovl har påkørt min bil og nægter at have
> påkørt den.....
Hvorfor skulle det gøre nogen forskel, om politiet optager rapport? Det
ændrer ikke på noget som helst.
*********************************
"Cirkulære om optagelse af rapport i færdselsuheldssager og om indberetning
af færdselsuheldsdata":
§ 1. Politiet skal i færdselsuheldssager optage rapport, hvis
1) der ved uheldet er sket personskade,
2) der ved uheldet er sket materiel skade på køretøjer, der skønnes at
overstige 50.000 kr. for hvert motorkøretøj, eller 5.000 kr. for anden
materiel skade,
3) personer, der ikke har fast bopæl i Danmark, er indblandet, og der er
fremsat erstatningskrav mod den pågældende,
4) politiet tilkaldes til et uheld, hvori personer ansat ved politiet er
indblandet, eller
5) der efter politiets skøn er udvist en sådan tilsidesættelse af
færdselslovgivningen, at dette bør give anledning til sigtelse.
| |
Lars Knudsen (20-02-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 20-02-07 20:55 |
|
On Tue, 20 Feb 2007 18:34:20 +0100, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:
>> Hvis man insisterer på det, så tror du ikke de optager rapport på
>> sagen?
>Nej, ikke når skaden er så lille som den er. Det er kun et
>forsikringsspørgsmål.
Det ved jo intet om skadens størrelse før de har været forbi...
>> Hvis en eller anden skovl har påkørt min bil og nægter at have
>> påkørt den.....
>Hvorfor skulle det gøre nogen forskel, om politiet optager rapport? Det
>ændrer ikke på noget som helst.
Hvis politiet har været forbi så er det svært senere for modparten at
nægte sit tilstedevær, ikke?
>"Cirkulære om optagelse af rapport i færdselsuheldssager og om indberetning
>af færdselsuheldsdata":
>
>§ 1. Politiet skal i færdselsuheldssager optage rapport, hvis
>
>1) der ved uheldet er sket personskade,
Av-av... Jeg har lidt ondt i nakken efter påkørslen...
>2) der ved uheldet er sket materiel skade på køretøjer, der skønnes at
>overstige 50.000 kr. for hvert motorkøretøj, eller 5.000 kr. for anden
>materiel skade,
Hvem skal foretage det skøn? Og med hvilken baggrund?
>3) personer, der ikke har fast bopæl i Danmark, er indblandet, og der er
>fremsat erstatningskrav mod den pågældende,
"fremsat erstatningskrav" skal man så have fat i sin advokat først
mon?
** Lars
| |
blue (20-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 20-02-07 21:42 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:nbkmt21n9j2dfpnoebupftugn6kk3ajjc5@4ax.com:
> Det ved jo intet om skadens størrelse før de har været forbi...
Læs hvad jeg skriver. Jeg skrev, at de ikke optager rapport - ikke noget om
deres tilstedeværelse. Bortset fra det er en parkeringsskade og skade for
over 50.000 kr. to ting, der ikke rigtig hænger sammen og de vil derfor ikke
komme derud.
> Hvis politiet har været forbi så er det svært senere for modparten at
> nægte sit tilstedevær, ikke?
Ens tilstedevær beviser intet.
> Av-av... Jeg har lidt ondt i nakken efter påkørslen...
Ondt i nakken er ikke "personskade".
> Hvem skal foretage det skøn? Og med hvilken baggrund?
Politiet foretager naturligvis *skønnet* og man behøver næppe at være
taksator eller mekaniker for at fastslå, at en ny kofanger ikke koster
50.000 kr.
> "fremsat erstatningskrav" skal man så have fat i sin advokat først
> mon?
Nej.
| |
Lars Knudsen (20-02-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 20-02-07 22:14 |
|
On Tue, 20 Feb 2007 21:42:20 +0100, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:
>> Det ved jo intet om skadens størrelse før de har været forbi...
>Læs hvad jeg skriver. Jeg skrev, at de ikke optager rapport - ikke noget om
>deres tilstedeværelse. Bortset fra det er en parkeringsskade og skade for
Hvordan kan du være så sikker på det? Har du prøvet og har fået nej?
>> Hvis politiet har været forbi så er det svært senere for modparten at
>> nægte sit tilstedevær, ikke?
>Ens tilstedevær beviser intet.
Sammen med bilen gør det vel. Det beviser at man var der. Derved
undgår man f.eks. at modparten ikke kender noget til det skete.
>> Av-av... Jeg har lidt ondt i nakken efter påkørslen...
>Ondt i nakken er ikke "personskade".
Hvad er det så?
>> Hvem skal foretage det skøn? Og med hvilken baggrund?
>Politiet foretager naturligvis *skønnet* og man behøver næppe at være
>taksator eller mekaniker for at fastslå, at en ny kofanger ikke koster
>50.000 kr.
Men der kan jo være andet galt end kofangeren.....
** Lars
| |
blue (21-02-2007)
| Kommentar Fra : blue |
Dato : 21-02-07 17:58 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:50pmt25oigqh1b7kie3viadviigdo5qu6u@4ax.com:
> Hvordan kan du være så sikker på det?
Jeg kender reglerne.
Slut herfra...
| |
Klaus D. Mikkelsen (21-02-2007)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 21-02-07 19:41 |
| | |
Lars Knudsen (21-02-2007)
| Kommentar Fra : Lars Knudsen |
Dato : 21-02-07 20:06 |
|
On Wed, 21 Feb 2007 17:58:24 +0100, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:
>"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
>news:50pmt25oigqh1b7kie3viadviigdo5qu6u@4ax.com:
>
>> Hvordan kan du være så sikker på det?
>Jeg kender reglerne.
Tillykke.
Hvor mange gange har du prøvet?
** Lars
| |
Uffe Bærentsen (21-02-2007)
| Kommentar Fra : Uffe Bærentsen |
Dato : 21-02-07 23:15 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:006pt2lsc6sdr375e0a6aat3gffoctlall@4ax.com...
>>> Hvordan kan du være så sikker på det?
>>Jeg kender reglerne.
>
> Tillykke.
>
> Hvor mange gange har du prøvet?
Kunne det tænkes at blue er betjent?
--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i (nysynet
Tipo 1,6i
| |
Henning (21-02-2007)
| Kommentar Fra : Henning |
Dato : 21-02-07 20:17 |
|
>
>>> Av-av... Jeg har lidt ondt i nakken efter påkørslen...
>>Ondt i nakken er ikke "personskade".
Hvad vil du så kalde det? Tror du det er for sjov brandvæsnet skærer
taget af bilen for at løfte personer ud, der klager over ondt i
nakken?
| |
Per O. (19-02-2007)
| Kommentar Fra : Per O. |
Dato : 19-02-07 21:01 |
|
"Lars Knudsen" <larsremove@landligtremove.dkaway> skrev i en meddelelse
news:ucajt2t1gnrdu5d6cvj0rj0v21e3c8ctnk@4ax.com...
> On Sun, 18 Feb 2007 20:53:41 +0100, "blue" <x@ywzx.dk> wrote:
>
>>> I sådan et tilfælde ringer man da til politiet!
>>Nej, der er intet politimæssigt i det her...
Jeg har så set det modsatte på tv. To damer kørte sammen, og ingen ville
tage skylden. Patruljevognen kom lige forbi og lavede nogle billeder og
brugte lidt sund fornuft, og så kunne den ene dame lige pludselig godt se at
hun havde skylden. Så den slags ævl kan du godt arkivere lodret.
Per O.
| |
|
|